سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مشاجره در حضور بچه ها ممنوع!



 

 

کودکان,رونشناسی کودکان

 

قابل توجه والدین: مشاجره و بحث کردن در حضور بچه ها!


بله، ما مقصر هستیم. وقتی با همسرمان در جلوی کودکانمان دعوا می کنیم، مانند بچه ها رفتار می کنیم. این قضیه بر روی پسران و دخترانمان تاثیر می گذارد و آنها وادار به خبرچینی می شوند. واقعا چرا ما این کارها را می کنیم؟

 

والدین فراموش می کنند که بچه ها اطرافشان درحال گوش دادن هستند. یا شاید فکر می کنند که بچه ها اینقدر کوچک هستند که معنای دعوا و بحث را نمی فهمند درحالیکه ما از این غفلت کرده ایم که بچه ها لحن منفی مکالماتمان را می فهمند. بچه ها هر کاری که ما انجام دهیم انجام می دهند و هر آنچه که می گوییم تکرار می کنند اگرچه ما اغلب اوقات برعکس این را می خواهیم. اگر آنها ببینند که ما درحال حل و فصل یک مشاجره هستیم، دقیقا همان فوت و فن ها را یاد می گیرند.

 

اگر با نظرات همسرمان مخالف بودیم و فرزندمان آنجا نزد ما حضور داشت چه کار باید کرد؟

 

باید موضوع را کنار بگذاریم و به بعد موکول کنیم تا زمانی که بچه ها خواب هستند یا بیرون درحال بازی کردن هستند. انصاف نیست که آنها ببینند پدر و مادرشان جلوی فرزندانشان با هم دعوا می کنند درحالیکه کمکی از آنها بر نمی آید. بچه ها هرگز نباید در موقعیتی باشند که یکی از والدینشان را انتخاب کنند و از او طرفداری کنند. هیچ چیز بیشتر از این که پدر ومادر با همدیگر متحد نیستند، به بچه ها احساس ناامنی نمی دهد.

 

یکی از بدترین موضوعات بحث کردن جلوی بچه ها این است که چگونه به عنوان یک پدر و مادر برای بچه ها عمل کنیم. درصورتی که این مشکلات بایستی قبل از بچه دار شدن حل شود. رایج ترین موضوعات این بحث شامل: مدیریت خواب بچه ها، مشکلات مدرسه وتحصیل آنها، ادب و تربیت بچه ها، و اعتقادات آنها می شود. اگر صلاحیت و موقعیت بچه دار شدن و پدر و مادر شدن را ندارید، تا زمانی که این شرایط را برای بچه دار شدن ندارید دست نگه دارید.

 

یکی از بدترین اثرات جانبی در یک محیط خصومت آمیز و پر از دعوا استرس است. بعضی از استرس های مثبت مانند رقابت در انجام تکالیف مدرسه، هیجان داشتن برای کسب یک تجربه جدید یا تغییرات عادی در زندگی بچه ها خوب و مناسب است. اما استرس های منفی که با زندگی در یک خانواده پر از دعوا و مخالفت به وجود می آید برای سلامت جسمی و روانی بچه ها بسیار خطرناک است.

 

آیا سن بچه ها در شاهد بودن دعوای پدر و مادرشان مهم است؟ خیر. مهم نیست که فرزندتان سنش کم است، ابتدایی است، نوجوان است یا بزرگسال است. شنیدن دعوای پدر و مادر برای او در هر سنی که باشد ناخوشایند و ناراحت کننده است.

 

اگر شما دائماً با همسرتان چه در جلوی فرزندتان و چه تنهایی دعوا می کنید، لازم است که هر دو روی شخصیت هایتان کار کنید. کتاب های زیادی در زمینه بهسازی افراد وجود دارد که می تواند کمک کننده و تاثیرگذار باشد همچنین می توانید برای داشتن یک زندگی سازگار و موفق از آنها استفاده کنید.

 

بعضی افراد با غریبه ها مهربان تر از همسر و خانواده شان رفتار می کنند. با یکدیگر با احترام برخورد کنید تا فرزندتان هم از محیطی که در آن رشد می کند و تربیت می شود کمال استفاده را ببرد. یاد بگیرید که چگونه اخلاق، رفتار، خشم و عصبانیتتان را کنترل کنید و به این گونه رفتارهایتان پایان دهید.

 

دعوا کردن و بحث کردن قابل کنترل است.

بعضی ها احساس می کنند که همه رفتارهایشان درست است و بر روی درست بودن اخلاق و رفتارشان اصرار دارند درحالیکه بقیه آن را تکذیب می کنند. تاکید داشتن بر روی رفتارهایتان یک مشکل شخصیتی است که نیاز به اصلاح دارد. دعوا و بحث کردن از شما یک شخصیت دوست نداشتنی در بین عموم مردم می سازد اما داشتن این رفتارها با همسر و خانواده تان بسیار خطرناک است. کمی فکر کنید که چگونه می توانید میان مردم، همسر، خانواده و دوستانتان دوست داشتنی و محبوب باشید.

 

اگر بحث کردن در زندگی مشترکتان به یک مشکل تبدیل شد و دیگر نتوانستید آن را کنترل و رفع کنید به یک مشاوره مراجعه کنید. بدتر از بحث کردن جلوی فرزندانتان طلاق گرفتن است. همه بچه ها حق دارند که در محیطی امن و آرام بزرگ شوند.

 

منبع:seemorg.com


ویدیو مرتبط :
مشاجره ممنوع - استاد حمیدصادقیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از حضور سوسانو در ایران تا ممنوع الخروج شدن هدیه تهرانی



 

از حضور سوسانو در ایران تا ممنوع الخروج شدن هدیه تهرانی

 

- در نشست محمدرضا عباسیان دبیرکل ستاد مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری که در ارتباط با بحث مبارزه با قاچاق فیلم های و کپی های غیرقانونی آثار برگزار شد. وی گزارش هایی را درباره فعالیت آینده و گذشته این ستاد ارائه و مشکلات این ستاد را عنوان کرد.

همچنین عباسیان در ارتباط با تولید آثار سخیف در شبکه نمایش خانگی گفت: مقصر اصلی این تولیدات خود موسسات ویدئورسانه هستند. این تولیدات در همین موسسه ها ساخته می شود که ما نیز به این روند معترض هستیم. از طرفی باید دلایل ارایه مجوز به آنها نیز بررسی شود. البته مسئولیت این آثار با صاحبان این موسسات است.

وی افزود: موسسات ویدئورسانه از فرصت های طلایی که در اختیارشان است به خوبی استفاده نکرده اند. آنها این فیلمهای سخیف را با قیمت های ارزانی تولید و وارد بازار کرده اند و متاسفانه اعتماد مخاطب را از بین برده اند. در این راستا هم اداره کل همکاری ها سمعی و بصری را نمی توانیم مقصر بدانیم .

-" آقای خاص" که اختصاص به زندگی حرفه ای فیروز کریمی دارد به تهیه کنندگی جواد مزدآبادی کلید می خورد. تصویربرداری مستند " آقای خاص" که درباره فیروز کریمی فوتبالیست سابق و مربی امروز فوتبال کشور است را طی هفته آینده آغاز می کنیم. کارگردانی این مستند بلند ۹۰ دقیقه ای بر عهده مهدی برگ نیل است. در این فیلم قرار است مجموعه ای از بازیگران سینما و تلویزیون به عنوان راوی حضور داشته باشند. در این مستند دوربین تصویربرداری به همراه کریمی سفرهایی به تبریز، کرج محل سکونت وی و قم که کریمی قبلا مربی تیم صبای این شهر بوده است، انجام می دهد.

- فیلم جدید عبدالرضا کاهانی به زودی با عنوان "اسب حیوان نجیبی است" کلید می خورد. در این فیلم رضا عطاران، پارسا پیروزفر، باران کوثری، مهتاب کرامتی، حبیب رضایی، مهران احمدی و... بازی می کنند. تمام فیلمبرداری این شب در تهران و در شب انجام می شود. البته فیلم "هیچ" کار قبلی کاهانی نیز به زودی وارد شبکه نمایش خانگی می شود.

- نشست جواد شمقدری با خبرنگاران خبرگزاریها برای دومین بار کنسل شد. این نشست قرار بود ۲۵ مهرماه برگزار شود که منتفی شد وی به همراه هئیت دولت و رئیس جمهوری برای دیدار های استانی به اردیب رفته بود. البته پیش از این نیز در چند هفته گذشته این نشست به دلیل سفر وی به همدان لغو شد.

سوسانو به ایران می آید. این خبری بود که هفته گذشته در بیشتر رسانه ها و مطبوعات به چاپ رسید. این بازیگر مجموعه جومونگ قرار است در فیلم "شش نفر زیر باران" به کارگردانی علی عطشانی بازی کند. عوامل تولید این پروژه هم اکنون مشغول مذاکره با وی هستند.

- تولید فیلم "خیابان های آرام" کمال تبریزی در ارمنستان به دلیل مشکل خروج از کشور هدیه تهرانی با مانع جدیدی روبرو شده است. این فیلم از ابتدای شروع پروژه با مشکلاتی در راه تولید روبه رو شده بود ، به تازگی با مشکل دیگری مواجه شده است.

گروه تولید این پروژه ظاهرا جمعه هفته گذشته برای شروع فیلمبرداری عازم کشور ارمنستان شده بود، اما هدیه تهرانی بازیگر نقش اول این فیلم به دلیل مشکلات مالیاتی، یکشنبه شب هفته گذشته مجوز خروج از کشور را نیافت و به همین دلیل نتوانست به گروه بپیوندد. البته پس از انتشار این خبر ، روابط عمومی فیلم اعلام کرد، نیکی کریمی جایگزین تهرانی شده و هم اکنون گروه در ارمنستان فیلمبرداری را دنبال می کنند.

- برگزیدگان جشنواره "دیدار" همزمان با روز ملی سینمای تاجیکستان طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ این کشور معرفی شدند. مجید برزگر کارگردان ایرانی برای فیلم سینمایی "فصل باران های موسمی" جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را دریافت کرد. همچنین در این مراسم از کامران شیردل مستندساز باسابقه کشورمان که ریاست هیات داوران جشنواره را برعهده داشت، تقدیر شد. چهارمین جشنواره بین المللی فیلم دیدار ۱۲ تا ۱۶ اکتبر در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

- فیلمبرداری "خانه پدری" کیانوش عیاری موقتا تعطیل شد. با به پایان رسیدن دومین اپیزود از سه اپیزود "خانه پدری" ساخته جدید کیانوش عیاری تا طراحی صحنه ها برای اپیزود سوم فیلمبرداری این فیلم تعطیل شد. لوکیشن این فیلم هم چنان "خانه معتمدالاطباء" خواهد بود و چند روز دیگر با آماده شدن صحنه فیلمبرداری، اپیزود سوم هم آغاز خواهد شد. مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، نازنین فراهانی، مینا ساداتی، نگاه خاقانی، حسین فلاح، معین الدین عشاقی و... از بازیگران این فیلم هستند..... / گزارش : خبرگزارى مهر