سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

لیفت ابرو و پیشانی با فوق تخصص جراحی پلاستیک


بیش از 90درصد از افرادی كه با شكایت از پوست اضافه در پلك‌های فوقانی مراجعه می‌كنند، مشكل اصلی‌شان افتادگی (پتوز) ابرو است نه پلك فوقانی و درصورتی كه این افراد تحت عمل جراحی زیبایی پلك بالا و برداشتن پوست اضافه پلك فوقانی قرار گیرند...




دکتر مجید نداف کرمانی
عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران







لیفت ابــرو  و پیشــانی

اگر از  چین‌و چروک‌های بین ابروهایتان خسته‌شده‌اید و می‌خواهید صورتی زیباتر داشته باشید، این مطلب را بهتر است بخوانید:
انتخاب پزشك فوق‌تخصص در زمینه جراحی‌های زیبایی یكی از دغدغه‌های اصلی افرادی است كه درصدد انجام این اعمال هستند. برای حل این مشكل، وزارت بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشكی فهرست پزشكانی كه فوق‌تخصص جراحی پلاستیك و زیبایی هستند را در سایت انجمن جراحان پلاستیك و زیبایی ایران به آدرس www. plasticsurgeons.ir قرار داده است.  محل ابرو از نظر زیبایی در مردان، روی لبه فوقانی استخوان حدقه چشم است ولی در خانم‌ها این محل بالاتر بوده و از لبه فوقانی استخوان حدقه چشم مختصری بالاتر است. همچنین قسمت خارجی ابرو نیز باید از قسمت داخلی آن بالاتر باشد. پیشانی نیز باید بدون چین‌و‌چروك و صاف باشد و بین ابروها نیز خطوط ناشی از اخم وجود نداشته باشد. در ادامه دکتر مجید نداف کرمانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی خواهد گفت که چه کسانی کاندیدای لیفت ابرو و پیشانی هستند.
چه كسانی كاندیدای عمل لیفت ابرو و پیشانی هستند؟
بیمارانی که شرایط زیر را داشته باشند، می‌توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت ابرو و پیشانی باشند:
1- ابروها پایین‌تر از حد طبیعی باشد که باعث شود صورت فرد غمگین یا خسته به نظر برسد یا ابروها قوس زیبایی نداشته باشد.
2-  وجود چین‌و‌چروك‌های افقی در ناحیه پیشانی
3- وجود چین‌و‌چروك‌های عمودی در فاصله بین ابروها





  لیفت ابرو مناسب است یا عمل جراحی پلك فوقانی؟
بیش از 90درصد از افرادی كه با شكایت از پوست اضافه در پلك‌های فوقانی مراجعه می‌كنند، مشكل اصلی‌شان افتادگی (پتوز) ابرو است نه پلك فوقانی و درصورتی كه این افراد تحت عمل جراحی زیبایی پلك بالا (بلفاروپلاستی فوقانی) و برداشتن پوست اضافه پلك فوقانی قرار گیرند، افتادگی ابروی آنها بیشتر شده و فاصله ابرو تا چشم كاهش یافته و درنتیجه دچار علائم پیری ناحیه چشم و اطراف چشم می‌شوند.
درواقع عمل جراحی مناسب در اكثر این افراد لیفت ابرو است و با بالا بردن ابرو با عمل جراحی، پوست اضافه در پلك فوقانی برطرف می‌شود و چشم‌ها بازتر و زیباتر می‌شوند.
چندین تكنیك جهت لیفت ابرو و پیشانی وجود دارد كه انتخاب تكنیك مناسب بستگی به ارتفاع پیشانی و وجود چین ‌و‌چروك‌های بین ابروها دارد
تكنیك‌های مختلف جهت لیفت ابرو و پیشانی چیست؟
چندین تكنیك جهت لیفت ابرو و پیشانی وجود دارد كه انتخاب تكنیك مناسب بستگی به ارتفاع پیشانی و وجود چین‌و‌چروك‌های بین ابروها دارد. در افرادی كه پیشانی بلند (ارتفاع پیشانی بیش از 7 سانتی‌متر) دارند، بهترین تكنیك، لیفت ابرو از طریق برش Hairline (محل تلاقی پوست مودار سر و پوست بدون موی پیشانی) است كه در این روش علاوه‌بر لیفت ابرو، پوست اضافه پیشانی نیز برداشته می‌شود.
در افرادی كه پیشانی بلند ندارند (ارتفاع پیشانی كمتر از 7 سانتی‌متر) و دارای چین‌و‌چروك ناشی از اخم در بین ابروها هستند، بهترین تكنیك روش آندوسكوپیك است كه با دوربین و برش‌های كوچك در محل رویش موها در پوست سر انجام می‌شود كه علاوه بر لیفت ابرو، عضلات اخم نیز قطع می‌شوند و باعث بهبود همیشگی چین‌و‌چروك‌های ناشی از اخم می‌شود.
در افرادی كه پیشانی آنها بلند نیست (ارتفاع پیشانی كمتر از 7 سانتی‌متر) و چین‌‌وچروك در بین ابروها ندارند، لیفت تمپورال (شقیقه) تكنیك مناسبی است كه در این تكنیك با دو برش در نواحی شقیقه در محل رویش موها، لیفت قسمت خارجی ابروها انجام می‌شود ولی روی عضلات اخم و چین‌و‌چروك‌های ناشی از این عضلات تاثیری ندارد.



عوارض احتمالی ناشی از لیفت ابرو و پیشانی‌چیست؟
این عمل كاملا فوق تخصصی است و باید توسط فوق تخصص جراحی پلاستیك و ترمیمی كه آشنایی كامل به آناتومی این ناحیه دارد، انجام پذیرد، در غیر این صورت ممكن است باعث آسیب به عصب پیشانی و درنتیجه ناتوانی در بالا بردن ابروها شود.
البته این عارضه معمولا موقتی است و با مرور زمان بهبود می‌یابد. از عوارض دیگر كبودی و تورم اطراف چشم‌هاست كه در چند روز اول دیده می‌شود و تا هفته اول خودبه‌خود برطرف می‌شود.
همچنین ممكن است ابروها پس از عمل بالاتر از حد نرمال به‌نظر برسند كه این مسئله نیز موقتی است و تا ماه اول به محل طبیعی خود برمی‌گردند.




دکتر مجید نداف کرمانی
عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران



 ولنجک، نبش خیابان هجدهم، مجتمع خلیج فارس، طبقه پنجم، واحد 507
تلفن تماس : 22179971 ، 22179905
09105898005

www.DrnaddafKermani.com







ویدیو مرتبط :
معرفی دکتر رضا وقردوست فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکترنداف کرمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی


- جراحی بینی، شکم، سینه و بازو - لیفتینگ صورت،گونه و ابرو - لیزر لیپولیز و لیپو ساکشن - تزریق ژل، چربی و بوتاکس و انواع پروتز - جراحی پلک، چانه و فک



دکتر مجید نداف کرمانی

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران



تماس مستقیم
٠٩١٠٥٨٩٨٠٠٥ 

 
رفع موهای زائد با الکساندرایت - کلینیک مه سیما

چانه تان با دیگر اجزای صورتتان متناسب است؟

عمل های جراحی زیبایی از شایع ترین عمل ها در ایران است. انتخاب جراح پلاستیک واقعی، یکی از دغدغه های همیشگی افرادی است که می خواهند عمل زیبایی انجام بدهند. جراحی پلاستیک در ایران فقط در مقطع فوق تخصصی وجود دارد نه تخصص و متخصص جراحی پلاستیک در ایران وجود ندارد. خوشبختانه برای حل این مشکل، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فهرست پزشکانی که فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی هستند را در سایت رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی www.plasticsurgeons.ir ایران به نشانی دکتر مجید نداف کرمانی پس از اتمام هفت سال دوره پزشکی عمومی و چهار سال تخصص جراحی عمومی، دوره سه ساله ی فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی را در دانشگاه شهید بهشتی در بهترین مرکز فوق تخصصی جراحی پلاستیک ایران گذرانده و عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می باشد.

اگر می خواهید جراحی بینی کنید، دکتر نداف به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند

دکترنداف کرمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

زیبایی بینی Rhinoplasty:

مواردی که ازاین عمل سود می برند:

1- احساس بزرگی بیش ازحد بینی نسبت به صورت
2- قوز ناحیه پل بینی وقتی ازنیمرخ دیده می شود
3- پهن بودن بیش از اندازه بینی وقتی از نمای رخ دیده شود
4- افتادگی نوک بینی
5- بزرگی و ضخیم بودن نوک بینی
6- بیرون زدگی بیش از حد پره های بینی
7- بینی از خط وسط صورت خارج و انحراف داشته باشد
8- سابقه آسیب دیدگی بینی که باعث شده بینی از حالت قرینه خارج شده باشد.

عمل زیبایی بینی به دوصورت باز یا بسته انجام می شود. در روش بسته، برش های جراحی در داخل بینی است و ورم پس از عمل کمتر است ولی در همه نمی توان با این روش عمل جراحی را انجام داد. در روش باز غیر از برش های داخل، برش کوچکی نیز در پوست بینی داده می شود و دقت عمل بالاتر است ولی ورم بعد از عمل نیز بیشتر می باشد.

اقداماتی که در حین عمل جراحی زیبایی بینی انجام می شود در هر فردی متفاوت می باشد و بستگی به بینی فرد و همچنین قسمت های دیگر صورت مانند گونه ها و چانه دارد. عوارض عمل جراحی زیبایی بینی نادر است. ممکن است کبودی و ورم پس از عمل وجود داشته باشد که موقتی است و پس از چند روز برطرف می شود. احساس گرفتگی بینی سریع  پس از عمل طبیعی است و علت آن ورم پس از عمل می باشد ولی در صورت تداوم نشانه عوارض پس از عمل می باشد. در صورت تکنیک صحیح میزان این عوارض کاهش می یابد.

بزرگ کردن گونه (cheek augmentation):

گونه ها نقش موثری در دستیابی ما به ظاهری زیبا، جوان و صورتی پر دارند. با افزایش سن حجم گونه ها کاهش می یابد. البته در برخی از افراد حجم گونه ها به طور مادرزادی کم است. در همه این موارد عمل بزرگ کردن گونه سودمند است. تعبیه پروتز گونه راه حل همیشگی در این موارد است. تزریق چربی و ژل درگونه از روش های موقتی بزرگ کردن گونه است پروتز گونه در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد که بسته به معاینه فرد پروتز خاص آن فرد استفاده می شود. پروتز از طریق برش های داخل دهانی روی استخوان گونه گذاشته می شود و هیچ برشی روی پوست صورت داده نمی شود.

بزرگ کردن چانه (chin augmentation):

در افرادی که چانه کوچک یا عقب است و دیگر قسمت های فک و همچنین جفت شدن دندان ها روی هم نرمال است، این عمل مناسب می باشد. روش انتخابی، جلو بردن استخوان چانه (Osseus genioplasty) می باشد.

تکنیک:

1- تعبیه پروتز چانه:

پروتز چانه در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد که بسته به معاینه فرد پروتز خاص ان فرد استفاده می شود. پروتز از طریق برش های داخل دهانی روی استخوان چانه گذاشته می شود و هیچ برشی روی پوست صورت داده نمی شود.

2- جلوبردن استخوان چانه (Osseus genioplasty):

در این روش با برش های داخل دهانی استخوان چانه در محل مناسب بریده می شود و بر اساس مشکل بیمار قبل از عمل، استخوان چانه به محل مناسب منتقل و در محل جدید فیکس می شود در این روش امکان بهبود غبغب نیز وجود دارد.

بزرگ کردن لب ها (lip augmentation):

بزرگ کردن لب ها باعث ایجاد لب های پرتروگوشتی ترمی شود و چروک های زیر و اطراف دهان و لب ها را کاهش می دهد که در نهایت در زیبایی فرد موثراست این عمل با تزریق ژل یا تزریق چربی خود بیمار صـورت می پذیرد.   

لیفت ابرو (brow lift):

کسانی که کاندید این عمل هستند:

1- افتادگی یا پایین قرارگرفتن ابروها که باعث یک ظاهر خسته یا غمگین می شود
2- خط های افقی عمقی در پیشانی
3- چین وچروک های عمودی بین ابروها و بالای بینی

تکنیک:

1- لیفت ابرو با روش آندوسکوپیک (با دوربین و برش کوچک)
2- لیفت ابرو به روش بازبدون آندوسکوپ (بدون دوربین و با برش بزرگتر)
در صورتی که لیفت ابرو با اندوسکوپ انجام شود، قابلیت از بین بردن عضلات اخم نیز علاوه بر لیفت ابرو وجود دارد و چروک های ناشی از اخم نیز به طور کامل و همیشگی بر طرف می شود.
کبودی و ورم چند روز پس از عمل طبیعی و خود بخود بر طرف می شود.

لیفت صورت و گردن (face and neck lift):

این عمل در مواقعی مفید است که:

- افتادگی گونه داشته باشید
- چین و چروک صورت و گردن و وجود غبغب باعث آزردگی تان شده باشد احساس پیری و خستگی صورت و گردن داشته باشید
- زاویه بین صورت و گردن محو شده باشد
- لیفت صورت و گردن با برش دورگوش و اصلاح افتادگی بافت های عمقی صورت و برداشتن پوست اضافی صورت انجام می شود. در حال حاضر تکنیک های قدیمی که صرفا پوست کشیده می شد و عوارض زیاد و ماندگاری کمی داشت کاملا منسوخ شده و تکنیک های جدید که بافت های عمقی صورت از جمله عضلات و فاشیا لیفت می شوند، جایگزین روش های قدیمی شده و عوارض کمتر و ماندگاری بیشتری دارند. کبودی و ورم چند روز پس از عمل طبیعی و خود بخود بر طرف می شود.

لیپوساکشن ولیزرلیپولیز (laser lipolysis and liposuction):

مواردی که ازاین عمل سود می برند:

متناسب با بقیه قسمت های بدن نباشد و با ورزش و نواحی از بدن که تجمع بافت چربی داشته باشد و رژیم برطرف نشود. همچنین پوست اضافه وجود نداشته باشد و پوسـت حالت ارتجاعی خوبی داشته باشد. (لیپوساکشن چربی را برمی دارد نه پوسـت) اگر بخواهید که قسمت هایی از بدن حدود و اضحتری پیدا کند.  

جراحی زیبایی فک بالا و پایین (orthognatic surgery):

در مواردی که فک بالا یا پایین در محل مناسب نباشند و یا دندان ها روی هم جفت نشوند، با جلو، عقب، پایین یا بالا بردن فک ها، تناسب بهتری در اجزای صورت به وجود می آید و دندان ها بهتر روی هم قرارمی گیرند. هدف ازعمل زیباتر شدن صورت است.

جراحی پلک بالا و پایین (upper and lower belpharoplasty):

مواردی که ازاین عمل سود می برند:

1- پوست اضافه که باعث محو شدن چین خوردگی طبیعی پلک های بالا شود
2- پوست شل که از پلک های فوقانی آویزان شده باشدو احتمالا باعث اختلال دید شده باشد
3- یک ظاهر پف کرده در پلک های فوقانی که باعث ظاهری خسته درچشم ها شود
4- پوست اضافه و چین و چروک پلک های تحتانی
5- برجستگی های زیرچشم
6- افتادگی پلک های تحتانی با برش در محلی که دید کمی دارد پوست و چربی اضافه پلک برداشته می شود.

زیبایی گوش (Otoplasty):

مواردی که ازاین عمل سود می برند:

1- بیرون زدگی گوش ها
2- بزرگی گوش ها
3- شکل غیرطبیعی گوش ها
با برش پشت گوش به غضروف های گوش شکل مناسب داده می شود و غضروف های اضافه برداشته می شود.

لیفت سینه (breast lift):

اگر سایـز سینه هایتان مناسب است اما افتادگی دارد، یا سینه هایی دارید که سفـتی لازم را ندارند و یا در مواردی که نوک سینه بـه سمت پایین متمایل باشد، عمل لیفـت سینه برای شما مناسب است.

کوچک کردن سینه (Breast Reduction):

مواردی که کاندید این عمل هستند:

1- بزرگی بیش ازاندازه سینه ها نسبت به بدن
2- سینه های افتاده و سنگین
3- یکی ازسینه ها بزرگ تر از سینه دیگر باشد
4- درد شانه، پشت یا گردن به علت وزن سینه
5- التهاب پوست زیرسینه
6- فرورفتگی پوست در ناحیه شانه ها به علت وزن زیاد سینه

بزرگ کردن سینه (breast augmentation):

این عمل در موارد زیرتوصیه می شود:

- زمانی که ازکوچک بودن سینه هایتان ناراحت هستید
- پس از بچه دار شدن سینه هایتان کوچک تر و سفتی شان را از دست بدهند
- در مواقعی که کاهش وزن، شکل و سایز سینه هایتان را تغییرداده باشد
- کوچکتر از دیگری باشد یکی از سینه هایتان به طور قابل توجهی

زیبایی شکم (abdominoplasty):

عمل زیبایی شکم در موارد زیر پیشنهاد می شود:

- افتادگی یا پوست اضافه ی شکم
- بیرون زدگی شکم و عدم تناسب با سایر قسمت های بدن
- ضعیف شدگی عضلات شکم
- بافت چربی اضافه در شکم
در مواردی که پوست شکم اضافه باشد یا عضلات شکم شل باشد لیزر لیپولیز مشکل را برطرف نمی کند و درمان صرفا با ابدومینوپلاستی امکان پذیر می باشد. محل برش در ابدومینوپلاستی در زیر شکم و مانند برش سزارین ولی بزرگترمی باشد.

لیفت قسمت های تحتانی بدن (lower body lift):

افتادگی و شل بودن پوست نواحی باسن و ران که با برداشتن پوست و بافت چربی اضافه و بالا کشیدن باسن و ران با عمل جراحی اصلاح می شود. محل برش در ناحیه بالای باسن به طور دو طرفه می باشد.

لیفت بازو (arm lift):

لیفت بازو در موارد زیر پیشنهاد می شود:

1- افراد با وزن نرمال که نیازبه سفت کردن بازو داشته باشند
2- در بیماران با سابقه قبلی کاهش وزن که نیازمند برداشتن پوست و بافت اضافه بازو هستند. بازوی این بیماران اکثرا شکل بال خفاش پیدا می کند.
3- پوست اضافه بازو در افراد مسن لیفت بازو به صورت مینی لیفت و لیفت کامل قابل انجام می باشد. در روش مینی لیفت طول برش جراحی کوتاه تر و فقط در ناحیه زیر بغل می باشد ولی با این روش فقط افتادگی 3/1 ابتدایی بازو اصلاح می شود. در روش لیفت بازوی کامل، طول برش بزرگ تر و در ناحیه داخلی بازو می باشد و افتادگی کل طول بازو اصلاح می شود.



آدرس: سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان نهم شرقی، پلاک 1، طبقه دوم، واحد 10


تماس مستقیم
٢٢١٣٤٩٩٧ - ٢٢١٣٤٩٣٤-
٠٩١٠٥٨٩٨٠٠٥


برای مشاهده کاتالوگ کلیک کنید