سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

قهوه ازسرطان پوست جلوگيري مي كند!!



سرطان

قهوه از سرطان پوست جلوگيري مي كند


اضافه كردن يك فنجان قهوه به رژيم غذايي روزانه پس از هر نوبت ورزش روزانه ممكن است مانع از ابتلا به سرطان پوست شود.

دكتر سيامك روشن، متخصص پوست و مو به باشگاه خبرنگاران گفت: تلفيقي از ورزش روزانه به علاوه كافئين موجود در يك فنجان قهوه باعث نابودي سلول هاي سرطاني مي شود كه بر اثر اشعه ماورا بنفش خورشيد در طول مدت ورزش روزانه آسيب ديده اند كه همين امر مانع از ابتلا به سرطان پوست مي شود.

وي افزود: بر خلاف سلول هاي معمولي كه توانايي تنظيم اكسيژن را دارند سلول هاي سرطاني در تنظيم اكسيژن خود، دچار مشكل هستند كه با مصرف قهوه مي توان اين عارضه را برطرف كرد.


در زمستان نیاز بدن به ویتامین Dبیشتر می‌شود


با رسیدن فصل سرما، کوتاه تر شدن روزها و کاهش طول مدت تابش نور خورشید نیاز بدن به ویتامین D بیشتر می شود.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه کریتون اعلام کرده اند که ویتامین D یکی از بهترین مواد برای مبارزه و جلوگیری از بروز بسیاری بیماریها از جمله سرطان به شمار می رود که اصلی ترین و طبیعی ترین منبع آن نور خورشید است.

بررسی ها نشان داده افرادی که به میزان کافی از ویتامین D استفاده می کنند 60 درصد کمتر از بقیه دچار انواع بیماریهای سخت و سرطان می شوند.

و به دلیل اینکه در فصل سرما و زمستان مدت زمان تابش خورشید به زمین کاهش می یابد بهتر است برای مصرف کافی از این ویتامین استفاده از انواع ماهی و روغن ماهی را افزایش دهیم. حتی در مواردی با مشورت پزشک می توان در این فصول به ویژه در مکانهایی که آسمان ابری تری دارند از مکمل های ویتامین D استفاده کرد.

البته لازم به ذکر است که مقدار مناسب این ویتامین روزانه 200 تا 400 واحد است. همین مقدار به منظور جلوگیری از بسیاری بیماریها کافی بوده و استفاده بیشتر آن جایز نیست. زیرا به واسطه اینکه ویتامین D محلول در چربی است مانند ویتامینهای محلول در آب از بدن دفع نمی شود و مازاد آن باقی می ماند.

اما برای زنان باردار و افرادی که مشکلات خاص دارند بنا به تجویز پزشک استفاده از این ویتامین حداکثر تا روزی 1000 واحد افزایش می یابد.

ویتامینd

موهای من خشک شده. .. چرا ؟


خشکی مو یکی از عارضه های مو می باشد که اسباب ناراحتی افرادی که دارای این نوع مو می باشد، گردیده است.

به گزارش سلامت نیوز، مهم ترین شایعات خشکی مو، شوره ی سر و موخوره می باشد. از عواملی که منجر به خشکی مو می گردد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

عوامل ارثی، عوامل هورمونی، فصل زمستان، نوع شامپو، کمبود ویتامین، تغذیه نامناسب، سشوار با حرارت بالا، رنگ کردن مو، در معرض گردو غبار بودن، شانه های نامناسب و ..


پزشکان جهت درمان خشکی مو، موارد ذیل را توصیه می کنند:


- کم کردن دفعات شست و شوی مو

- شست و شوی ساقه های مو با با نرم کننده های حاوی پروتیئن و ویتامین

- استفاده از کرم های مو

- ماساژ دادن پوست سر با روغن های گیاهی ( بادام شیرین و. .. )

- استفاده از شامپو های مخصوص موی خشک و شامپوهای حاوی پروتئین، انواع ویتامین، گلسیرین، عسل، رویال ژل، انواع روغن های گیاهی و. ..


ویدیو مرتبط :
‫آرایش چشم، سایه قهوه ای ملایم ( اول ویدیوی پوست #عروس) 3‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه لكه‌های قهوه‌ای پوست را برطرف كنیم



 

 

چگونه لكه‌های قهوه‌ای پوست را برطرف كنیم

 

لکه‌های پوستی بر اثر افزایش سن و به دلیل به‌هم ریختگی رنگدانه‌های پوست ایجاد می‌شود. این لكه‌ها به خصوص در پشت دست، صورت و سر و قسمت پایین سینه مشاهده می‌شوند. در اینجا 6 روش برای برطرف كردن لكه‌های پیری به شما پیشنهاد می‌شود.

 

استفاده از کرم‌های حاوی هیدروکینون کرم‌های حاوی هیدروکینون عاملی سفیدكننده است بنابراین شما می‌توانید از كرمPorcelanam (پورسلنام) با دوز 4 درصد و پایین‌تر كه به صورت آزاد در داروخانه‌ها فروخته می‌شود استفاده كنید.

 

برای تهیه این كرم نیازی به نسخه پزشك نیست. اما اگر لكه‌های شما تیره‌تر باشد نیاز به پمادی با دوز بالاتر دارید در این صورت حتما نیاز به تجویز پزشك را دارید و در این موارد استفاده از این كرم ضروری است. با این حال در تمامی این شرایط، قبل از استفاده از پماد حتما بروشور آن را با دقت بخوانید. لازم به ذكر است كه استفاده از این كرم‌ها باعث بهبودی خواهد شد اما توجه داشته باشید كه روند بهبودی به صورت تدریجی است و می‌تواند ماه‌ها طول بکشد.

 

استفاده از لیموپیشنهاد می‌شود حداقل 2 بار در روز آب لیمو روی لكه‌ها بمالید. اسیدیته موجود در آبلیمو می‌تواند به قدر كافی لكه‌ها را ناپدید كند یا باعث روشن شدن لکه‌های روی پوست از طریق لایه‌برداری از پوست شود.عسل استفاده از عسل و ماست نیز برای برطرف كردن لكه‌های پوست توصیه می‌شود. می‌توانید از مخلوط عسل و ماست خمیری تهیه كنید و آن را روی سطح مورد نظر بمالید. استفاده از این مخلوط به مرور زمان باعث روشن‌تر شدن لكه‌های موجود در پوست می‌شود.

 

برای تهیه این خمیر یك قاشق قهوه‌خوری ماست و یك قاشق قهوه‌خوری عسل را با هم مخلوط كنید و روی پوست بمالید. پیشنهاد می‌شود یک بار در روز این ماسك را روی لكه‌های پوستتان بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس آن را با آب شست‌وشو دهید. بهبود لكه‌ها به وسیله آلوئه‌ورا این گیاه حاوی موادی است که به سرعت به تجدید سلول‌های پوستی می‌پردازد، بنابراین با استفاده از آن می‌توانید پوستتان را جوان‌تر كنید. شما می‌توانید این گیاه را از داروخانه‌ها تهیه كنید. همچنین می‌توانید از تكه‌های فریزشده آلوئه‌ورا نیز استفاده كنید.

 

برای این كار یك تكه از آلوئه‌ورا را برش داده و قاشقی زیر آن قرار دهید و آن را فشار دهید تا مایعی شفاف از آن خارج شود (این مایع شیره آلوئه‌ورا نیست). سپس یك یا دو بار در روز این مایع را روی لكه‌های پوست‌تان بمالید.لایه‌برداری از پوست استفاده از کشک نیز یكی دیگر از این روش‌های برطرف كردن لكه‌های پیری است. اسید لاکتیک موجود در كشك باعث لایه‌برداری از پوست می‌شود. استفاده از كشك تا حدودی باعث بهبود سلول‌های آسیب‌دیده - در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید - می‌شود.ا

 

ز كرم‌های آرایشی استفاده كنیدشما می‌توانید یك نوع كرم پودر مخصوص كه در داروخانه یا فروشگاه‌های لوازم آرایشی فروخته می‌شود، تهیه كنید. به كمك این كرم‌پودرها می‌توانید لكه‌های روی پوست را تا حدودی برطرف كنید. در حقیقت این كرم‌ها حاوی روغن‌هایی هستند كه باعث مرطوب شدن پوستتان می‌شود. اما لازم است كه قبل از تهیه این كرم‌پودرها توجه داشته باشید تا كرم‌پودری را بخرید كه از نظر رنگ با رنگ پوست‌تان مطابقت داشته باشد. به دلیل اینكه اگر كرمی مناسب با رنگ پوسستان تهیه كنید باعث می‌شود لكه‌های روی پوست بیشتر نمایان شوند.

سلامتیران