سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

كرم‌های برطرف‌كننده جوش موثرند؟


آخرین تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از این كرم‌ها كه اغلب قیمت‌های بالایی هم دارند، تقریبا هیچ تاثیری در كاهش جای جوش ندارند.
بسیاری از افرادی كه قبلا از معضل جوش‌های صورت خود رنج می‌بردند، اكنون به فكر درمان جای جوش‌های خود هستند. برای این كار پمادها و محلول‌های زیادی در داروخانه‌ها وجود دارد كه سازندگان همگی آن‌ها ادعا می‌كنند می‌توانند جای جوش را از بین ببرند.

اما آخرین تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از این كرم‌ها كه اغلب قیمت‌های بالایی هم دارند، تقریبا هیچ تاثیری در كاهش جای جوش ندارند. این داروها نمونه‌های بسیار مختلفی دارند كه از جمله آن‌ها می‌توان به عصاره پیاز، روغن‌های ویتامینه، روغن نارگیل و مانند آن اشاره كرد.

از سوی دیگر برای گرفتن حداقل نتیجه از این داروها، باید آن‌ها را برای مدت‌های طولانی و حداقل 6 ماه استفاده كرد. این در حالی است كه برخی از آن‌ها عوارضی مانند خشكی پوست، قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن را همراه دارند.بدتر از آن، برخی از این داروها، باعث افزایش حساسیت پوست نسبت به نور آفتاب می‌شوند كه در فصول گرم می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد. تنها دارویی كه به‌نظر می‌رسد می‌تواند در درمان جای جوش موثر باشد، ژل‌های سیلیكونی است كه ابتدا برای درمان جراحات حاصل از سوختگی تجویز می‌شدند.


ویدیو مرتبط :
برطرف شدن جوش و لکه صورت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودتان كرم پاک كننده بابونه درست کنید



گل بابونه 50 گرم,آب مقطر 500 ميلي ليتر,آب ليمو يک قاشق چايخوري,سديم بنزوات يك دوم قاشق چايخوري

کرم بابونه

گل بابونه و آب مقطر را در يك قابلمه بريزيد و به مدت 10 تا 15 دقيقه روي شعله ملايم بگذاريد.

 

کرم بابونه

 

سپس آن را صاف كنيد و بگذاريد تا خنك شود. آب ليمو و بنزوات سديم را به آن اضافه كنيد. اين مخلوط را در شيشه بريزيد و در يخچال نگهداري كنيد.

persianv.com