سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ماهواره برای کسی سلامت و زیبایی نمی آورد!


کوتاه قدها را بلندقد، چاق ها را لاغر و لاغرها را چاق کنند و در یک کلام همه مشکلات زیبایی آدم ها را از بین ببرند. واقعا شما جزو افرادی هستید که این حرف ها و مهم تر از آن داشتن تاییدیه های مختلف از سازمان های معتبر جهانی را باور می کنید؟! نگران نباشید، هیچ کس انتظار ندارد شما بدون دانستن واقعیت های تولید و توزیع داروها و مکمل های غذایی جواب قاطعی به سوال بالا داده باشید.

با استفاده از کرم موبر دائمی... برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شوید، مصرف قرص های... آرتروز، پوکی استخوان و درد مفاصل را از بین می برد و غضروف های از دست رفته را بازسازی می کند. 88 درصد کسانی که از کوتاهی قد رنج می برند در آمریکا، اروپا، اقیانوسیه و اخیرا آسیا با استفاده از قرص های افزایش قد... به قامت دلخواه خود رسیده اند و... بدون شک این جمله ها برایتان آشنا هستند زیرا در هر روز آنها را در تبلیغات محصولاتی که از شبکه های ماهواره ای پخش می شوند، می شنوید. البته شاید شنیدن جمله «دارای تاییدیه از FDA» بلافاصله بعد از ذکر این جمله ها متقاعدتان کرده باشد که با محصولاتی معجزه گر، منحصر به فرد و مورد تایید سازمان های معتبر آشنا شده اید که می توانند موهای زائد را از بین ببرند.

کوتاه قدها را بلندقد، چاق ها را لاغر و لاغرها را چاق کنند و در یک کلام همه مشکلات زیبایی آدم ها را از بین ببرند. واقعا شما جزو افرادی هستید که این حرف ها و مهم تر از آن داشتن تاییدیه های مختلف از سازمان های معتبر جهانی را باور می کنید؟! نگران نباشید، هیچ کس انتظار ندارد شما بدون دانستن واقعیت های تولید و توزیع داروها و مکمل های غذایی جواب قاطعی به سوال بالا داده باشید. برای گفتن یک «نه» قاطع یا یک «بله» محکم به سوال بالا اول باید اطلاعاتی درباره روند تولید داروها و مکمل های غذایی و مراحل گرفتن مجوزهای قانونی لازم برای توزیع آنها داشته باشید.

FDA چطور مجوز می دهد؟

محصولات دارویی یا مکمل های غذایی برای توزیع شدن در هر کشوری اول باید به تایید سازمان های نظارتی غذا و بهداشت آن کشور برسند. در این بین بین خطر بودن مصرف دارو یا مکمل برای افراد و تطبیق داشتن ادعاهای تولیدکننده با عملکرد واقعی آن از جمله ویژگی هایی هستند که در فرایند دادن مجوز بررسی می شوند.


ویدیو مرتبط :
‫آرایش ، زیبایی و سلامت - پارت اول‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سلامت و زیبایی پوست با ویتامین C



زیبایی پوست,سلامت پوست,سلامت و زیبایی پوست

ویتامین ها نقش مؤثری در سلامت بدن دارند. بسیاری از متخصصان برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها به ویتامین ها روی آورده اند.

ویتامین C، یک ویتامین محلول در آب است که به وفور در سبزیجات و میوه ها وجود دارد. سبزیجات و میوه هایی همچون پرتقال، گوجه فرنگی، توت فرنگی، انبه، گل کلم، کاهو، سیب زمینی، گریپ فروت، خربزه، فلفل سبز، هندوانه، گرمک و کلم سرشار ازویتامین C هستند. چنانچه به فکر سلامت و زیبایی بدن خصوصا پوست خود هستید، سعی نمایید مصرف میوه ها و سبزیجات را به میزان کافی در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

ویتامین C تأثیر ضد اکسید کنندگی دارد و موجب تولید کلاژن می شود. ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت ها در همه قسمت های بدن ضروری است.

فرم فعال این ویتامین، اسکوربیک اسید است که به عنوان یک آنتی اکسیدان با خنثی کردن رادیکال های آزاد و با احیای ویتامین E از فرم رادیکالی اش به فرم فعال عمل می کند.

ویتامین C را به مواد آرایشی و بهداشتی می افزایند زیرا خاصیت اکسید کنندگی دارد که توسط آن، لکه های پوست بهبود می یابند و پیری پوست به تعویق می افتد و از طرف دیگر، تولید ویتامین E را افزایش می دهد.

ویتامین C اثر ضد التهابی دارد که بدین شکل بیماری هایی مانند اگزما و پسوریازیس را درمان می کند. این ویتامین مفید باعث بهبود قرمزی پوست ناشی از آفتاب و آفتاب سوختگی می شود و موجب تقویت سیستم ایمنى و افزایش سرعت بهبود زخم می‌شود.

این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که ویتامین C در حضور نور، اکسیژن و رطوبت، غیر فعال می شود و بدین شکل فرمولاسیون فرآورده های موضعی ویتامین C مشکلات زیادی دارد.

منبع:آراشیک