سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

قولنج شکستن ، باعث تخریب زودرس مفصل می شود



 

 

قولنج شکستن ، باعث تخریب زودرس مفصل می شود

 

معمولا افرادی که سابقه اضطراب، افسردگی، وسواس دارند در معرض قولنج شکستن هستند مراجعه به متخصص اعصاب و روان شناس مهم ترین روش پیشنهادی برای درمان این افراد است.

معمولا برخی افراد بنا به دلایلی از جمله احساس خستگی عضلات و به حسب عادت ترجیح می‌دهند که خستگی خود را با یک حرکت تسکین دهند و بسیاری از افراد با فشار دادن بر روی انگشت‌های دست که صدایی به صورت حبابی شکل ایجاد می‌کند رفع خستگی کنند.

این عادت ناپسند معمولا در سنین 10 تا 12 سالگی در میان برخی افراد شکل می گیرد و با یک حرکات ناخوشایند این افراد سعی در کاهش وزن مفاصل کوچک و حتی مفاصل بزرگ مثل آرنج و شانه خود دارند که عوارض بسیاری را درپی دارد و معمولا افرادی که سابقه اضطراب، افسردگی، وسواس دارند در معرض قولنج شکستن هستند.

فشار نا‌به‌جا و غیرواقعی به مفاصل موجب می شود که مفصل این افراد در معرض تخریب زودرس قرار بگیرد و مفاصل آنها نسبت به افراد عادی در معرض سایش بیشتری قرار دارند.

پیشنهاد می‌شود که این افراد برای ترک عادت خود از حرکات نرمشی ساده برای رفع خستگی مفاصل خود استفاده کنند و مراجعه به متخصص اعصاب و روان شناس مهم ترین روش پیشنهادی برای درمان این افراد است.


ویدیو مرتبط :
صدای شکستن قولنج انگشتها از چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کم خوابی و استرس باعث پیری زودرس می شوند



 

خواب ناکافی واسترس

 

استرس های سلولی و رادیکال های آزاد یکی از علل مهم پیری زودرس پوست هستند که عواملی چون مصرف دخانیات، آلودگی هوا، سوء تغذیه، رژیم های سخت و خواب ناکافی، تشدید کننده این عارضه هستند.

 

دکتر بهروز باریک بین در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: به کرات دیده می شود در افرادی که به واسطه مشاغل خاص مانند پرستاران مجبور به انجام کار در شیفت شب هستند، چین و چروک و پیری زودرس پوست بیشتر دیده می شود که مهمترین علت آن نیز کم خوابی و سیکل نادرست خواب و بیداری در آنان است و در نتیجه موجب استرس روحی و تغییرات ثانوی در سلول ها می شود.

 

وی تصریح کرد: به طور کلی داشتن آرامش روحی و دوری از استرس یکی از رموز مهم سلامتی و داشتن پوست شاداب و جلوگیری از پیری زودرس پوست است.

 

این متخصص پوست و مو در پایان توصیه كرد: بهتر است، فرصت کافی برای خواب مناسب در برنامه روزانه افراد قرار گیرد تا با ایجاد آرامش روحی در خود و اطرافیان از استرس ها و اضطراب روزانه کاسته شود؛ چرا که این مسئله به صورت ناخودآگاه اثر مهمی بر سلامت عمومی و همچنین سلامت پوست دارد.