سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

كاهش وزن 4 راه بیشتر ندارد


اگر قصد دارید به مرور و در كنار ورزش روزانه اضافه وزن خود را كنار بگذارید و به وزن ایده‌آل برسید، بهترین راه آن است كه با كمك شیوه‌های طبیعی و راه‌حل‌هایی كه درمانگران طب‌های طبیعی در اختیارتان قرار می‌دهند برای كاهش وزن و درمان لاغری اقدام كنید.




ویدیو مرتبط :
كاهش وزن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

7 روش براي كاهش وزن بدون گرسنگي!



7 روش براي كاهش وزن بدون گرسنگي!

 

کم كردن وزن با 2 روش زير امكان پذير است:

1- سوزاندن كالري ‏ها با تمرين ورزشي

2- با انتخاب هوشمندانه ي غذا و كنترل واحدهاي غذايي.

در تئوري، شما مي‏ توانيد با گذراندن ساعت‏ ها در سالن ‏هاي ورزشي مقداري از كالري را از بين ببريد اما اين كار در عمل، اتفاقي واقعي و يا خوشايند نيست، از طرفي چه كسي مي‏ خواهد كه فقط با برگ‏ هاي كاهو زندگي كند؟ در عوض اين 7 روش اگر هر روزه به كار گرفته شوند بدون تلاش زيادي به كاهش وزن كمك مي‏ كنند.

 
1- حركت دائمي

افرادي كه پاهاي شان را مرتب تكان مي دهند و يا ايستادن را به نشستن ترجيح مي ‏دهند و به طور كلي خيلي به اطراف حركت مي ‏كنند روزانه تا 350 كالري بيشتر از كساني كه مدام در حالت نشسته هستند، مي ‏سوزانند كه اين مقدار چيزي در حدود 17 كيلوگرم در سال مي شود.

 
2- اغلب وعده‏هاي غذايي را زير 400 كالري نگه داريد.

مطالعات بسياري پيشنهاد مي ‏دهند كه بين وعده‏هاي غذايي خود فاصله‏ هاي مشخصي قرار دهيد و حتي‏المقدر همگي را در يك اندازه تنظيم كنيد. غذا خوردن در فواصل زماني مشخص با:

سوزاندن ميزان كالري بيشتري بعد از غذا خوردن،

واكنش بهتر به انسولين

و كمتر بالا رفتن سطح كلسترول خون

همراه است.

وقتي شما وعده‏ هاي غذايي منظمي در طول روز مي ‏خوريد كمتر احتمال دارد كه دچار گرسنگي مفرط و يا پُرخوري شويد.

 
3- روزانه 8 ليوان آب بخوريد.

آب تنها يك برطرف كننده عطش نيست، بلكه ممكن است سرعت متابولسيم بدن را هم زياد كند. نوشيدن 2 ليوان آب سرد ميزان سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد افزايش داده و اثر آن تا 90 دقيقه باقي مي ماند؛ يك سوم اين افزايش سوخت و ساز ناشي از تلاش بدن براي گرم كردن آب مي باشد و بقيه آن ناشي از تلاش بدن براي جذب آب است. موقع آب خوردن هيچ كالري دريافت نمي ‏شود اما كالري‏ ها سوزانده مي ‏شوند دُرست برخلاف زماني كه ديگر نوشيدني هاي شيرين را مي‏ نوشيم و كالري اضافي دريافت و حتي ذخيره مي ‏گردد.

افزايش مصرف روزانه آب تا 8 ليوان به شما كمك مي ‏كند تا در طول سال حدود 5/3 كيلوگرم كم كنيد.

بنابراين سعي كنيد قبل از وعده‏هاي غذايي، ميان وعده‏ها و قبل از نوشيدن آب ميوه‏ها و مايعات شيرين، يك ليوان آب بنوشيد.

 

7 روش براي كاهش وزن بدون گرسنگي!


4- بالا و پايين رفتن از پله‏ ها

بالا رفتن از پله‏ ها، يك عمل براي تقويت كردن پاها است. چرا كه شما داريد وزن بدن تان را ضد جاذبه زمين به بالا حركت مي ‏دهيد. به اين ترتيب از هر فرصتي براي اين كار استفاده نماييد؛ البته اگر مشكل خاصي مانند كمردرد و زانودرد و ... داريد، قبل از آن با پزشك تان مشورت نماييد.


5- سرعت حركات تان را كنترل كنيد.

قدرت و شدت كارهاي روزانه ‏تان را افزايش دهيد. از جارو زدن گرفته تا به گردش بردن كودك تان. به عبارتي بهتر است همه كارهاي تان را با جنب و جوش بيشتري انجام دهيد.

 
6- از كيسه خريد خود، به جاي دمبل استفاده كنيد.

اين كه از كسي ديگر بخواهيد كه كيسه خريد و يا چمدان شما را حمل كند، فرصت سوزاندن كالري و قوي ‏تر شدن بدن تان را مي گيريد. كيسه‏ هاي خريد خود را به صورت متوازن و يك بسته در هر دست حمل كنيد. حتي اگر مجبوريد چندين بار طي مسير كنيد؛ 2 كيسه‏ ي كوچك تر را به جاي يك كيسه‏ ي بزرگ حمل كنيد؛ در اين صورت خودتان مي‏ توانيد بارتان را جا به جا كنيد.

 
7- در هر وعده غذايي 4 گرم فيبر بخوريد.

يك رژيم غذايي با فيبر بالا مي‏ تواند دريافت كالري شما را بدون اين كه احساس كمبود كنيد كاهش دهد. در يك مطالعه مشخص شده زناني كه روزانه 13 گرم يا كمتر فيبر دريافت مي ‏كنند ممكن است 5 برابر بيشتر از زناني كه فيبر بيشتري مي خورند، دچار افزايش وزن شوند. فيبر از طريق مكانيزم هاي زير موجب كاهش وزن مي شود:

1- سرعت غذا خوردن را كاهش مي دهد چون به جويدن بيشتري احتياج دارد.

2- سرعت حركت غذا در طول مدت گوارش را افزايش مي ‏دهد.

3- هورمون ‏هاي سيري را بالا مي ‏برد.

 

براي دريافت 25 گرم فيبر در روز مطمئن شويد كه 6 وعده يا ميان وعده ميل مي ‏كنيد كه هر كدام از آن ها حدود 4 گرم فيبر را شامل مي‏ شود. در ميان وعده هاي تان از ميوه استفاده كنيد و آن ها را در دسترس تان قرار دهيد. به اين ترتيب به سادگي فيبر دريافتي شما بالا مي ‏رود.