سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

قهریم، ولی حرف که می زنیم!



قهر کردن,درباره قهر,قهرهای شدید

اگر منظور از قهر، زمانی برای استراحت و فاصله باشد، خوب است. اما معنی دراز مدت آن، یک بیماری است. قهر کردن نشانه تنبیه دیگران است و از خشم و عصبانیت دستور می گیرد و برای خود و دیگران تولید نگرانی و اضطراب می کند و... .

فردی که قهر می‌کند هدفی دارد و در واقع با قطع ارتباط می‌خواهد مطلب خود را به اطرافیان یا به فرد مقابل بیان کند.

بعضی ها بیشتر از بقیه قهر می‌کنند و برخی افراد هرگز علاقه‌ای به قهر ندارند. بطور کلی هدفی که در این رابطه مورد نظر فرد است معمولا برای بیان یک ناراحتی یا یک هیجان منفی است. فرد می خواهد به طرف مقابل بگوید که ناراحت است، یا می‌خواهد کاری کند رفتار او را تغییر دهد و ... . در هر حال قهر کردن به صورت یک وسیله و یک مکانیزم در آمده است که در مواقع ناراحتی از فرد سر می‌زند. یک روش تخلیه ناراحتی است که در واقع چنین کاری را نیز انجام می‌دهد و فقط فرد به این روش عادت کرده است و معمولا قبل از اینکه فکر بهتری به ذهنش برسد که در آن لحظه فایده بهتری داشته باشد به این روش اقدام می‌کند.

برخی‌ها این روش را از دوران کودکی یاد گرفته‌اند. ممکن است کودک با مشاهده رفتار اطرافیان و بویژه والدین در مواقع ناراحتی از یک فرد دیگر رفتار آنها را الگو برداری کند. چنین کودکی یاد می‌گیرد پیام خود را با قطع ارتباط بیان کند و به روشی غیر از گفتار کلامی مفهوم ناراحتی خود را به اطرافیان برساند. بطور کلی این روش چه در کودکی یاد گرفته شده باشد و چه در بزرگسالی فرقی نمی‌کند. فرد از یک شیوه نادرست برای تنظیم رفتار خود استفاده می‌کند و در واقع نمی‌تواند به روش مناسب تری مطلب خود را بگوید، یا از خود دفاع کند.

قهر، یک رفتار کودکانه است. این اولین چیزی است که باید درباره قهر بدانیم. پس هر کدام از ما که از این حربه به عنوان یک رفتار دفاعی یا رفتاری برای آزار دادن همسرمان یا به هر نیت دیگری استفاده می کنیم باید بپذیریم که اصلا به عنوان یک فرد عاقل و بالغ ظاهر نشده ایم!

حتی کودکان گاهی پس از قهرهای شدید با دوستانشان پس از چند دقیقه یا چند ساعت آشتی می کنند و دوباره بازی پرنشاط خود را از سرمی گیرند، گویی به بی اهمیتی قهر پی می برند اما خیلی از آدم بزرگ ها همچنان در رفتار کودکانه خود باقی می مانند! البته ناراحت شدن و به اصطلاح «سرسنگین بودن» با طرف مقابل زمانی که از دست او ناراحت هستیم، همیشه «بد» نیست، حتی می تواند در شرایطی به عنوان راهی و نشانه ای برای آگاه کردن او از رفتار اشتباهش موثر هم باشد ولی در برخی شرایط و نه همیشه و نه برای مدتی طولانی!

قهر كردن نوعی رفتار پرخاشگرانه غیرمستقیم است. در پرخاشگری مستقیم افراد در موقعیت تهدید به بدگویی، بدزبانی و حتی درگیری فیزیكی روی می‌آورند اما در پرخاشگری غیرمستقیم به جهت پایگاه نابرابر و احساس تهدید از جانب طرف مقابل از پرخاشگری مستقیم ممانعت كرده و به پرخاشگری غیرمستقیم روی آورده و در بحث خود را مسلط فرض می‌كند

قهر کردن یک ابزار کلاسیک و قدیمی، برای به دست آوردن نفس است. قهر، دوست نفس است. پسوند و پیشوندهایی که در پس و پشت قهر کردن خوابیده است را نباید دست کم گرفت. «دیگر دوستت ندارم»! با دوست نداشتن دیگران آنان را به خیال خود تنبیه می کنیم. دوست داشتن لطف من و تو نیست؛ دوست داشتن یک نیاز خودجوش است و همین حالا و اکنون باید به آن پاسخ داده شود!

قهر کردن,درباره قهر,قهرهای شدید

ایده قهر از کجا می آید؟
یكی از نشانه‌های تنبیه، قهر است كه افراد در مقابل رفتارهای دیگران به صورت یكی از شكل‌های دیداری (ارتباط نداشتن)، چشمی، كلامی (قطع كلام) بروز می‌دهند كه می‌تواند ریشه در زندگی بدوی یا اولیه افراد داشته باشد.

قهر در روابطی كه افراد انتظارات بیشتری از هم دارند و در تعاملات بیشتر هستند به مراتب، بیشتر رخ می‌دهد. كنش‌ها و واكنش‌ها، خواسته یا ناخواسته، افراد را به سمت قهر سوق می‌دهد.

قهر کردن از قوه انتقام نیز تبعیت می کند. انسان های ضعیف و ناتوان قهر می کنند و اگر قدرت داشته باشند، حذف می کنند!  امروز از پدر و دوست و همسرت قهر می کنی، چونکه آنان را نمی توانی حذف کنی! اما اگر قدرت داشته باشی و به جای پدرت و یا دوست و همسرت، کسی دیگر می بود، دستور قتل او را صادر می کردی!

افرادی که در قهر می‌مانند افرادی هستند که شیوه مناسب ابراز وجود، دفاع از خود، قاطعیت و جرات وزری را یاد نگرفته اند، نمی‌توانند هیجانات خود را بخوبی کنترل کنند و مانع از دخالت آنها در تصمیمهای منطقی شان شوند، قدرت چشمپوشی و بخشیدن دیگران را ندارند و یا غرور کاذبی برای خود ایجاد کرده‌اند.
منبع: سلامت نیوز، ذهن نو
 


ویدیو مرتبط :
تیزر همراه اول - بیشتر با هم حرف می زنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خلعتبری: دو پیشنهاد خوب از امارات دارم/ جام نگرفتن سپاهان فاجعه نیست/ کری خواندن به درد نمی خورد،در زمین حرف مان را می زنیم



محمدرضا خلعتبری مهاجم سپاهان در طول بازی های این فصل یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمش بود.

جام نگرفتن سپاهان فاجعه نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،او البته نتوانست همراه با سپاهان حضور در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند و تقریبا قهرمانی در لیگ برتر را هم از دست داد.(آنها شانس کمی برای بالا بردن جام قهرمانی دارند)خلعتبری یکی از دلایل مهم نتیجه نگرفتن سپاهان را خستگی و فشردگی بازی ها می داند ولی معتقد است که ناکامی سپاهان در آسیا و لیگ برتر موضوع افتضاحی نیست. خلعتبری در مورد شرایط سپاهان و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می دهد.

 

اول در مورد احضار به کمیته انضباطی صحبت کن. بالاخره ماجرا به کجا رسید؟

مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و نماینده باشگاه سپاهان به کمیته انضباطی رفت. من در یک صحنه با مختاری بازیکن داماش که در شموشک با هم همبازی بودیم صحبت کردم و گفتم بیا بیرون که محروم ات نکنند. شاید او هم از اخراج ناراحت بود ولی من حرف خاصی نزدم.

 

این درست است که می گویند به سمت تماشاگران داماش بطری آب پرتاب کردی؟

اصلا این طور نیست. من با پا بطری را به سمت بیرون زمین زدم و به هیچ عنوان بی احترامی نکردم. اتفاقا در آنجا 90 دقیقه فحش شنیدم ولی هیچ واکنشی نشان ندادم.

 

در مورد ناکامی در لیگ قهرمانان و لیگ برتر چه صحبتی داری؟

متاسفانه در آسیا از اول بد ظاهر شدیم و 2 باخت پشت سر هم دادیم که خیلی بد بود. ما ناامید نبودیم ولی رفته رفته شانس صعود سپاهان کمتر شد. من معتقدم خستگی و فشردگی مسابقات یکی از دلایل نتیجه نگرفتن سپاهان بود و این در حالی است که سرمربی تیم معمولا از 12 یا 13 بازیکن استفاده می کرد.

 

کرانچار و بعضی از بازیکنان سپاهان در مصاحبه های خود تاکید کردند که برنامه سازمان لیگ به ضرر تیم شما بوده است. در این مورد چه صحبتی داری؟

به هر حال این تصمیمی است که سازمان لیگ گرفت و مسوولان باشگاه باید در موردش صحبت کنند. متاسفانه در یک محدوده زمانی کم، بازی های پرفشاری انجام دادیم و این به ضرر سپاهان شد.

 

ناکامی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برای تیمی که 3 سال قهرمان ایران شد فاجعه نیست؟

خیر اصلا این طور نیست و نمی توان نتیجه نگرفتن سپاهان را فاجعه دانست. ما بازیکنان خوبی داریم که همگی در طول فصل زحمت کشیدند ولی باید این را در نظر بگیرید که وقتی لیگ سال قبل به پایان رسید خیلی از بازیکنان از سپاهان رفتند و در تعطیلات نیم فصل هم تغییراتی به وجود آمد. در بعضی از مسابقات هم بازیکنان تاثیرگذار خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم، خصوصا محرم نویدکیا که تاثیر زیادی در تیم ما دارد.

 

فکر می کنی در بازی فینال جام حذفی قهرمان شوید؟

بازی سختی است و پرسپولیس از شرایط میزبانی استفاده می کند ولی امیدوارم سپاهان در نهایت قهرمان شود.

 

به نظر تو شانس هر دو تیم برای برد برابر است؟

من معتقدم فوتبال قابل پیش بینی نیست و هیچ کس باور نمی کرد که بارسلونا و رئال هر کدام از تیم های آلمانی 4 گل دریافت کنند. ما می خواهیم به تهران بیایم تا قهرمان جام حذفی شویم.

 

بازیکنان پرسپولیس شدیدا برای سپاهان کری می خوانند. در این مورد چه صحبتی داری؟

من تا بعد از بازی در این مورد هیچ صحبتی ندارم و بهتر است هر کس حرفی دارد در زمین مسابقه بزند و کری خواندن به درد نمی خورد.

 

محمدرضا خلعتبری را سال آینده در کدام تیم می بینیم؟

قراردادم با سپاهان رو به اتمام است و اگر قرار باشد در ایران باشم فقط برای سپاهان بازی می کنم. من دو پیشنهاد خوب از امارات دارم و حالا باید ببینیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد البته باید این را بگویم که مسوولان سپاهان در مورد فصل آینده هنوز با من صحبت نکردند.

 

اولویت اول تو این است که در سپاهان بمانی؟

من سپاهان را دوست دارم و اگر شرایط مهیا باشد تمایل دارم که بمانم ولی واقعا از حالا چیزی مشخص نیست و بعد از پایان فصل تصمیم خواهم گرفت.

 

در خصوص شایعات اخیر که برای احسان حاج صفی درست شد چه صحبتی داری؟

این وصله ها به احسان نمی چسبد و آنهایی که چنین شایعاتی را به وجود آوردند واقعا بی انصاف هستند. من نمی دانم این آقایان زمانی که احسان بهترین بازی ها را برای تراکتور انجام می داد کجا بودند. او یکی از بهترین بازیکنان متعصب تیم ما است.

 

این روزها بحث بازگشت محرم نویدکیا به تیم ملی مطرح است و حتی دستیاران کروش با او صحبت کردند. فکر می کنی این بار محرم به تیم ملی برگردد؟

نویدکیا یک فوتبالیست فوق العاده است که می تواند به تیم ملی برگردد. در این خصوص با محرم صحبت کردم و او به من گفت اگر دعوتش کنند به تیم ملی برمی گردد. امیدوارم در نهایت این اتفاق بیفتد.

 

آرش برهانی در مصاحبه ای گفته که اگر می توانست تو و نویدکیا را برای استقلال می خرید در این مورد چه صحبتی داری؟

آرش یکی از بهترین مهاجمان ایران است که سابقه آقای گلی در ایران را دارد. او واقعا برای استقلال زحمت می کشد و من آرزو می کنم برهانی با استقلال قهرمان آسیا شود.

منبع:khabaronline.ir