سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

لاغری با سوزن های برقی


اقبال شیوه‌های درمانی طب مکمل و جایگزین میان مردم کشورهای مختلف در جهان موجب شده تا بسیاری از مردم برای درمان چاقی و به دست آوردن تناسب اندام نیز دست به دامن متخصصان و درمانگران طب‌های مکمل و جایگزین در سراسر جهان شوند.


مجله سیب سبز: اقبال شیوه‌های درمانی طب مکمل و جایگزین میان مردم کشورهای مختلف در جهان موجب شده  تا بسیاری از مردم برای درمان چاقی و به دست آوردن تناسب اندام نیز دست به دامن متخصصان و درمانگران طب‌های مکمل و جایگزین در سراسر جهان شوند. خوشبختانه این شیوه درمانی به دلیل تاثیر درمانی موثر و ثباتی که دارد این روزها یکی از شیوه‌های درمانی پرطرفدار در سراسر جهان برای درمان چاقی و اضافه وزن محسوب می‌شود که حداقل عوارض جانبی را برای بیمار به همراه دارد. دكتر امیرهومن كاظمی، متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران درباره تاثیرات درمانی طب سوزنی چین در درمان انواع چاقی‌ها توضیحاتی را با مخاطبان سیب سبز درمیان می‌گذارد.

چاقی از دید طب سنتی چین

چاقی انواع مختلفی دارد. گاهی فرد تنها دچار اضافه وزن است. گاهی به چاقی مبتلاست و گاهی هم دچار چاقی مفرط می‌شود كه هر یك از آنها یك پروسه درمانی دارد. بنابراین افراد مختلف گونه‌های مختلفی از چاقی یا اضافه وزن را تجربه می‌كنند. در طب مدرن با اندازه‌گیری BMI فرد و در نظر گرفتن تناسب آن با وزن و قد، میزان اضافه‌وزن، چاقی یا چاقی مفرط فرد را تشخیص می‌دهند. در ایران 80-70 درصد مردم اضافه وزن را تجربه  و برای درمان آن روش‌های مختلفی را تجربه می‌كنند اما در طب سنتی چین تشخیص اضافه‌وزن، چاقی یا چاقی مفرط در افراد بر اساس سرشت طبعی و مزاج  فرد مشخص می‌شود. از دیدگاه متخصصان این طب برخی از چاقی‌ها یا اضافه‌وزن‌ها متناسب با طبع و سرشت فرد است و طبیعی به نظر می‌رسد. مواردی هم در این دیدگاه مطرح می‌شود كه چاقی فرد تنها به دلیل مصرف بیش از اندازه مواد غذایی نیست و چاقی می‌تواند نشانگر  بیماری دیگری باشد. با همه اینها توصیه طب چینی این است كه چاقی را درمان كنید چه چاقی ناشی از بیماری باشد و چه نباشد. چرا كه چاقی خود می‌تواند موجب بروز بیماری‌هایی نظیر دیابت، فشارخون و اختلالات گوارشی شود.



چرا چاق می‌شویم؟


در طب سنتی چین نوع چاقی بر اساس علت بروز آن تقسیم‌بندی می‌شود. دلایل مختلفی برای ابتلا به چاقی وجود دارد كه از میان آنها می‌توان به اختلال یا مشكل گوارشی، كمبود انرژی (چی) در دستگاه گوارش، تجمع رطوبت در دستگاه گوارش، ضعف دستگاه گوارش یا اختلال‌های كبدی اشاره كرد. گاهی ممكن است جریان برعكس انرژی حیاتی در بدن موجب بروز چاقی موضعی در بدن باشد. گاهی ممكن است فرد به اندازه مواد غذایی مصرف كند اما چون به اختلالات و مشكلات درونی مبتلاست به چاقی یا اضافه وزن مبتلا می‌شوند. یعنی هر یك از دلایل ذكر شده در بالا می‌تواند عاملی برای ابتلا به چاقی عمومی یا چاقی موضعی باشد. در این شرایط هدف اول در طب سنتی درمان اختلال درونی است و  كاهش سایز، حجم یا وزن بیمار در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. حتی اگر در شرایطی هدف اولیه كاهش وزن بیمار باشد او به مرور با بهبود مشكلات و اختلال‌های درونی‌اش روبه‌رو می‌شود.

چاقی موضعی هم یك بیماری است

بسیاری از مردم چاقی موضعی را عاملی برای از بین رفتن زیبایی و آراستگی ظاهری‌شان می‌دانند در حالی كه از دیدگاه طب سنتی چین چاقی موضعی نشان دهنده عدم تعادل در بدن یا ابتلا به برخی از اختلال‌های گوارشی یا عدم هارمونی و تعادل میان ارگان‌های درونی بدن است. پس آنها به عنوان یك بیماری با این مسئله برخورد كرده و برای درمان آن اقدام می‌كنند. به این ترتیب با توجه به درمان موضعی برخی اختلال‌های فرد نیز درمان می‌شود. اینگونه می‌شود كه بیمار بعد از دریافت سوزن اظهار می‌كند كه دردهای قاعدگی، ریزش مو و اختلال‌های گوارشی‌ او برطرف شده است. چون تعادل میان انرژی‌های آنها برقرار می‌شود  و این بالانس انرژی به ایجاد تعادل و توازن در عملكرد اندام‌های درونی كمك می‌كند. به همین دلیل متخصصان طب سوزنی چین به رفع چاقی موضعی اول از همه به عنوان درمان بیماری نگاه می‌کنند و بعد از آن به عنوان زیبایی بررسی می‌كنند.

درمان چاقی با سوزن ممكن است

ممكن است خیلی‌ها باور نكنند كه طب سوزنی به درمان چاقی و برطرف شدن اضافه وزن یا چاقی موضعی كمك كند. این گروه حق دارند. شاید اگر با من 10 سال پیش مصاحبه می‌كردید من هم این اتفاق را غیر قابل باور می‌دانستم و نمی‌پذیرفتم كه طب سوزنی می‌تواند چاقی را درمان كند. علت این مسئله این است كه بسیاری از مردم و حتی پزشكان طب رایج که با مكانیسم سلولی- ملكولی آشنا هستند پذیرش قواعد و مكانیسم‌های سنتی و مكمل برایشان سخت می‌شود. نكته‌ای كه باعث شد من به تاثیرگذاری و درمان‌های طب سوزنی در مورد بیماری‌های مختلف و حتی چاقی باور پیدا كنم، مطالعه تحقیق‌های مجامع علمی جهان دیدن تحقیق‌هایی كه خودم در آن شركت داشتم بود. نكته مهم این است كه بر اساس قواعد طب سنتی بدن انسان تحت تاثیر بسیاری از عوامل و فاكتورها قرار دارد و چیزهای مختلفی می‌تواند بر سلامت انسان اثر بگذارد.

سوزن در درمان كدام چاقی موضعی موثرتر است؟

بهترین جایی كه برای درمان چاقی موضعی با طب سوزنی چین جواب می‌دهد، ناحیه شكم است. این ناحیه در مقایسه با دیگر اندام‌ها مانند قسمت‌های بالای اندام تحتانی مانند باسن، ران‌ها، بازوها و حتی ساق پا بهتر و سریع‌تر جواب می‌دهد و متخصص با قطعیت بیشتری می‌تواند لاغری موضعی آن را تضمین كند اما به هرحال استفاده از این شیوه برای درمان چاقی موضعی نقاط ذكر شده بی‌فایده نیست و بسیار موثر است.

طول درمان موضع چاق به عوامل مختلفی بستگی دارد و در افراد مختلف متفاوت است. این شیوه در برخی از مردم خیلی خوب جواب می‌دهد و در برخی به زمان بیشتری احتیاج است اما نكته مهم این است كه بعد از 5-4 جلسه دریافت سوزن فرد با كاهش سایز روبه‌رو می‌شود و بعداز 8-7 جلسه سایز كم می‌كند و شاهد كاهش وزن تا 5-4 كیلوگرم است. به طول كلی طول درمان چاقی موضعی یا عمومی 10 تا 20 جلسه درمانی است.

سوزن‌های برقی برای  لاغری موقتی

طب سوزنی برای درمان چاقی به ویژه چاقی موضعی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در شرایطی صرفا از طب سوزنی استفاده می‌شود و سوزن در نقاط خاصی از بدن كه متخصص طب سوزنی در نظر دارد وارد می‌شود. در روش دیگر از جریان خفیف الكتریسته نیز برای افزایش اثرگذاری سوزن‌ها استفاده می‌شود. شیوه دیگری نیز وجود دارد كه معمولا برای افرادی كه فرصت كمتری برای مراجعه به مطب دارند یا در شهر دیگری زندگی می‌كنند پرفایده است. این شیوه امبدینگ نام دارد. در این شیوه درمانگر به جای سوزن از نخ‌های بخیه استفاده می‌كند. نقطه مربوطه را با نخ بخیه تحریك می‌كند و بیمار با این نخ‌ها به خانه می‌رود و بعد از چند جلسه دوباره به پزشك مراجعه می‌كند.



سوزن‌ها با بدن  چه می‌كنند

در بدن انسان مردین‌ها یا كانال‌های انرژی وجود دارد كه جریان انرژی چی یا انرژی حیاتی بدن در آنها جریان دارد. هندی‌ها به این مردین‌ها چاكرا می‌گویند.  امروزه بر بسیاری از پزشكان و متخصصان طب رایج نیز ثابت شده كه این مسیرها و مردین‌های پر انرژی در بدن وجود دارد و حتی دستگاه‌هایی برای تصویر‌برداری از این انرژی‌ها وجود دارد. متخصصان طب سوزنی با شناسایی این مردین‌ها و زدن سوزن به نقاط خاصی از آن در ناحیه‌ شكم و دستگاه گوارش به كنترل اشتها و رفع اشتهای كاذب افراد كمك می‌كنند. به این ترتیب میزان پرخوری‌ها و ریزه‌خواری‌های فرد كنترل می‌شود و در شرایطی كه فرد دچار ریزه‌خواری عصبی است با كنترل میزان تنش‌های  فرد، پرخوری‌های عصبی او نیز كاهش پیدا می‌كند. علاوه بر این با زدن سوزن‌ در نقاط خاص جریان انرژی و جریان گردش خون در موضع شكم بالا می‌رود و متابولیسم بدن نیز افزایش می‌یابد. به این ترتیب فرد به مرور زمان و تكرار جلسات با كاهش سایز، حجم و وزن مواجهه می‌شود. البته باید گفت در برخی موارد علاوه بر آنكه از سوزن استفاده می‌شود، جریان خفیفی از الكتریسیته نیز به سوزن‌ها متصل می‌شود كه این جریان نیز به بهبود جریان گردش خون، بالا رفتن دمای بدن در ناحیه مربوط و دفع بهتر سلول‌های شكسته چربی كمك می‌كند.


ویدیو مرتبط :
سوزن زدن و اتصال دستگاه طب سوزنی جامع به سوزن. استاد محمّدرضا یحیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین خودروی برقی 2 سرنشین




قاصدک نصیر - اولین خودروی برقی 2 سرنشین ایرانی

 

اولین خودروی برقی

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از تولید انبوه خودروی برقی این دانشگاه در کیش خودرو خبر داد و گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیر امتیاز تولید انبوه نخستین خودروی برقی دو سرنشین ایرانی را به شرکت خودروسازی کیش خودرو فروخت. محمد تقی بطحایی با بیان این خبر گفت: امتیاز "قاصدک نصیر" نخستین خودروی برقی دو سرنشین ایرانی برای تولید انبوه طی قراردادی که با شرکت خودروسازی کیش خودرو منعقد شده است، واگذار شد.

 

 

وی با بیان اینکه این خودرو محصول مشترک دانشکده های برق و مکانیک دانشگاه خواجه نصیر است، خاطرنشان کرد: خودروی برقی دو سرنشین ایرانی با حمایت علمی و نظارت دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در کیش تولید خواهد شد.

 

 

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درباره این خودرو گفت: این خودرو با یک بار شارژ 100 کیلومتر را با سرعت 80 کیلومتر در ساعت می پیماید ضمن اینکه آلودگی هوایی و صوتی نیز ایجاد نمی کند. همچنین 8 باتری 120 آمپر و 12 ولت برای یک بار شارژ این خودرو کافی است.

 

 

بطحایی از مدیریت بهینه مصرف انرژی به عنوان مزیت قابل توجه نخستین خودروی برقی دو سرنشین ایرانی نام برد و افزود: این خودرو بازیافت انرژی نیز دارد زیرا موتور آن در سراشیبی ها انرژی را به باتری برمی گرداند. به طور کلی می توان گفت که این خودرو راندمانی بالا با کمترین مصرف انرژی دارد.

 

 

رئیس دانشگاه خواجه نصیر با اعلام اینکه مدارک علمی مربوط به ساخت این خودروی برقی آماده است، افزود: این مدارک علمی به زودی به کارخانه تحویل خواهد شد. البته قرارداد و تفاهم نامه با شرکت خودروسازی منعقد شده و مقرر شده که شرکت خودروساز به ازای حمایت علمی دانشگاه خواجه نصیر، درصدی از فروش این خودرو را برای تقویت بنیه علمی دانشگاه خواجه نصیر به این دانشگاه ارائه دهد.

 

 

 

اولین خودروی برقی

 


به گزارش کائسنا به نقل از مهر، اولین خودروی برقی دو سرنشین به نام "قاصدک نصیر" به همت دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی طی 10 ماه تلاش 12 شهریور ماه امسال رونمایی شد. تمامی قسمتهای این خودرو در داخل کشور طراحی و تولید شده است.

 

 

الکتروموتور این خودرو توان خود را از 8 باطری 12 ولت سرب و اسید که با یکدیگر سری شده اند و دارای جریان 55Ah هستند دریافت می کند و در صورت استفاده از باتریهایی با جریان بالاتر، شتاب خودرو به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

 

 

قاصدک نصیر،اولین خودروی برقی

 

 

موتور "قاصدک نصیر" از نوع آسنکرون 3 فاز با توان و دور نامی 9 کیلووات است. این الکتروموتور گشتاور ماگزیمم خود را از زمان شروع به حرکت در اختیار راننده قرار می دهد و این قابلیت یکی از مزایای موتورهای الکتریکی نسبت به انواع احتراقی است. وزن این موتورها 60 کیلوگرم و راندمان متوسط آن در حدود 70 درصد است.



جعبه دنده و دیفرانسیل این خودرو متعلق به خودروی پراید است و بدون هیچ تغییری در این خودرو نصب شد. در خودروی پراید تعویض دنده با استفاده از کلاچ است ولی در "قاصدک نصیر" بدون کلاچ دنده تعویض می شود.



اولین خودروی برقی



سیستم ترمز این خودروی برقی ترکیبی از الکتریکی و مکانیکی است. ترمز الکتریکی در زمانی که راننده پای خود را از پدال گاز بر می دارد به کار می افتد و با تبدیل انرژی جنبشی خودرو به انرژی الکتریکی از سرعت خودرو کاسته می شود. سیستم مکانیکی ترمز نیز در چرخهای جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه ای است که با استفاده از نیروی هیدرولیک و بوستر خلاء عمل می کند.