سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ماسکهای صورت گیاهی



 

 

ماسکهای صورت گیاهی

 

استفاده از ماسک صورت بیشتر برای پوستهای چرب و معمولی (به عنوان تقویتی و لایه بردار طبیعی استفاده می شود).


ماسکهای صورت به دو دسته تقسیم می شوند:


1- ماسکهای میوه ای:

بیشتر به عنوان: (ضد التهاب- تقویت و تغذیه پوست -ضد خستگی پوست- ضد چروک )مورد استفاده قرار می گیرند.

 

طرزاستفاده: ابتدا پوست را با صابون ملایم با آب ولرم شسته و به آرامی خشک کرده سپس ،میوه مورد نظر((برای پوست شما ایجاد حساسیت نکند ))مثلاً: سیب - گلابی - خیار و ... ،را که خرد کرده ایم روی آن قرار داده (10-15 )دقیقه کافیست.سپس با آب ولرم می شوییم .


2- ماسکهای گیاهی:

ازاین نمونه ماسکها بیشتر به عنوان کوچک کردن پرزهای پوست - لایه بردار-روشن کننده - تقویت کننده و مغذی پوست استفاده می شود.

 

نسخه اول:

ابتدا پوست را با صابون ملایم با آب ولرم شسته سپس مقدار 3 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با مقداری شیر،چنان مخلوط کنید که کمی شل تر از خمیر شود و روی پوست به مدت (5 تا 10) دقیقه قرار دهید سپس پوست را با آب سرد به آرامی بشویید.

این عمل را روزی (1 تا 2)بار انجام دهید.

 

نسخه دوم:

۲۵گرم گل ختمی+۲۵گرم گل پنیرک+ ۲۵ سفیدآب کف +۲۵گرم گل بابونه +۵۰گرم سدر+۵۰گرم پودر جوانه گندم+۲۵ گرم اسپرزه+۲۵ گرم چای سبز+۲۵گرم صمغ عربی

 

همه مواد را کاملا ساییده ، ابتدا پوست را با صابون ملایم با آب ولرم شسته سپس 2 قاشق غذا خوری از مخلوط را با مقداری شیر گرم چنان مخلوط کنید که کمی از خمیر شل تر شود سپس روی پوست قرار داده (3 تا 5)دقیقه کافیست. س٫س با آب سرد بشویید.

 

این عمل را روزی یک تا دو بار انجام دهید.

 

زیبایی چهره، یکی از عوامل مهم ضد افسردگی است.

 

منبع:rezamohammadijavidi.blogfa.com




ویدیو مرتبط :
آموزش آشپزی گیاهی (وگان) -نخود آب (آبگوشت گیاهی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماسک گیاهی صورت ماسکهای گیاهی صورت



 

 

 

ماسک گیاهی,ماسک گیاهی صورت, ماسک گیاهی صورت

 

 

چرا از لوازم آرایش استفاده می کنیم؟

ماسک گیاهی صورت : هیچ فکر کرده اید چرا عادت کرده ایم صبح ها بلافاصله پس از شست وشوی صورت با انواع کرم ها و پودرهای آرایش به جان صورتمان بیفتیم تا شاید بتوانیم لک ها و چین و چروک ها را از نظر مخفی کنیم. پوشاندن صورت با انواع کرم پودر و پن کیک در طولانی مدت نه تنها باعث از بین رفتن جوش صورت و کمرنگ شدن لکه ها نمی شود که بروز جوش های ریز پوستی و چین و چروک در ناحیه گونه، زیر چشم و اطراف لب را افزایش می دهد.

هر پوستى با توجه به رطوبت، چربى، جوش و منافذى که دارد براى شادابى بیشتر نیاز به تقویت دارد.

در زیر با ارائه ماسک هاى طبیعى (ماسک گیاهی صورت) که از میوه هاى گوناگون تهیه مى شود، مى توانید پوست خود را زنده و با طراوت نگه دارید.

انواع ماسک های گیاهی صورت :

ماسک انگور:

این ماسک گیاهی براى روشن نگه داشتن پوست صورت مفید است.

ماسک انگور با روغن زیتون:

براى شادابى و لطافت پوست مقدارى دانه انگور را در روغن زیتون بجوشانید و آن را صاف کرده و روى پست صورت خود بمالید.

 

ماسك جوانه گندم:

جوانه گندم را آسیاب كنید و با شیر یا ماست آرام‌آرام مخلوط كنید. پس از بُخور دادن، این ماسك را با حركات دورانی از پایین به بالا روی پوستتان بمالید. پس از 10 دقیقه، قطعات خشك آن را از روی پوست بردارید و پوستتان را بشویید. این ماسك باعث لایه‌برداری از سطح پوست و شادابی پوست می ‌شود.

 

ماسک اسفناج:

اسفناج را در روغن زیتون بریزید درست به همان صورتى که بورانى درست مى کنید بعد این ماسک را روى صورت پهن کنید. این ماسک براى پوست هاى کدر مفید است و باعث درخشش پوست مى شود.

ماسک میخک:

مقدارى گل میخک را در آب خیس کنید و بعد از ۲۴ ساعت آن را صاف کرده و با مقدارى عسل و آب خیار مخلوط کنید. به اندازه یک فنجان از این مخلوط را میل کنید این مخلوط باعث باز شدن رنگ رخساره و جلاى پوستتان مى شود.

ماسک گیلاس:

ماسک زیبایى که از دسته هاى گیلاسى که هسته آن را گرفته اید مى توانید روى پوست خود بگذارید. این ماسک گیاهی به پوست شما نرمى داده و باعث مى شود رنگ رخساره تان باز شود.

ماسک هلو:

ماسک هلو ماسکى است که روى تمام پوست ها مى توانید استفاده کنید. هلو را رنده کرده و روى پوست بگذارید. چند دقیقه صبر کنید و بعد از شست وشو نتیجه آن را ببینید.

 

 

ماسک گیاهی ماسک صورت ماسک پوست

 

مسدود کردن منافذ صورت:(ماسک کیاهی صورت )

 

یک قرص اکسیژنه را در مقدارى گلاب حل کنید یک قاشق آرد گندم به آن اضافه کنید و بگذارید براى ۱۰ دقیقه روى پوستتان بماند.

 

ماسک زیبایى:

پوست را ابتدا کاملاً تمیز مى کنیم کمى مخمر آبجو را با گلاب و آب لیمو ترش مخلوط مى کنیم و به پنبه مى مالیم و آن را به پوست صورت چند بار مى مالیم و مى گذاریم تا ۲۰ دقیقه روى پوست بماند و خشک شود. بعد از آن صورت را با آب ولرم مى شوییم. این ماسک به صورت طراوت خاصى مى دهد. قبل از گریم بهتر است دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق روغن بادام و آب لیمو به خوبى مخلوط کنیم و براى ۱۰ دقیقه روى پوست بگذاریم بعد صورت را شسته و گریم کنیم.

 

ماسک برای پوست هایى با منافذ زیاد:

۷ عدد زردآلوى رسیده را قطعه قطعه کرده و له کنید. چند قطره روغن بادام روى آن بچکانید و بگذارید تا براى ۲۰ دقیقه روى پوستتان بماند و بعد آن را با آب نیمه گرم بشویید.

براى بستن منفذهاى باز که روى پوست صورت پیدا مى شود به اندازه مساوى تخم خیار، تخم کدو، تخم خربزه را به صورت پودر درآورده و در شیر یا خامه تازه حل کرده و براى نیم ساعت روى پوست بگذارید و بعد پوست را شسته و با گلاب ماساژ دهید.