سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مادرزن‌ها و مادرشوهرهای رویایی



 

مادرزن‌هامادرشوهرهاکلیدی

 

در تمام دنیا بستگان می توانند خوشی و آسایش زن و شوهرها را به خطر بیندازند. دل کندن از بچه ها برای بعضی از پدر و مادرها سخت است. در نتیجه در زندگی زناشویی فرزندشان دخالت می کنند. مشکل زن و شوهر با بستگان از همان ابتدای ازدواج شروع می شود و گاهی اوقات با مرگ آنها خاتمه می یابد. دخالت بستگان می تواند زن و شوهررا از یکدیگر ناراضی کند.

 

البته در این مواقع مشاوران به زن و شوهرها توصیه می کنند که باید جلوی مداخله والدین و بستگان را بگیرند. اگر می خواهند آرامش زندگی زناشویی خود را حفظ کنند باید حق تقدم را به نیازهای همسرشان بدهند نه به نیازهای والدین شان. چون وقتی زن و شوهر رضایت یکدیگر را در اولویت اول قرار می دهند تقریبا امکان دخالت اطرافیان غیر ممکن می شود.

 

ولی در این مقاله برای اینکه از این کدورتها و مشکلات جلوگیری و پیشگیری نماییم سعی داریم نحوه پذیرش یک عضو جدید در خانواده یعنی یک عروس یا داماد را آموزش دهیم.

 

صرفنظر از اینکه کسی داماد شما باشد یا عروس شما؛ پذیرش یک عضو جدید در خانواده وظیفه شماست و البته وظیفه ای سخت است و به نظر می رسد که سازگاری با آن بسیار مشکل و چالش برانگیز باشد. صرفنظر از اینکه شما درباره این عضو جدید چه فکری می کنید بایستی تلاش کنید تا شوهر و یا همسر یکی از اعضای خانواده را بپذیرید و راهی بیابید تا بتوانید او را در امور خانواده تان درگیر کنید.

 

لذا به شما بزرگترها که قرار است پدر زن یا پدر شوهر؛ ماد زن یا مادر شوهر شوید توصیه می کنیم که:

 

نگرش مثبتی داشته باشید. مثبت اندیشی یک مساله واگیردار و مسری است و به آسانی به سایر افراد خانواده هم سرایت می کند. مثلا شما مادر شوهر محترم اگر نسبت به عروس جدید خانواده نگرش مثبتی داشته و رابطه ای خوب با او برقرار کنید مسلما سایر اعضای خانواده مثل بقیه عروسها یا حتی دختران تان و .. هم با این عروس جدید الورود بهتر رابطه برقرار می کنند.

 

احساسات شان را در نظر بگیرید. به هر حال او یک غریبه و ورودی جدید است، بنابراین یقین حاصل کنید که آداب و رسوم و شوخی های شخصی و .. را برای او توضیح دهید تا شوخی های احتمالی در جو خانواده باعث کدورت و رنجش خاطر او نشود و از طرف دیگر او را تشویق کنید که موضوعات مدنظرش را با شما و خانواده در میان بگذارد.

 

عضو جدید را به گفتگو بکشانید. او را در گفتگوهای خانوادگی شرکت دهید. در عین حال به طور خصوصی هم با او صحبت و گپ و گفتگو داشته باشید.

 

به چیزهایی که به آنها علاقمند است یا از آنها متنفر است توجه کنید. گفتگو و گوش دادن به حرفها و احساسات یک نفر بهترین راه برای شناخت از اوست.

 

در مورد فعالیتهایی که بتوانید با هم در آنها شرکت کنید برنامه ریزی زمانی داشته باشید.

 

صبور باشید. ایجاد یک فضای راحت و آرام با یک عضو جدید خانواده محتاج گذر زمان است پس زمان لازم برای تطبیق را به او بدهید.

 

از او حمایت کنید. هر کس دیر یا زود عمل اشتباهی انجام می دهد و یا حرف اشتباهی می زند. برای اینگونه مواقع یک خاطره، یک لطیفه یا موضوع بامزه ای به خاطر داشته باشید تا با گفتن آن ضمن کاهش تنش احتمالی و تغییر فضای جلسه یا جو خانوادگی از او حمایت کرده باشید.

 

توانایی های او را شناسایی کنید و از او در آن زمینه ها برای خانواده یا فامیل کمک بگیرید. مثلا ممکن است او در طراحی، نقاشی، خدمات کامپیوتری، ارایشگری و .. توانایی خاصی داشته باشد این توانایی ها را بشناسید و در مواقع لزوم از وی برای انجام این کارها استفاده کنید حتی می توانید این توانایی ها را وسیله ای برای تعریف و تمجید از او در جمعهای خانوادگی و دوستانه استفاده نمایید.

 

توصیه هایی به عروس یا داماد های تازه وارد

 

اگر تازه وارد جهان متاهلها شده و برای نخستین بار است که رابطه با خانواده همسر را تجربه می کنید و از طرف دیگر احساس مشکل یا دخالت از طرف خانواده همسرتان دارید بهتر است این روش را امتحان کنید.

 

مثلا شما و همسرتان تازه ازدواج کرده اید. شما به عنوان یک مرد از دست پدر زن تان جان به لب شده اید. پدر زن شما آخرهفته ها به شما تلفن می زند و به دیدن شما می آید. پدر همسرتان در مورد پول خرج کردن و بودجه بندی تان هم اظهار نظر می کند، ایرادات خانه شما را گوشزد می کند و مثلا به شما دایما گوشزد می کند که وقت تعویض ماشین تان رسیده است. شما می دانید که پدر زن تان حسن نیت دارد ولی توصیه ها و انتقادهای او را دوست ندارید.

 

برای حل این مشکل باید این مراحل را طی کنید

مرحله اول: احترام متقابل- در حل اختلاف باید تا حدودی خطر را به جان بخریم اما احترام متقابل خطر را کم می کند

 

مرحله دوم: مشخص کردن مشکل واقعی- وقتی بستگان یکی از طرفین اولویت پیدا می کند، طرف دیگر احساس غریبه بودن می کند. مثلا شما با همسرتان ازدواج کرده اید و می خواهید با وی زندگی کنید، با وی اخر هفته ها را بگذرانید و در مورد مدیریت مالی و .. خودتان دو نفر تصمیم بگیرید ولی به نظر می رسد پدر زن تان این موقعیت را از شما گرفته است.

 

مرحله سوم: یافتن زمینه های مورد توافق- شما و همسرتان متوجه شده اید که پدر زن تان مرد خوش قلبی است اما مانع از زندگی زناشویی شما شده است. شما دو نفر متوجه شده اید اگرچه کمکها و راهنمایی های ایشان به شما کمک کرده است ولی مشکلاتی هم به وجود آورده است به همین دلیل هر دو نتیجه می گیرید که باید سبک زندگی خود را عوض کنید و حتما برخی از آخر هفته ها را پذیرای مهمان نباشید و صرف خودتان دو نفر کنید.

 

مرحله چهارم: مشارکت متقابل- پی بردن به مشکل اصلی، راه را برای مشارکت زن و شوهر در حل اثر بخش مشکل هموار می کند.

منبع:tebyan.net 


ویدیو مرتبط :
مادرشوهرهای ناز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان سال رویایی در بورس تهران



 

 

پایان سال رویایی در بورس تهران

 

 

بازار دادوستد سهام روز گذشته آخرین روز کاری خود در سال ۸۸را به پایان رساند تا معامله‌گران یکی از بهترین سال‌های دهه جاری بورس را تجربه کنند.


بازار سهام دیروز در شرایطی به فعالیت خود در سال ۸۸ پایان داد که البته ابهامات اساسی پیش روی معامله‌گران همچنان ادامه داشت. نامشخص بودن دو مساله عمده در زمینه های سیاسی و اقتصادی بازار را در سال گذشته در ابهام نگاه داشت و این مساله در آخرین روز کاری سال نیز ادامه داشت. تکذیب سخنان وزیر اقتصاد در مورد اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها با لحاظ بودجه ۲۰هزار‌میلیارد‌تومانی و انتشار دلایل دولت جهت اجرای این طرح با لحاظ بودجه ۴۰‌هزار‌میلیارد‌تومانی - که در سایت دولت منعکس شد - سبب شده است تا مباحث در مورد اجرا یا عدم اجرای این طرح همچنان با بازار سهام همراه باشد. در همین حال و در شرایطی که کمتر از سه روز به پایان سال ۸۸ باقی مانده است بازار اطلاعی از سناریو قیمتی حامل‌های انرژی در سال ۸۹ ندارد. نامشخص بودن سناریوهای قیمتی حامل‌های انرژی، برآورد سود واقعی شرکت‌ها در سال آینده را دشوار‌تر می‌سازد. در همین حال در پرونده هسته‌ای نیز ابهامات هنوز ادامه دارد؛ امری که به معنای تداوم شرایط ابهام آور این مساله در سال آینده است.


معامله‌گران در بازار شاهد آخرین تلاش‌ها برای شناسایی سود و اصلاح قیمت‌های پرتفوی سهام بودند. این شرایط مختلط قیمتی ناشی از معاملات حمایتی و معاملات واقعی سبب شد تا معامله‌گران با حرکت‌های متفاوت قیمتی نیز مواجه باشند اما بیشتر نمادهای بازار دیروز شرایط رشد قیمتی را تجربه کردند.


در معاملات دیروز در‌ گروه شیمیایی سرمایه‌گذاری ملی اقدام به واگذاری مالکیت خود در شرکت کف کرد تا فرد حقیقی که پیش از این بلوک سرمایه‌گذاری توسعه ملی را خریداری كرده بود اینک شاهد کسب دو کرسی در هیات‌مدیره این شرکت باشد. در معاملات عمده دیگر سایپا دیزل نیز بخشی از سهام شرکت زیرمجموعه خود محور خودرو را جابه‌جا کرد تا احتمالا این معامله درون‌گروهی به شناسایی سود منجر شود. نماد سایپا نیز پس از معامله انتقالی ابتدای هفته که در جریان آن بخشی از سهام سایپا به کارکنان این شرکت منتقل شد دیروز نیز معاملات پرحجمی را تجربه کرد.


روز گذشته در‌ گروه مالی توقف بیمه آسیا برای اعلام سود سال ۸۹ نکته مهمی بود که معامله‌گران در انتظار اعلام سود این شرکت هستند. در این‌گروه بیمه البرز پس از یک عرضه اولیه با صف خرید مواجه شد.


در‌ گروه فلزی، فولاد مبارکه و لوله ماشین‌سازی ایران دیروز معاملات حمایتی را شاهد بودند.


در‌ گروه دارویی، نماد عبیدی شاهد دو معامله بلوکی بود که این معاملات به دادوستد ۹/۱میلیون سهم منجر شد.


در مجموع بازار دیروز بازاری پرجنب و جوش بود که در آن شاخص کل ۵/۳۷واحد رشد کرد. از مجموع ۶/۳۲میلیارد‌تومان سهمی که در بازار دیروز معامله شد که ۴۴درصد آن به معاملات محور خودرو، سایپا و فولاد اختصاص داشت. از ۱۹۱نمادی نیز که به روی تابلو رفتند دیروز ۵۶نماد با کاهش قیمت و ۱۲۷نماد با رشد قیمت دادوستد شدند.