سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مصرف میوه برای ریه مفید است



 

 

مصرف میوه برای ریه مفید است

 

مصرف میوه از ابتلای ریه به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

بررسی‌های پژوهشگران نشان داده مصرف میوه‌ها مانند پرتقال، نارنگی و انبه می‌تواند از ریه در برابر سرطان محافظت کند.

میوه‌ها، حاوی ترکیباتی هستند که سبب از بین رفتن رادیکال‌های‌ آزاد شده و مانع از مرگ سلول می‌شوند و در عین حال می‌توانند آسیبی که در اثر مصرف سیگار به سلول‌ها وارد می‌شود را جبران کنند.

پیش از این نیز تحقیقات پژوهشگران نشان داده افراد سیگاری اگر مقادیر زیادی از مواد شیمیایی موسوم به فلاونوئیدها را مصرف کنند کمتر با خطر ابتلا به سرطان ریه مواجه خواهند بود.

فلاونوئیدها ذرات گیاهی محلول در آب بوده که دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد‌التهابی هستند. فلاونوئیدها با جلوگیری از شکل‌گیری رگ‌های خونی که باعث رشد تومورها می‌شوند، از بدن در برابر بروز سرطان ریه محافظت می‌کنند.

تومورهای سرطانی رگ‌های خونی را تولید می‌کنند تا بتوانند با کمک آن‌ها رشد کرده و گسترش پیدا کنند. فلاونوئیدها نیز رشد سلول‌های سرطانی را متوقف کرده و امکان مرگ سلولی برنامه ریزی شده و طبیعی را در بدن فراهم می‌نمایند. گفتنی است که هر دوی این ویژگی‌ها مانع از آسیب رسیدن به بافتها می‌شوند.

در ضمن مصرف میوه‌ به هضم غذا، سلامت پوست و مفاصل نیز کمک می‌کند.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند در عین حال که مصرف میوه و سبزیجات را افزایش می‌دهید سعی کنید مصرف غلات تصفیه‌شده، گوشت قرمز و دسرهای پرکالری و پرچرب را کاهش داده تا از ریه‌ای سالم برخوردار شوید.


ویدیو مرتبط :
چرا ورزش برای سلامت قلب و ریه مفید است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میوه ای مفید برای سلامت قلب و عروق



 

 

میوه ای مفید برای سلامت قلب و عروق

 

این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم است كه برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.


گیلاس حاوی ویتامین C است كه در حفظ سلامت پوست، افزایش قدرت ایمنی، تشكیل بافت پیوندی و سلامت اعصاب نقش مؤثری دارد.


گیلاس جزء میوه‌های كم كالری محسوب می‌شود و سرشار از پتاسیم و منیزیم است كه برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. مصرف گیلاس و سایر میوه‌های تازه كه حاوی مقدار زیادی آب است، موجب حفظ سلامت بدن می‌شود.


تمام واكنش‌هایی كه در بدن صورت می‌گیرد، در حضور آب است. آب برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است و از بروز یبوست پیشگیری می‌كند، حتی موجب درمان یبوست می‌شود.
اگر افراد نتوانند آب بنوشند می‌توانند، از موادی كه دارای آب زیاد هستند، مثل میوه‌ها و سبزی‌ها به مقدار زیاد استفاده كنند كه از این طریق آب به بدنشان می‌رسد.


گیلاس و میوه‌‌ها سرشار از فیبر هستند و برای حفظ سلامت و پیشگیری از سرطان می‌تواند، مفید باشد. همچنین در حفظ سلامت قلب - عروق و تعادل گردش خون بسیار مؤثر است و از یبوست پیشگیری می‌كند.