سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ماساژ جادویی برای رفع خستگی چشم‌


ریافت این ماساژ كه از جمله ساده‌ترین ماساژهای رفع خستگی عضلات چشم است به ما كمك می‌كند تا نیروی از دست رفته عضلات چشم را به آن‌ها باز گردانیم و با تسریع جریان گردش خون در این ناحیه از بروز خشكی و دردهای احتمالی ناشی از آن در چشم و عضلات اطراف آن پیشگیری كنیم.


ماساژ عضلات اطراف چشم یكی از موثر‌ترین راه‌ها برای‌كاهش فشارهایی است كه در طول روز بر این عضلات وارد می‌شود. ماساژ این عضلات علاوه‌بر آن‌كه خستگی روزانه را از این ناحیه بیرون می‌كند تاثیر مستقیمی بر اعصاب اطراف چشم داشته و می‌تواند از بروز خشكی چشم، سردرد و دردهای شایع چشم به‌ویژه در ساعت‌های پایانی روز پیشگیری كند. بسیاری از افرادی كه از كامپیوتر استفاده می‌كنند یا ساعت‌های زیادی را به مطالعه و تماشای تلویزیون می‌گذرانند در ساعت‌های پایانی روز به این ماساژ احتیاج پیدا می‌كنند. دریافت این ماساژ كه از جمله ساده‌ترین ماساژهای رفع خستگی عضلات چشم است به ما كمك می‌كند تا نیروی از دست رفته عضلات چشم را به آن‌ها باز گردانیم و با تسریع جریان گردش خون در این ناحیه از بروز خشكی و دردهای احتمالی ناشی از آن در چشم و عضلات اطراف آن پیشگیری كنیم.



این ماساژ را با روغن گیاهی تجربه كنید

برای ارائه این ماساژ و بهبود خستگی چشم می‌توانید از روغن نیز استفاده كنید. یكی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ اطراف چشم روغن زیتون و روغن جوانه گندم است. برای شروع، صورت و چشمان‌تان را از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی پاك كرده و آن را كاملا خشك كنید. سپس با كمك روغن‌هایی مثل روغن زیتون، روغن جوانه گندم، روغن هسته انگور یا روغن بادام كه در گروه روغن‌های زود جذب قرار دارند سرانگشتان‌تان را آغشته كرده و برای ماساژ دادن صورت آماده شوید. این ماساژ را می‌توانید روی صورت خود یا صورت دیگر اعضای خانواده اجرا كنید.





ویدیو مرتبط :
رفع خستگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند ورزش ساده برای رفع خستگی چشم



 

چند ورزش ساده برای رفع خستگی چشم

 

امروز چند ساعت جلوی رایانه نشسته اید؟ دیروز چه طور؟ هفته ای چند بار از رایانه استفاده می کنید؟ با جواب دادن به این سوال ها متوجه می شوید که چه مدت زمانی جلوی رایانه نشسته اید و چه مقدار به چشم های خود فشار می آورید. هر قدر وقت بیشتری مقابل رایانه صرف کنید استرس بیشتری به چشم هایتان وارد می شود. بعضی وقت ها نیز ممکن است دچار سردرد، تاری دید و... شوید.در این مطلب به چند ورزش اشاره می کنیم که به چشم های شما استراحت می دهند.

ابتدا در حالت نشسته قرار بگیرید، چشم های خود را با کف دست های خود بپوشانید بدون این که به چشم های خود فشار وارد کنید. سعی کنید آرام باشید و به مدت ۳۰ ثانیه به تاریکی خیره شوید و به آرامی نفس عمیق بکشید.

در حالی که در همان حالت نشسته اید به مدت ۵ ثانیه به سقف نگاه کنید و سپس ۵ ثانیه به کف زمین نگاه کنید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

به مدت ۵ ثانیه به سمت چپ و سپس سمت راست خیره شوید. این عمل را ۵ بار تکرار کنید.

چشم های خود را محکم به مدت ۵ ثانیه ببندید و سپس کاملا باز کنید و برای ۵ ثانیه نگه دارید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

چشم ها را ۵ بار به سمت چپ بچرخانید و رها کنید و سپس به سمت راست بچرخانید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

به نوک بینی خود نگاه کنید و به مدت ۳ ثانیه نگه دارید و رها کنید. سپس بدون این که سر خود را تکان دهید مدت ۳ ثانیه به سقف خیره شوید این کار را ۵ بار تکرار کنید.

به مدت ۲ ثانیه به نزدیک ترین شیء اطراف خود خیره شوید و سپس برای ۲ ثانیه به یک مکان دور بیرون از پنجره نگاه کنید این کار را ۱۰ بار تکرار کنید.

برای یک دقیقه در حالت نشسته و یا ایستاده به وسایلی که دور از شما هستند نگاه کنید.

منبع :روزنامه خراسان