سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مشاجره والدین برابربا چاقی کودکان



 

 کودکانی که والدین‌شان با هم مشاجره می‌کنند، چاق‌ترند

 

محققان آمریکایی می‌گویند احتمال چاق شدن در کودکانی که مادران‌شان در معرض خشونت‌های خانگی قرار دارند، بیشتر است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه تحقیقات پژوهشگران دانشگاه بوستون نشان داده است خشونت‌های خانگی تاثیر زیادی بر چاقی کودکان دارند و کودکانی که مادرشان از سوی پدر تحت خشونت‌های فیزیکی قرار می‌گیرد در 5 سالگی چاق‌تر از سایر کودکان هستند.

 

محققان به منظور یافتن رابطه‌ای که بین چاقی و خشونت خانگی وجود دارد، 1595 کودک را بین زمان تولد تا 5 سالگی زیر نظر گرفتند و اطلاعات مربوط به زندگی شخصی و خانوادگی آنها را جمع‌آوری کردند. نتایج بررسی‌ها نشان داد در 5 سالگی 9/49 درصد کودکان شاهد خشونت خانگی هستند که از این میان 5/16 درصد دچار چاقی می‌شوند و در کودکانی که مادران‌شان تحت خشونت از سوی پدر قرار دارند احتمال چاقی در 5 سالگی 80 درصد بیش از سایر کودکان است.

منبع:سلامتیران


ویدیو مرتبط :
‫کودکان چاقی را از والدین به ارث می‌برند‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تأثیر طلاق والدین بر چاقی کودکان



اخبار ,اخبار علمی ,تاثیر طلاق بر چاقی کودکان

 

اخبار علمی - پژوهشگران دریافتند:
تأثیر طلاق والدین بر چاقی کودکان

پژوهشگران نرو‍‍‍‍ژی دریافتند که طلاق والدین می‌تواند منجر به چاقی کودکان شود.

محققان طی پژ‍وهشی بر روی سه هزار و 166 دانش آموز کلاس سومی و مقایسه آن با داده‌های مرتبط با وضعیت تاهل والدین دریافتند که فرزندان والدین مطلقه 1.54 برابر بیش از سایر کودکانی که با هر دو والدین خود زندگی می‌کنند، در معرض خطر ابتلا به اضافه وزن قرار دارند.

در تحقیقی جداگانه که توسط پژوهشگران نرو‍ژی بر روی هفت هزار و 915 کودک از هشت کشور اروپایی صورت گرفته بود، نتایج نشان می‌داد کودکانی که با والدین خود صبحانه و شام می‌خورند، کمتر در معرض خطر ابتلا به چاقی قرار دارند.

در واقع کودکانی که پنج تا هفت وعده صبحانه در هفته را با والدین خود می‌خورند، در مقایسه با افرادی که دو تا چهار وعده صبحانه در هفته را در کنار پدر و مادر خود هستند، 40 درصد کمتر در معرض ابتلا به اضافه وزن قرار دارند.

برای کودکانی که پنج تا هفت وعده شام در هفته را با والدین خود می‌خورند، در مقایسه با افرادی که وعده‌های غذایی عصر خود را کمتر با والدین شریک می‌شوند، 30 درصد خطر کمتری برای چاقی‌شان وجود دارد.

اما برای وعده ناهار، نتایج چیز دیگری را نشان می‌داد؛ کودکانی که به طور منظم وعده ناهار را با والدین خود می‌خورند، 20 درصد بیشتر از سایرین در معرض خطر چاقی قرار دارند.

در تحقیقی که توسط پژوهشگران دانمارکی صورت گرفت، مشاجرات خانوادگی در زمان‌هایی نزدیک به وعده‌های غذایی، با کم غذایی و سختگیری کودکان در خوردن غذا نیز مرتبط بود.

یافته‌های این پژوهش در کنگره اروپا در رابطه با پیشگیری و درمان چاقی مطرح شد. 

اخبار علمی - ایسنا