سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

كم‌خون‌ها لیموترش بیشتر بخورند



کم خونی,علائم کم خونی,درمان کم خونی,مواد غذایی مفید برای کم خونی

كم‌خون‌ها لیموترش بیشتر بخورند
یك مشاور تغذیه و رژیم‌درمانی با تاكید بر این كه نباید بدون انجام آزمایش و تشخیص پزشكی كم‌خونی، اقدام به مصرف قرص‌های آهن كرد،‌ گفت: افراد كم‌خون‌ می‌توانند در هر وعده غذایی، آب لیموی ترش تازه را به مقدار زیاد به غذای خود اضافه كنند.
ویتامین Cموجود در لیموترش، جذب آهن از منابع گیاهی ازجمله غلات، حبوبات و سبزیجات را افزایش می‌دهد.
برلیانت بزرگمهر با بیان این كه مكمل‌های غذایی به منظور تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن به كار گرفته می‌شود، افزود: این مكمل‌ها نباید به هیچ وجه بدون تجویز پزشك و خودسرانه استفاده شود.
وی ادامه داد: اگر شخصی روند تغذیه طبیعی را طی كرده و اختلالی در هضم و جذب مواد غذایی نداشته باشد، نیازی به مصرف مكمل‌ها نیز ندارد. در غیر این صورت، ممكن است برخی مواد مغذی كه در مكمل‌ها وجود دارد، در بدن جمع شده و عوارض زیادی بر جای می‌گذارد كه ازجمله آنها می‌توان به ایجاد مسمومیت‌ اشاره كرد.
این مشاور تغذیه و رژیم‌درمانی با بیان این كه مكمل‌ها شیمیایی بوده و برای بدن مفید نیست، اظهار كرد: اما در مقابل، فیبرهایی كه در غذا وجود دارد برای بدن بسیار مفید است كه در قرص‌های مكمل فیبر وجود ندارد.
بزرگمهر با اشاره به این كه علاوه بر موارد فوق، بدن گاهی به مصرف مواد مغذی به مقدار بالا عادت می‌كند، گفت: به گونه‌ای كه اگر فرد روزی قرص مكمل مصرف نكند، نیازش برای تامین مواد مغذی با مصرف غذای معمولی تامین نخواهد شد.

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
‫دیابتی ها عناب بخورند‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كم خواب ها جوانه گندم بخورند



 

 

كم خواب ها جوانه گندم بخورند

 

یك كارشناس تغذیه گفت: رفع بی خوابی، خستگی و اختلالات عصبی از خواص دارویی جوانه گندم است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، یوسف نقیایی گفت: جوانه ها از مواد غذایی هستند كه در گروه سبزیجات محسوب می شوند، جوانه گندم سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است و ارزش غذایی بالایی دارد. تغییرات شیمیایی كه در هنگام جوانه زدن رخ می دهد باعث می شود املاح و ویتامین ها و پروتئین در آن افزایش یابد.

وی با اشاره به اینكه پودر جوانه گندم غنی از ویتامین E و B است، ابراز كرد: ویتامین E به عنوان یك آنتی اكسید در پیشگیری از اكسیده شدن كلسترول مفید بوده و باعث كاهش بیماری های قلبی عروقی می شود. همچنین جوانه ها دارای فیبر و سلنیوم و فینریوم هستند كه در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان روده موثر شناخته شده اند و برای رفع یبوست مفید است.

این كارشناس در ادامه یادآور شد: جوانه گندم در درمان ریزش مو و ناراحتی های پوستی و شادابی پوست موثر است كه می توان آن را به عنوان ماسك جوانه گندم استفاده كرد و از سوی دیگر در زنان باردار و شیرده كه نیاز غذایی بالایی دارند حتما جوانه گندم باید در برنامه غذای شان گنجانده شود.

وی افزود: روغنی كه در دانه گندم وجود دارد در حین جوانه زدن به صورت اسید چرب در آمده كه قابل هضم است.

نقیایی همچنین به وجود ویتامین B به خصوص بی یك در جوانه که برای تعادل سیستم عصبی ضروری است اشاره و خاطر نشان كرد: این ماده غذایی برای رفع بی خوابی، خستگی و اختلالات عصبی افرادی كه از این موضوع رنج می برند، مفید است.

وی توصیه كرد: در مورد كودكانی كه دچار سوء تغذیه هستند، این ماده غذایی باید به صورت سوپ یا همراه سالاد در برنامه غذایی اشان گنجانده شود..../تحلیل:ایسنا