سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

قوانین خواب فرشته ها



 

قوانین خواب کودکان

 

در مورد اینكه بچه‌ها را باید دور از والدین خواباند یا در كنار والدین، بحث‌های زیادی شده است و به نظر می‌رسد كم‌عارضه‌ترین مساله این است كه كودك را بعد از تولد با جداشدن بندناف از مادر، سر جای خودش خواباند...

 

نوزاد نباید در كنار و در بغل مادر بخوابد. در واقع مادر باید مراقب فرزندش باشد اما خواب او را بر هم نزند. برخی مادران به دلیل اضطرابی كه دارند، مدام به فرزندشان سر می‌زنند.

 

كافی است مراقب باشیم تا مشكلی برای نوزاد پیش نیاید مثلا راه تنفسی‌اش بسته نشود. توصیه می‌شود از همان ابتدای تولد اتاق نوزاد جدا باشد اما مراقبت و نظارت وجود داشته باشد. یك قانون وجود دارد و آن اینكه كودك پنج، شش ماهه كه حدود 6-5 كیلوگرم است، می‌تواند در شب 6-5 ساعت بدون نیاز به تغذیه بخوابد و نیازی نیست كه با نق زدن شیرخوار سریع كنارش بروید.

 

اگر با نق زدن، مادر سریع واكنش نشان دهد، كودك بدعادت می‌شود و یاد می‌گیرد برای خوابیدن به مادر نیاز داشته باشد. با توجه به اینكه ریتم خواب كودكان با بزرگسالان فرق دارد، با هر نق بچه مادر نباید به او سر بزند و او را از خواب بیدار كند. این رفتار كودكان طبیعی است و كودكانی كه مادرانشان با هر نق آنها را بغل می‌كنند، دچار مشكلات خواب می‌شوند. متاسفانه اضطراب والدین اجازه نمی‌دهد كودك استقلال پیدا كند و با نزدیك كردن كودك به خود، او را وابسته می‌كنند.

 

یك نوزاد در هر سه ساعت یكبار باید تغذیه شود. یك كودك پنج، شش ماهه اگر در شب به طور مداوم هر 2، 3 ساعت یكبار با نق كوچكی كه می‌زند به‌وسیله مادر تغذیه شود، دفع ادرار خواهد داشت كه خود دفع، خواب كودك را به هم می‌ریزد. اگر كودك در شب نق زد او را از دور نگاه كنید تا مطمئن شوید خطری تهدیدش نمی‌كند. شاید حشره‌ای در تخت كودك است یا مشكلی پیش آمده اما اگر یك نق‌نق معمولی است، چند دقیقه به كودك زمان دهید تا دوباره به خواب رود.

 

مداخله در خواب كودك باعث می‌شود یاد بگیرد مدام برای خوابیدن به مادر احتیاج داشته باشد. برخی والدین با این بهانه كه جای جداگانه‌ای برای فرزند در خانه ندارند، فرزندشان را در اتاق پیش خود می‌خوابانند.

 

مطمئنا این عمل مشكل‌ساز خواهد شد. حتی اگر اتاقی جداگانه وجود ندارد بهتر است یك قسمت از اتاق را جدا كنید و به كودك اختصاص دهید. در ضمن بهتر است وقتی برای بچه‌دار شدن اقدام می‌كنید، به تمامی شرایط و امكاناتتان توجه كنید و بچه‌دار شوید. اگر واقعا نمی‌توانید هیچ فضایی را به فرزندتان اختصاص دهید، بچه‌دار شدن كار صحیحی نیست.


ویدیو مرتبط :
رعایت قوانین مهم قبل از خواب (1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قصه فرشته ها



من و دايي عباس به خيابان رفته بوديم كه من ، يك خيابانپرنده فروشي ديدم . به دايي گفتم : « به دايي گفتم براي من دو تا پرنده كوچك مي خريد » دايي پرسيد :

 

« مي خواهي با آن چه كني ؟»

 

 

پرنده

 

گفتم : « مي خواهم آن ها را در يك قفس كوچك و قشنگ نگه دارم .» دايي گفت :« در خانه حضرت علي (ع) مرغابي هايي بودند كه آن ها را كسي به ا مام حسين (ع) هديه داده بود . يك روز حضرت علي به دخترشان گفتند :

 

اين ها زبان ندارندكه وقتي گرسنه يا تشنه مي شوند بتوانند چيزي بگويند يا از تو چيزي بخواهند . آن ها را رها كن تا از آن چه خدا روي زمين آفريده ، بخورند و آزاد باشند .»

 

 

فرشته

 

به پرنده هاي بيچاره نگاه كردم . به دايي گفتم :« دو تا پرنده برايم مي خريد؟» دايي گفت : قفس هم مي خواهي ؟» گفتم :« نه ! مي خواهم آن ها را آزاد كنم .» دايي گفت :« در روز تولد حضرت علي (ع) تو با آزاد كردن پرنده ها ، قشنگترين هديه را به ايشان مي دهي .» من و دايي دو تا پرنده خريديم و آن ها را آزاد كرديم . پرنده ها پر زدند و به آسمان رفتند ، دور دور ، جايي نزديك فرشته ها .

 

کودکانه