سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مصرف ویتامین B9 در بارداری برای سلامت مغز کودکان



سلامت مغز کودکان, مصرف ویتامین B9

 

 

به طور معمول ویتامین B9 برای خانم‌های باردار یا خانم‌هایی که قصد بچه دار شدن دارند تجویز می‌شود. به خاطر این که این ویتامین خطر نقص‌های لوله‌ی عصبی نوزاد را تا بیش از 70 درصد کاهش می‌دهد.

 نقص‌های لوله‌ی عصبی مانند اسپینا بیفیدا (spina bifida) جزو ناهنجاری‌های سیستم عصبی محسوب می‌شود که معمولاً با عمل جراحی نوزاد درمان پذیر است اما در هر حال این ناهنجاری‌ها جدی و به مشکلاتی  از قبیل بی اختیاری، مشکلات حسی، فلج، رعشه و غیره همراه منجر می‌شود.

یک گروه از محققان استرالیایی که به طور فعالی روی تومورهای مغزی کودکان مطالعه می‌کردند به بررسی تأثیر ویتامین  B9 پرداختند. این محققان روی عادت‌های غذایی مادران 327 کودک مبتلا به تومورهای مغزی و همچنین 867 مادر کودکان سالم مطالعاتی انجام دادند.

بررسی‌ها نشان داد کودکان زن‌هایی که در طول یا قبل از بارداری ویتامین B9 مصرف کرده‌اند کمتر دچار تومورهای مغزی شده‌اند محققان می‌خواستند بدانند این خانم‌ها در طول بارداری و قبل از آن چقدر از این ویتامین و با چه دُزی استفاده کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان داد کودکان زن‌هایی که در طول یا قبل از بارداری ویتامین B9 مصرف کرده‌اند کمتر دچار تومورهای مغزی شده‌اند.

محققان معتقدند مصرف این ویتامین در طول بارداری تأثیر زیادی در رشد طبیعی جنین دارد. توصیه محققان این است که خانم‌های باردار و خانم‌هایی که قصد بارداری دارند حتماً به طور مرتب از این مکمل‌ها استفاده کنند.
منبع:ninisite.com


ویدیو مرتبط :
‫مغز گردوی تازه بخورید/اهمیت گردو برای حفظ سلامت مغز‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فواید مصرف ویتامین‌ها در بارداری



ویتامین‌ها در بارداری,تغذیه در بارداری

 

 

مصرف مولتی ویتامین‌ها قبل از بارداری به اندازه مصرف آن در اوایل بارداری اهمیت دارد و احتمال زایمان پیش از موعد را کاهش می‌دهد.

 

 

زایمان بیش از موعد یکی از دغدغه‌های زنان باردار است. اخیراً پژوهش‌هایی انجام گرفته که خیال زنان جوانی که تصمیم دارند بچه‌دار شوند را تا حدودی راحت می‌کند.

 

نتایج این پژوهش که در روزنامه‌ی American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد مصرف منظم مولتی ویتامین‌ها چند هفته قبل و بعد از بارداری در زنانی که وزن متعادلی دارند، احتمال زایمان پیش از موعد را کاهش می‌دهد.

 

برای دستیابی به این نتایج محققان دانشگاه پیتزبورگ ایالات متحده‌ی آمریکا با همکاری محققان دانشگاه آرهوس دانمارک، 35897 زن را تحت نظر گرفتند.

 

آن‌ها از زنان شرکت کننده اطلاعاتی در خصوص نحوه و مدت مصرف مولتی ویتامین‌ها جمع آوری کرده و مورد بررسی قرار دادند.

 

مصرف منظم مولتی ویتامین‌ها چند هفته قبل و بعد از بارداری در زنانی که وزن متعادلی دارند، احتمال زایمان پیش از موعد را کاهش می‌دهد

 

محققان پس از بررسی‌های گوناگون به این نتیجه رسیدند که احتمال زایمان پیش از موعد در بین زنانی که وزن متعادلی دارند و چند هفته قبل از شروع بارداری و در اوایل آن به طور منظم مولتی ویتامین مصرف کرده‌اند، به میزان 16 درصد کاهش می‌یابد.

 

از این گذشته مصرف منظم مولتی ویتامین‌ها برای زنانی که قصد بارداری دارند احتمال به دنیا آوردن کودکان بسیار کم وزن و لاغر را نیز به میزان 17 درصد کاهش می‌دهد.

 

منبع:tebyan.net