سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

كم بخورید تا فراموشی نگیرید


افرادی كه در مصرف مواد‌غذایی زیاده‌روی می‌كنند با احتمال 2برابر بیشتر از دیگران دچار بیماری‌های مرتبط با حافظه مانند آلزایمر می‌شوند.





صبح بخیر:  افرادی كه در مصرف مواد‌غذایی زیاده‌روی می‌كنند با احتمال 2برابر بیشتر از دیگران دچار بیماری‌های مرتبط با حافظه مانند آلزایمر می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی كه سن بالا دارند و بیش از 2100 كالری در روز مصرف می‌‌كنند با احتمال بسیار بیشتر توانایی‌های مغزی خود را از دست می‌دهند. به این ترتیب مشخص می‌شود با داشتن رژیم غذایی كم كالری می‌توان ذهن را فعال نگاه داشت و از ابتلا به بیماری‌های مرتبط با این عضو حیاتی بدن پیشگیری كرد.

كارشناسان معتقدند، بسیاری از افراد به‌دلیل رژیم غذایی نامناسب خود دچار بیماری‌هایی مانند آلزایمر می‌شوند و اگر از ابتدا در این مورد دقت می‌كردند شاید اكنون سالم بودند. با این‌كه افزایش سن از عوامل مهم دچار‌شدن به بیماری‌های ذهنی است ولی عوامل دیگر مانند رژیم غذایی، ورزش‌كردن و داشتن بعضی بیماری‌های مزمن هم در این میان دخیل هستند. قبلا هم مشخص شده بود افرادی كه ژن‌های مرتبط با چاقی دارند، مغزهای كوچك‌تری دارند و به همین دلیل بیشتر از لاغرها ممكن است با افزایش سن دچار فراموشی بشوند.افرادی كه به‌طور مرتب ورزش می‌كنند و مغز خود را فعال نگاه می‌دارند نه تنها از این بیماری‌ها در امان می‌مانند بلكه در سنین بالا حافظه قدرتمندتری خواهند داشت.





زود به زود خانه عوض نكنید

خانواده‌هایی كه مرتب محل زندگی خود را عوض می‌كنند، بدانند كه با این كار سلامت كودكان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

محققان متوجه شدند، كودكانی كه تا قبل از 18‌سالگی چند‌بار محل زندگی خود را تغییر داده‌اند، بیشتر به بیماری‌های روانی دچار می‌شوند و احتمال اعتیاد به مواد‌مخدر نیز در آن‌ها افزایش پیدا می‌كند. تا رسیدن به 18 سالگی فرزندان، تقریبا 59 درصد از خانواده‌ها حداقل یك یا 2 بار محل زندگی خود را عوض می‌كنند. نزدیك به 20‌درصد هم بیش از 3بار خانه خود را تغییر می‌دهند و فقط 20 درصد در تمام این مدت در یك محل، زندگی خود را ادامه می‌دهند.كارشناسان معتقدند، این تغییرات سلامت كودكان را در معرض خطر قرار می‌دهد كه تعویض مدرسه كودكان یكی از مهم‌ترین دلایل می‌تواند باشد.كودكانی كه بیش از 3بار محل زندگی خود را عوض كنند با احتمال 2 برابر بیشتر به سراغ مصرف مواد‌مخدر می‌روند و 3برابر بیشتر از كودكان دیگر به فكر خودكشی می‌افتند.برای بسیاری از افراد تعویض محل زندگی تجربه بسیار خوشایندی است و به زندگی آن‌ها انگیزه و شادابی می‌دهد اما برای بعضی از اعضای خانواده به‌خصوص برای كودكان، این تغییر با استرس زیادی همراه است كه می‌تواند ذهن و روان آن‌ها را درگیر كند.به این دلیل والدین باید حتما هنگام جابه‌جایی محل زندگی توجه ویژه‌ای به كودكان خود داشته باشند و تا آن‌جا كه ممكن است سعی كنند آرامش روحی آن‌ها با این كار دچار اختلال نشود.



خانم‌ها، این سم را نخورید

سازمان (FDA) اعلام كرد در بیش از 400 برند مختلف از رژ لب‌ها سرب وجود دارد كه می‌تواند سلامت زنان و خانم‌های جوان را در معرض خطر قرار دهد.

حدود 30 سال پیش استفاده از سرب‌ به‌دلیل خصوصیات سمی آن در رنگ‌های نقاشی و ساختمانی ممنوع شد اما متاسفانه این فلز هنوز هم در پرفروش‌ترین مدل‌های رژ لب وجود دارد.
این فلز به قدری خطرناك است كه پزشكان معتقدند؛ حتی مقادیر بسیار كم آن هم می‌تواند اثرات سوئی روی بدن انسان داشته باشد. متاسفانه بسیاری از دختران از سنین پایین و حتی از دوران كودكی شروع به استفاده از محصولات آرایشی مانند رژ لب می‌كنند‌ اما فلز سرب موجود در این محصولات می‌تواند روی مغز كودكان اثر گذاشته و فعالیت برخی ژن‌ها را بیشتر یا كمتر كند.در نتیجه این امر، كودكان دچار بیماری‌های روانی مانند بیش‌فعالی، كاهش توجه، تمركز و مانند آن می‌شوند و بهره هوشی آن‌ها به‌شدت كاهش پیدا می‌كند. در زنان باردار هم سرب می‌تواند روی رشد طبیعی جنین اثر گذاشته و عوارضی مانند تولد زودرس یا نقص عضو مادرزادی را به همراه داشته باشد. به هر حال كارشناسان توصیه می‌كنند، زنان استفاده از این نوع لوازم آرایش را به حداقل برسانند و حتما قبل از خوردن غذا آن را از روی صورت خود پاك كنند.


ویدیو مرتبط :
شرب بخورید و ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیوه‌های جدید برای كم خوری؛اگر راست دست هستید با دست چپ غذا بخورید



 

 

پرخوری,غذا خوردن

 

آمارها نشان می دهد حدود ۳۸ درصد از افرادی كه چاق هستند و برای كنترل وزن خود رژیم های سختی می گیرند، پس از دو سال كمتر از پنج درصد از وزن كلی بدن خود را می توانند كاهش دهند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، كارشناسان تغذیه و سلامت در مقاله جدیدی كه در مجله «چاقی» منتشر شده تاكید كردند با وجود انبوهی از تبلیغات برای معرفی غذاهای چرب در دنیای امروز، كنترل وزن و پرهیز از پرخوری برای انسان ها بسیار دشوار شده است اما متخصصان هم چنان در جستجوی راه كارهای جدیدی هستند كه به مردم برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن كمك كنند.

به گزارش سایت اینترنتی اونلی هلت، در مقاله جدید چند شیوه مطمئن برای كم خوری و در نهایت مقابله با چاقی ارائه شده كه به گفته كارشناسان می تواند از روشهای قبلی موثرتر و كارآمدتر باشد.

این راهكارها عبارتند از:

از كاسه یا بشقاب كوچكتر برای غذا خوردن استفاده كنید. اگر تصور می كنید این روش جواب نمی دهد ما در مطالعات اخیر خلاف تصور شما را ثابت كرده ایم. متخصصان دانشگاه كورنل در یك آزمایش جدید روی گروهی از افراد كه در ظروفی با اندازه های مختلف غذا می خوردند متوجه شدند وقتی ظرف غذا كوچكتر باشد مقدار غذایی كه فرد می خورد كمتر است.

از قاشق یا چنگال بزرگتر استفاده كنید. شاید این كار در ظاهر غیرمنطقی به نظر برسد اما آزمایشات ثابت كرده است هرچه قاشق چنگال غذاخوری بزرگتر باشد مغز، فریب می خورد و مقدار كمتری غذا طلب می كند.

غذاهای سالم را در بالای فهرست تغذیه ای و در طبقات بالای یخچال قرار دهید. مطالعات روان شناختی نشان داده است انسان ها اولین چیزی را كه به چشمشان می خورد انتخاب می كنند. بنابراین همیشه خوردنی های سالم و مغذی را در دسترس ترین موقعیت بگذارید.

اگر راست دست هستید با دست چپ و اگر چپ دست هستید با دست راست غذا بخورید. بررسی ها نشان داده است غذا خوردن با دستی كه غالب كارهایتان را با آن انجام می دهید، سرعت خوردن را افزایش می هد و علت این تند خوردن كه به پرخوری منجر می شود گرسنگی نبوده بلكه فقط یك عادت است.

هنگام طبخ غذا آدامس بدون قند بجوید. جویدن آدامس بدون قند ولع خوردن را كاهش می دهد. آدامس جویدن مداوم به كنترل وزن كمكی نمی كند اما اگر در زمان های خاصی از روز یا شب این كار را انجام دهید به كم خوری كمك می كند.... /  خبرگزارى ایسنا