سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

معاینات رایج پس از تولد نوزاد



معاینات رایج پس از تولد نوزاد,تولد نوزاد,آزمایشات بعد از تولد نوزاد

پرستاران بخش زایمان پس از تولد نوزاد بلافاصله دست به کار می شوند و حرف هایی در مورد نمره آپگار، سوراخ کردن پاشنه پای کودک و اندازه گیری می زنند. بهتر است از این معاینات مطلع باشید که در آن لحظه با شنیدن این حرف ها نگران نشوید.

اندازه گیری سنجش قد، وزن، دور سر و قفسه سینه که تماما در همان اتاق زایمان انجام و ثبت می شود. اندازه های ثبت شده برای یک نوزاد سالم و نرمال به این قرار است: قد بین 45.7 تا 55.8 سانتی متر، وزن کمی کمتر از 3 کیلو تا حدود 4.5 کیلو، دور سر حدود 13 سانتی متر.

 ویتامین K : به نوزاد آمپول ویتامین K تزریق خواهد شد که در بالا بردن توانایی لخته شدن خون نقش دارد.

قطره چشمی : در چشم نوزاد قطره اریترومایسین می چکانند تا از عفونت های گونوکوکال و کلامیدیایی که می تواند ایجاد تراخم کند جلوگیری شود.

تست پی کی یو (PKU) : سوراخ کوچکی در پاشنه پای نوزاد ایجاد می کنند و چند قطره از خون او را آزمایش می کنند. مبادا نوزاد فنیل کتونوری (یک ناهنجاری متابولیکی مادرزادی)، بیماری تیروئید یا نارسایی ها و ناهنجاری های دیگر داشته باشد. این کار 48 ساعت پس از تولد انجام می شود.

تعیین گروه خونی : اگر گروه خونی مادر منفی یا از خانواده O باشد، خون نوزاد را آزمایش می کنند چون ممکن است گروه خونی مادر و کودک به هم نخواند و شاید نوزاد زردی یا کم خونی و یا هر دوی آن ها را بگیرد.

منبع:farzand.net


ویدیو مرتبط :
مراقبت و معاینات اولیه نوزاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولد نوزاد ۶۵۰ گرمی در دزفول



یك نوزاد ۶۵۰ گرمی در دزفول متولد شد.مدیر شبكه بهداشت و درمان دزفول گفت: مادر ۳۲ ساله این نوزا پس از ۱۲ سال نازایی یك نوزاد دختر با وزن ۶۵۰ گرم و ۸ ماهه با عمل سزارین در بیمارستان الغدیر( گنجویان سابق) دزفول به‌دنیا‌آورد.

 

تولدنوزاد

 

دكتر حاتمی‌كیا افزود: هم‌اكنون این نوزاد در بخش ان.ای.سی.یو این بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد و حال عمومی وی رضایت‌بخش است.