سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مراحل قبل از شروع رابطه جنسی



مراحل قبل از شروع رابطه جنسی,رابطه جنسی,آموزش رابطه جنسی,آموزش روابط زناشویی

مراحل قبل از شروع رابطه جنسی
برای شروع یک رابطه جنسی مناسب و لذت بخش و کامل مقدماتی لازم است که در اینجا به نکات مهم ان اشاره می کنیم :
1 - بهداشت فردی :بهداشت فردی همیشه مهم و در رابطه جنسی مهمتر است . علاوه بر اینکه این بهداشت باعث پذیرش بهتر طرف مقابل می شود از انتقال عفونتها به همدیگر جلوگیری کرد و رضایت خاطر طرفین را برآورده می سازد . و حتی در برخی مورد ها باعث رغبت بیشتر و تحریک بیشتر طرف مقابل می شود .

مثلا از بین بردن موهای زاید ناحیه تناسلی و زیر بغل که برای هر دو مورد تحریک کننده است . استحمام قبل از رابطه جنسی و شستن محلهای لازم - از بین بردن موهای زاید در بهداشت جنسی بسیار مهم است .
2 - آرامش فکری - عصبی و روانی : واضح است که بدون داشتن این آرامش رابطه جنسی به یک عمل زجرآور و بدون لذت تبدیل می شود و نمونه بارز آن در زوجینی دیده می شود که رابطه بین آنها متشنج است ولی بر اثر وجود بعضی تحریکات یا الزامات مبادرت به اینکار می کنند که نه تنها لذت زیادی نمی برند بلکه دچار سرخوردگی جنسی - سرد مزاجی و اختلالات جنسی هم می شوند .

همینگونه است عدم ارامش فکری که از محیط بیرون مثل محل کار به انسان منتقل می شود بخصوص در آقایان ممکن است منجر به شکست در رابطه جنسی مثل انزال زودرس و یا عدم انزال و عدم ارگاسم شود.پس بهتر اینکار را زمانی انجام دهید که از نطر عصبی و فکری دارای آرامش هستید ( هر دو طرف )
3 - تحریک ذهتی در مرد و زن : پیش از ایجاد رابطه جنسی با همسرتان بهتر است در حدود 45 الی نیم ساعت قبل او را از لحاظ ذهنی و روانی با یادآوری رابطه های گذشته و یا خاطرات شیرین از دوران مختلف زندگی و رابطه های تاثیر گذاری که بصورت خاطرات خوشی برای شما در آمده مثل زمانهای مسافرت یا ماه عسل ، آماده ذهنی و تحریک ذهنی نمایید هرچند که این کار را حین عمل جنسی هم می توانید انجام دهید .
4 - اماده کردن محل مناسب : واضح است محل مناسب برای یک عمل راحت جنسی ضروری است برای جلوگیری از آسیبهای ممکنه و یا ایجاد درد حین عمل و نیز داشتن آرامش فکری بخصوص در مورد زوجین دارای فرزند در خانه .

محل مناسب انجام عمل جنسی به عادات و سلیقه های هر کس بر می گردد و یک فرمول کلی بزای آن وجود ندارد ولی کلا محیطی ساکت - با حداقل روشنایی برای دیدن همدیگر و نقاط تحریک کننده و زیر اندازی مناسب هر زوج که لزوما نباید تختخواب و یا خیلی نرم باشد .
5 - روشهای پیشگیری : اگر قصد بچه دار شدن ندارید برای آرامش داشتن حین عمل جنسی و انزال راحت مرد و نیز در برخی موارد برای جلوگیری از انتقال عفونت یا بیماری حتما به فکر یک روش پیشگیری باشید.
6 - وقت مناسب : تحریک جنسی بخصوص در آقایان وقت و ساعت خاصی ندارد و عمل جنسی هم مثل بعضی از رفتارها مثل خوردن نباید و لزوما نباید دارای وقت معین همیشگی باشد بسته به شرایط وجود آرامش - عدم وجود فرزندان در خانه - یادآوری خاطرات و ... ممکن است باعث خواستن عمل جنسی از هر دو طرف یا از طرف یکی از زوجین شود موکول کردن آن به ساعت دیگر یا روز مقر دیگر شاید آن لذت و بقول معروف مزه ان را از بین ببرد .

ولی چیزی که مهم است هماهنگی عمل جنسی در مرد و زن است و خواستن و اعتقاد و احترام به نظر دیگری . در روابط پیچیده زنها و شوهرها عواملی هستند که نه به فرمول در می آیند ونه قابل گسترش هستند مثلا ممکن است ( که خیلی هم اتفاق می افتد ) زن در حالی نیست که از رابطه جنسی لذت ببرد ولی بخاطر عشق به همسر و احترام به او لذت بردن از اینکه شوهرش از این کار لذت می برد تن به رابطه جنسی دهد که نوعی فداکاری جنسی به آن می گویند که ظاهر قضیه خوب و انسانی است و چند مورد در طی دوران زناشویی عیب ندارد ولی اگر بصورت عادتی در بیاید یا شوهر متوجه این قضیه نشود یا توجهی به این موضوع ننماید ممکن است کمکم عوارض ناتوانی جنسی - بیحسی جنسی و سردمزاجی در زن ایجاد شود پس این یکی از مهارتهای زندگی است که مرد بداند که همسر او چقدر از داشتن رابطه جنسی با او لذت می برد و چقدر و کی به این موضوع راغب است .

پس رابطه جنسی وقت معین یا ساعات معینی ندارد .ولی عرفا اغلب آخر شب را ترجیح می دهند ولی اگر خسته از کار روزانه هستید این کار را به صبح زود واگذار کنید .

 منبع : وبگاه آموزشهای مهم و علمی جنسی

tanzimekhanevadeh.com

 

 


ویدیو مرتبط :
چه کنیم تا رابطه جنسی‌ با همسرمان یکنواخت نشود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار: تغییر سن شروع رابطه جنسی در ایران



اخبار,اخبار اجتماعی ,رابطه جنسی

 

اخبار اجتماعی - "سن شروع رابطه جنسی به دوران راهنمایی رسیده است"

براساس گزارش‌های آموزش و پرورش ۴۰ درصد از دانش‌آموزان رابطه با جنس مخالف را از ۱۴ سالگی شروع کرده‌اند

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: «متأسفانه ارتباط دختران و پسران نسبت به ۳۰ سال گذشته سه برابر شده و زمان شروع رابطه به دوران تحصیلی راهنمایی و نوع رابطه ازعاطفی به جنسی رسیده و ارتباط هم‌زمان با چند نفر زیاد شده است.»

به گزارش ایسنا، دکتر محمود گلزاری که روز یکشنبه در هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان در دانشگاه صنعتی اصفهان سخن می‌گفت، همچنین با بیان اینکه دوستی و رابطه با جنس مخالف از مشکلات و مسائل متعددی است که وجود دارد، اظهار کرد: از ۳۰ سال پیش که در برنامه جُنگ جوان رادیو به عنوان کارشناس فعالیت می‌کردم با این مسأله آشنایی دارم. در آن برنامه از مخاطبان درخواست می‌شد تا با ارسال نامه مسائل خود را در زمینه جوانان با ما در میان بگذارند، اما هنگامی که با مشکلات آن‌ها در زمینه رابطه با جنس مخالف روبرو می‌شدیم، به عنوان روانشناس نمی‌دانستم با آن‌ها چگونه برخورد کنم؛ زیرا در کتاب‌های روانشناسی و مقاله‌ها چیزی پیدا نمی‌کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که محتوای نامه‌ها را تحلیل و بررسی کنیم.

گلزاری با بیان اینکه ۸۵ درصد از نامه‌ها از دختران ۱۴ تا ۲۵ ساله و ۱۵ درصد آن‌ها توسط پسران ۱۴ تا ۱۸ ساله ارسال شده بود افزود" پس از طبقه‌بندی آن‌ها، جرأت پیدا کردم و پیامدهای منفی به دست آمده از بررسی‌ها را در رادیو خواندم.

وی در ادامه با بیان اینکه در آن زمان استقبال زیادی از این برنامه شد، اضافه کرد: در مجله «رشد معلم» با نوشتن مقاله‌ای به نام «عشق آتشین» مسائل ارتباط با جنس مخالف را تحلیل کردم، اما بر ضد من سخنان بسیاری گفته شد و وزیر آموزش و پرورش که در آن زمان آقای نجفی بود، برای ادای توضیحات من را فراخواند.

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به اینکه پس از ارائه توضیحات به مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم تصمیم گرفته شد تا در این زمینه و در این موضوع تحقیق شود، گفت: در این سال‌ها بیش از ۴۰ پایان‌نامه و مقالات زیادی در این زمینه نوشته شده است.

گلزاری با بیان اینکه براساس گزارش‌های آموزش و پرورش ۴۰ درصد از دانش‌آموزان رابطه با جنس مخالف را از ۱۴ سالگی شروع کرده‌اند، اضافه کرد: تا کنون با این مسأله به دو صورت برخورد شده است. یکی توضیح خواستن از کارشناسان و ارائه راهکار توسط آن‌ها و دیگری راهی که دولت قبل در پیش گرفت؛ در یک جلسه خصوصی هم که به عنوان سخنران با کارشناسان حوزه و بهزیستی داشتم، یک خبرنگار بدون اطلاع من و بدون هماهنگی آن جلسه را پخش کرد، در نتیجه من را تهدید و از من شکایت کردند.

این روانشناس بالینی در ادامه با بیان اینکه وزیر آموزش و پروش برخورد درستی با من نداشت، افزود: من نامه‌ای به وزیر نوشتم و گفتم ۲۰ سال پیش که در حال تحقیق در این مسائل بودیم، شما کجا بودید؟!

آمار ناراحت‌کننده رابطه با جنس مخالف در مدارس
گلزاری در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه در سال گذشته با پخش هفت هزار پرسشنامه آمار ناراحت‌کننده‌ای در مدارس به دست آوردیم، گفت: نمی‌خواهم آمار را اعلام کنم، اما باید مسأئل مربوط به رابطه با جنس مخالف را به مدیران و پدر و مادران آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه جای آن نیست که چشم خود را بر واقعیت‌ها ببندیم، تصریح کرد: مدیران جامعه و دلسوزان نظام باید از دستاوردهای روانشناسان و مشاوران در این زمینه استفاده کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین با بیان اینکه دوستی برای روانشناسان «عادی» است نه «حلال» ادامه داد: دوستی پسر و دختر چند دوره دارد و در کودکی به هم نزدیکند، ولی در دبستان فاصله زیادی می‌گیرند، اما با شروع سن بلوغ و نوجوانی، به صورت خدادادی به هم نزدیک می‌شوند. این اتفاق مانند تغییرات دوران بلوغ که در قد و وزن و هوش و استعداد حاصل می‌شود طبیعی است.

گلزاری با اشاره به نگاه دین در این زمینه افزود: اگر از نگاه دینی نیز استفاده کنیم، همان خدایی که در دوران دبستان پسران و دختران را از هم دور می‌کند، در دوران نوجوانی آن‌ها را به هم نزدیک می‌کند.

وی با بیان اینکه این نزدیکی یک میل طبیعی است و نباید آن را سرکوب کرد، این سؤال را مطرح کرد که باید چه کار کنیم و ادامه داد: عده‌ای اصلاً وارد این مسأله نمی‌شوند و عده‌ای نیز آن را نشانه مدرنیته می‌دانند که هر دو نگاه اشتباه است.

این روانشناس بالینی با بیان دیدگاه دانشگاهیان، خاطرنشان کرد: دانشگاهیان نه حرف‌های متجددانه را قبول دارند و نه تقابل و نه منع را، بلکه معتقدند این موضوع را باید در سطح کارشناسی از ابعاد گوناگون همچون بعد دینی و علمی شناخت.

وی از الگوی غربی هم انتقاد کرد و گفت: در الگوی غرب به پدر و مادر توصیه می‌شود فرزندان خود را از سن ۱۳ تا ۱۷ سالگی راهنمایی کنند تا رابطه آن‌ها با جنس مخالف به رابطه جنسی تبدیل نشود و تنها مراقب این مسأله باشند، اما آمارها نشان می‌دهد که هزاران دختر نوجوان ۱۵ ساله در این سن باردار شده‌اند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: الگوی غرب همچنین وفاداری بعد از ازدواج را ترویج می‌کند و این نیز راه درستی نیست آن‌ها راه را اشتباه رفته‌اند و البته ما نیز نباید راه‌هایی همچون منع و تقابل را در موضوع رابطه با جنس مخالف در پیش بگیریم.

با نوجوانان با زبان علمی ساده صحبت کنیم
گلزاری در بیان راه حل گفت: باید دیدگاه‌ها و پدیده‌ای به نام جنس مخالف را بشناسیم و در سن قبل از دانشگاه جوانان و خانواده‌ها را به ویژه در دوره‌ای که آن‌ها در آموزش و پرورش هستند، آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه دختران بیش از پسران تحت تأثیر آموزش قرار می‌گیرند، اظهار کرد: آموزش مستقیم جوانان را فراموش نکنیم. آموزش، احساس گناه و ایجاد ترس نیست، البته بازکردن مسائل بدون هیچ حیا و شرمی هم نیست.

معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: باید با نوجوانان با زبان علمی ساده صحبت کرد و آموزش والدین نیز در نظر گرفته شود. هم‌چنین از آموزش و پرورش نیز می‌خواهیم راه گذشته را در پیش نگیرد و به آموزش نوجوانان بپردازد.

گلزاری به نقش آموزش عالی هم در این زمینه پرداخت و گفت: دانشگاه باید امر آموزش را در نظر بگیرد. البته من در جایی گفتم دانشگاه جای خوبی برای همسریابی است که مرا تخریب کردند. این را ما در نظر داریم و باید داشته باشیم که کسی کنکور امتحان نمی‌دهد که در دانشگاه ازدواج کند، بلکه برای آموزش آمده است.

وی در ادامه با تاکید بر آموزش‌های درست ملاک‌های ازدواج به ویژه به پسران گفت: من معتقدم با آموزش آن‌ها در دانشگاه مدیریت ارتباط با جنس مخالف انجام می‌شود.
اخبار اجتماعی - ایسنا