سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مصرف الکل دربارداری = کاهش هوش کودک



 

 

 

 

مصرف الکل دربارداری = کاهش هوش کودک

 

مصرف مشروبات الکلی در دوران بارداری با کاهش هوش و استعداد یادگیری کودک را از پیشرفت در زندگی و بزرگسالی باز می‌دارد.

مصرف مشروبات الکلی به خصوص در سه ماه نخست بارداری توسط مادر،جنین را خطر وزن کم، سر کوچک، شکاف در لب بالایی و عارضه لب شکری قرار می‌دهد.


همچنین این کودکان از هوش و حافظه کمتر، قدرت یادگیری پایین مشکل در راه رفتن و حرف زدن مواجه هستند و نمی‌توانند مانند دیگر همسالان خود در زندگی پیشرفت و به مقامات بالا برسند.


نوع مشروبات الکلی تفاوتی ندارد و مصرف آن در دوران بارداری سلامت جنین را به خصوص در 3 ماهه اول به دلیل تکمیل اندامهای حیاتی به خطر می‌اندازد


در 3 ماهه دوم نیز حرکات جنین به دلیل مصرف مشروبات الکلی کند و آهسته می‌شود و هنگام تولد با کمبود وزن و مشکلات دیگر مواجه خواهد شد.


ولیوم و مقدار الکل در مشروبات مختلف متفاوت است و نمی توان حد مجاز و معینی را برای مصرف آن در دوران بارداری مشخص کرد و خانمهای باردار باید مصرف حتی مقدار اندک نیز سلامت جنین را با خطر مواجه می‌کند.


به منظور سلامت جنین و به دنیا آمدن نوزادی سالم و شاداب، مادران باید قبل از باردار مصرف الکل و سیگار را قطع و روزانه بیش از نیم ساعت از موبایل استفاده نکنند.


همچنین مصرف الکل توسط پدر نطفه را به دلیل وجود الکل در ترشحات، ضعیف و مشکلات حاملگی را افزایش می‌دهد و به همین منظور پدر و مادر باید مشروبات الکلی را 3ماه قبل از تصمیم به بارداری قطع کنند.

 

منبع:salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
کاهش سن مصرف الکل درآلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش هوش کودک با مصرف ید


رئیس پژوهشکده علوم غدد درون‎‌ریز و متابولیسم گفت: مصرف ید در دوران بارداری باعث افزایش هوش کودک می شود.

خبرگزاری مهر: رئیس پژوهشکده علوم غدد درون‎‌ریز و متابولیسم گفت: مصرف ید در دوران بارداری باعث افزایش هوش کودک می شود.

فریدون عزیزی امروز در مراسم رونمایی از داروی یدوفولیک اظهار داشت: کمبود ید در مادران باردار باعث می شود که در آینده برای کودک مشکلاتی به وجود آید، بنابراین لازم است برای کمبود ید در مادران باردار اقداماتی صورت گیرد.

مصرف ید در دوران بارداری باعث افزایش هوش کودک می شود

وی افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توانسته از سال ۱۳۶۹ ید را تولید کرده و کمبود این منبع را در کشور تامین کند.

رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم با بیان اینکه میزان مصرف ید در افراد عادی برابر با ۱۵۰ میکروگرم است، گفت: باید مصرف میزان ید در مادران باردار و شیرده تقریبا دو برابر افراد عادی باشد.

عزیزی ادامه داد: دو سال پیش با کمک وزارت بهداشت برنامه ریزی کردیم تا کمبود ید در زنان باردار و شیرده را مورد مطالعه قرار دهیم.

به گفته وی، کمبود ید تاثیر مستقیمی بر روی آی کیو کودکان دارد.

وی اظهار داشت: در ۲۰ سال گذشته طی تحقیقاتی نشان داده شد کمبود ید، تا ۱۵درصد موجب عقب ماندگی ذهنی در کودکان می شود، این در حالی است که با مصرف ید توسط مادران در دوران بارداری، ۵۰ درصد آی کیو افزایش یافته و به بالای ۱۰۰ رسیده است.

رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم تصریح کرد: توصیه می شود اکثر زنان قبل از بارداری مصرف ید را تا دوران شیردهی ادامه دهند.

عزیزی تاکید کرد: بر همین اساس لازم بود که داروی یدوفولیک در کشور به تولید برسد و توسط مادران باردار و شیرده مصرف شود.