سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مراقب خشک شدن چشم هایتان باشید



اشک های مصنوعی, علل خشکی چشم

کاهش آب بدن به غیر از ایجاد تشنگی و کم کار شدن دستگاه های مختلف داخلی باعث خشک شدن سطح چشم نیز خواهد شد و در پی این مشکل ما ضعیف شدن چشم ها را به دنبال خواهیم داشت.

 

برای آن که از خشک شدن چشم ها جلوگیری کنید باید راهکارهای مناسب را در ذهن داشته باشید:
۱- استفاده از اشک های مصنوعی اولین راهی است که می تواند مانع از خشک شدن چشم ها شود. در فصل تابستان که هوا گرم تر است بیشتر از این قطره ها استفاده کنید تا سطح چشم همیشه طراوت داشته باشد و فشار اضافی به آن وارد نشود. استفاده از اشک های مصنوعی در ماه رمضان نیز مشکلی ندارد چرا که این قطره ها ارزش غذایی نداشته و روزه را باطل نمی کند.

 

اشک های مصنوعی, علل خشکی چشم

 

۲- اتاق کار یا اتاق خواب خودتان را همیشه مرطوب نگه دارید. استفاده از دستگاه های بخور سرد که هوا را مرطوب نگه می دارند بهترین گزینه برای جلوگیری از خشک شدن فضا است. اگر به دستگاه های مرطوب کننده دسترسی ندارید یک لیوان آب در اتاق قرار دهید تا به مرور تبخیر شود.

 

۳- استفاده از سیگار یا مواد مخدر به هر نوعی باعث خشک شدن چشم ها و ضعیف شدن آن به مرور می شود. با هر نخ سیگار که یک نفر می کشد بیش از ۳۰ درصد از آب چشم های او خارج می شود. این افراد می توانند روند خشکی چشم ها را تغییر دهند.

 

۴- قبل از خواب چند لیوان آب بنوشید و همچنین می توانید از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنید. این کار باعث می شود تا در طول شب چشم ها اب خود را از دست نداده و صبح بدون سوزش و خارش چشم از خواب بیدار خواهید شد.
منبع:aftabir.com


ویدیو مرتبط :
مراقب حرف هایتان باشید....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراقب دلیل شادی هایتان باشید


نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می دهد شادی می تواند بسته به دلیلی که موجب احساس لذت و خوشی می شود، به شیوه ای سالم یا ناسالم ژنهای انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

خبرگزاری مهر: نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می دهد شادی می تواند بسته به دلیلی که موجب احساس لذت و خوشی می شود، به شیوه ای سالم یا ناسالم ژنهای انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

 در حالی که پیش از این دانشمندان داشتن شادی را برای سلامتی توصیه می کردند اما به تازگی پژوهشگران دریافته اند عامل ایجاد شادی می تواند تاثیرات مثبت یا منفی در سلامتی فرد ایجاد کند.

محققان آمریکایی کشف کرده اند که بدن انسان در سطح مولکولی می داند که همه شادی ها به طور برابر ایجاد نمی شوند و بر همین اساس به شیوه ای که می تواند به سلامت جسمی کمک کرده یا مانع آن شود به چنین شادی هایی واکنش نشان می دهد.

افرادی که سطوح بالایی از آنچه که شادی eudaimonic خوانده می شود یعنی نوعی شادی که ناشی از داشتن یک حس عمیق هدف و معنا در زندگی است، موجب بیان ژن های مطلوب در سلول های ایمنی بدن می شود.

چنین شادی موجب می شود بدن فرد سطوح کمی از ژنی التهاب و از سوی دیگر سطوح بالایی از ژنهای ضد ویروسی و آنتی بادی را بیان کند.

با این حال افرادی که از شادی ناشی از خوش گذرانی های جسمانی لذت می برند نتیجه ای درست برخلاف مورد بالا دریافت می کنند. در این شادی ژنهایی بیان می شوند که در التهاب نقش داشته و ژنهای ضد ویروسی و آنتی بادی کمتر بیان می شوند.

"استیون کول" استاد پزشکی دانشگاه کالیفرنیا لوس آنجلس و همکارانش از دانشگاه کارولینای شمالی با بررسی چگونگی واکنش نشان دادن ژنوم انسان به استرس، ناراحتی، ترس و تمامی احساسات روانشناختی منفی به این یافته ها دست یافتند.