سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

قصه راپونزل و موهای جادویی



 

قصه کودک

 


روزگاری زن و مردی زندگی می کردند که فرزندی نداشتند . بالاخره آرزوی آنها به حقیقت پیوست. آنها منتظر ورود کوچولویی به خانه اشان بودند.



پشت خانه آنها پنجره ای قرار داشت که به یک باغ زیبا و بزرگ باز می شد . باغ پر از گلهای زیبا و درختهای میوه بود . این باغ متعلق به یک جادگرو بدجنس بود و هیچ کس جرات نمی کرد به داخل باغ برود.



زن باردار بود و از پنجره به این باغ زیبا نگاه می کرد . روزی در باغ مقدار زیادی کاهو وحشی با برگهای سبز و تازه دید . از آن روز به بعد او نمی توانست به هیچ چیز دیگری به غیر از آن سبزیها فکر کند . کم کم رنگ و رویش پرید و صورتش هر روز سفیدتر از روز قبل می شد و بیماری به سراغ او آمد.



مرد از همسرش علت بیماری را پرسید .



زن گفت : من می دانم که هیچ وقت نمی توانم از آن کاهو یی که پشت خانه امان است بخورم و می دانم که الان در هیچ جایی به غیر از آن باغ نمی توان کاهو پیدا کرد و می دانم که بزودی می میرم .



مرد خیلی نگران شد و تصمیم گرفت که به هر قیمتی که شده است آن سبزی را برای همسرش فراهم کند بنابراین یک شب مخفیانه به آن باغ رفت و از آن کاهو ها چید و به خانه برگشت و برای همسرش سالاد درست کرد



زن آنرا خورد و حالش بهتر شد . اما عجیب بود که مرتب هوسش برای خوردن کاهو بیشتر می شد . مرد دوباره به باغ برگشت ولی این بار توسط جادوگر گرفتار شد .



جادوگر در حالیکه از عصبانیت فریاد می کشید به او گفت : تو چگونه به خودت اجازه دادی که سبزیهای راپونزل ( همان کاهو ها منظورش بود ) مرا بچینی ؟



مرد ماجرای همسرش را تعریف کرد . جادوگر فکر کرد و گفت : تو می توانی هر چقدر که بخواهی از این کاهوها بچینی اما یک شرطی دارد . تو باید وقتی فرزندت بدنیا آمد آنرا به من بدهی.




مرد بیچاره که می دانست حال همسرش خوب نیست به ناچار این شرط را پذیرفت.



به زودی فرزند آنها بدنیا آمد و جادوگر او را با خودش برد . او نام این دختر را راپونزل نامید .



راپونزل بزرگ شد و هر چه می گذشت زیباتر می شد جادوگر تصمیم گرفت ،اجازه ندهد که کسی اور ا ببیند.



وقتی که راپونزل 12 ساله شد او را به برج بلندی در وسط جنگل برد . این برج خیلی بلند بود و هیچ پله یا دری نداشت و راپونزل بیچاره نمی توانست از آنجا بیرون برود. برج فقط یک پنجره داشت. زمانیکه پیرزن به دیدنش می آمد او را صدا می کرد .



راپونزل > راپونزل موهای طلایی ات را پایین بیانداز .



دخترک موهای بلندش را از پنجره به بیرون می انداخت و جادوگر موهایش را می گرفت و به بالای برج می آمد



چند سالی گذشت . روزی پرنسی بطور اتفاقی از آن قسمت جنگل می گذشت که ناگهان صدای قشنگ و دلنشینی را شنید. او برج را پیدا کرد . اما هیچ راهی را برای ورود به برج نیافت.



او نمی توانست صدا را فراموش کند برای همین هر روز به آنجا می آمد و به آن صدا گوش می داد و شبها با قلبی شکسته برمی گشت



او هنوز هیچ راهی برای ورود به برج پیدا نکرده بود



تا اینکه روزی پیرزنی را دید که به سمت برج می آید در گوشه ای مخفی شد و صدای پیرزن را شنید که می گفت :



راپونزل ، راپونزل موهای طلایی ات را پایین بیانداز .



سپس یک موی بافته شده بلند از پنجره به سمت زمین پرت شد و پیرزن از آن بالا رفت .



پرنس فکر کرد من هم شانس خود را امتحان می کنم تا از این برج بالا بروم .



بعد از مدتی پیرزن از آنجا رفت و پرنس کنار پنجره آمد و حرفهای او را تکرار کرد .



راپونزل > راپونزل موهای طلایی ات را پایین بیانداز .



سپس از آن موی بلند بالا رفت و به برج رسید .



در ابتدا راپونزل از دیدن مرد ترسید چون تا آن روز هیچ کسی را ندیده بود . اما پرنس برایش توضیح داد که صدای قشنگش او را به آنجا کشانده است . پرنس که تا آن روز دختری به آن زیبایی و مهربانی ندیده بود از دختر خواست که برای همیشه در کنار او باشد و پیشنهاد ازدواجش را قبول کند



.راپونزل احساس می کرد که در کنار این مرد خوش اندام و مودب زندگی لذت بخش تر از زندگی کنار آن پیرزن است بنابراین پیشنهاد پرنس را قبول کرد .



اما او از هیچ راهی نمی توانست از آن برج خارج شود بنابراین از پرنس خواست که برایش گلولهای ابریشمی بیاورد تا با آن طنابی درست کند و از آنجا خارج شود .


تا زمانی که طناب بافته شود پرنس هر شب به دیدن راپونزل می آمد . راپونزل دقت می کرد که ملاقاتش را با پرنس مخفی نگه دارد . اما یک روز بدون اینکه به حرفهایش فکر کند به جادوگر گفت : چرا شما اینقدر سنگین تر از پرنس هستید ؟



یکدفعه جادوگر با عصبانیت فریاد کشید . من چی شنیدم ؟ من فکر می کردم تو را در جای امنی پنهان کردم اما تو برخلاف نظر من با دیگران ملاقات داشتی . تو به من کلک می زدی !



او با عصبانیت موهای راپونزل را دور دستش پیچاند و با یک قیچی آنرا برید .و لحظه ای بعد موهای بلند راپونزل روی زمین افتاده بود . اما پیرزن هنوز عصبانی بود . آن سنگدل یک ورد جادویی خواند و راپونزل را به یک جای خیلی دور فرستاد تا برای همیشه بدبخت و تنها باشد .



سپس موهای راپونزل را به موهای خودش گره زد و کنار پنجره منتظرپرنس نشست . هنگامیکه پرنس از پنجره داخل شد بجای راپونزل عزیزش آن پیرزن زشت را دید



پیرزن در حالی که خنده ی مسخره ای سر داده بود گفت : تو فکر می کنی عشقت را پیدا خواهی کرد ؟ اما آن پرنده زیبا پرواز کرد و رفت و صدایش خاموش شد . راپونزل برای همیشه گم شده و تو هیچگاه او را نخواهی دید .

 

پرنس از خود بیخود شده بود و خودش را از پنجره به بیرون پرت کرد . اما از خطر مردن نجات پیدا کرد چون روی بوته های خار افتاد . اما خارها چشمان او را زخمی کردند و پرنس نابینا شد . حالا او چطور می توانست راپونزل را پیدا کند ؟


برای ماه ها پرنس نابینا در میان جنگل سرگردان بود . هرگاه که به کسی می رسید از آنها در مورد دختر زیبایی بنام راپونزل می پرسید . او برای همه نشانه های او را توصیف می کرد اما کسی او را ندیده بود .



او آنقدر رفت و رفت تا روزی صدای آهنگ غمگینی را شنید . او صدا را شناخت و به آنطرف رفت. صدا زد : راپونزل



راپونزل به طرف پرنس دوید و از شوق دیدار او اشک در چشمانش سرازیر شد . اما وقتی قطرات اشک بر روی چشمهای پرنس افتاد اتفاق عجیبی پیش آمد . پرنس دوباره می توانست ببیند.



پرنس راپونزل را به سرزمین خودش برد و بعد از ازدواج سالها به خوشی زندگی کردند

 


ویدیو مرتبط :
راپونزل با موهای بلند.......

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماسک‌های جادویی برای موهای شما



وز شدن موها

موهای شما نیاز به رسیدگی دارند ولی این مواظبت و رسیدگی به معنای هزینه زیاد نیست

 

موهای شما نیاز به رسیدگی دارند ولی مسلما این مواظبت و رسیدگی به معنای هزینه زیاد نیست، خیلی اوقات موهای ما مشكلات كوچكی دارند ولی همین مشكلات كوچك، باعث می‌شود موها به‌خوبی حالت نگیرند و زیبایی همیشگی خود را نداشته باشند، به ندرت كسی برای اینگونه مشكلات كوچك به پزشك مراجعه می‌كند، بنابراین دانستن راه حل‌های خانگی می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد.

محصولات طبیعی برای فرار از موهای وز
هیچ‌چیز بدتر از وز كردن موها نیست اما راه حل‌های ساده‌ای وجود دارد كه می‌توانید تا حد زیادی از وز شدن موهای‌تان جلوگیری كنید.

آب گازدار: اگر معمولا ترجیح می‌دهید برای خشك كردن موهای‌تان از سشوار استفاده نكنید و دوست دارید موهای‌تان به‌صورت طبیعی خشك شود، بیشتر در معرض وزشدن موها قرار دارید، یك روش خوب برای جلوگیری از این وز، استفاده از آب گازدار است، كافی است در حمام بعد از این اینکه مثل همیشه موهای‌تان را شستید و آبكشی كردید، در آخر یك‌بار موهای‌تان را با آب گازدار آبكشی كنید.

سركه سیب: یك راه حل طبیعی مؤثر دیگر برای جلوگیری از وز موها، استفاده از سركه سیب است، روند استفاده از این سركه خیلی شبیه استفاده از آب گازدار است یعنی در حمام مثل همیشه موهای‌تان را بشویید و در آخر مقداری مساوی آب و سركه سیب را با هم مخلوط كنید و موها را با آن آب بكشید.

ماءالشعیر: اگر موهایی فر و همیشه با حالت دادن آنها مشكل دارید، یك راه حل خوب استفاده از ماءالشعیر است، ماءالشعیر فر موهای شما را ثابت نگه می‌دارد تا موهای شما وقتی خشك می‌شود نیز مثل زمانی باشد كه خیس است.كافی است تمام موها را به آن آغشته كنید، می‌توانید ماءالشعیر را روی موها اسپری کنید.

نرم‌كننده طبیعی: یك فرمول ویژه برای نرم كردن و حالت دادن موهای خشك شما. 1فنجان مایونز را با نصف آواكادو له شده مخلوط كنید و آن‌قدر بزنید تا حالت چسبی پیدا كند، این مخلوط را به موهای‌تان بمالید سپس موها را با یك كلاه پلاستیكی بپوشانید و با یك حوله داغ روی آن را بپوشانید، حدود 20 دقیقه صبر كنید سپس موها را آب بكشید، برای نتیجه بهتر هفته‌ای یك‌بار این كار را تكرار كنید.

روغن زیتون و نارگیل: این روغن‌ها برای مبارزه با وز بهترین دوستان شما هستند. برای این‌كه موهای شما خیلی چرب به‌نظر نرسد مقدار كمی از این روغن‌ها را در كف دست‌تان بریزید سپس میان موهای‌تان بمالید.

صاف‌كننده‌های سرامیكی: اگر می‌خواهید موهای‌تان را با اتو صاف كنید، اتویی انتخاب كنید كه صفحه‌های سرامیكی داشته باشد البته پیشنهاد ما این است که در شرایط استثنا و تنها یک‌بار از این شیوه استفاده کنید.

موهای‌تان را ضخیم کنید
تخم كتان: تخم‌های كتان را در یك كاسه آب بگذارید و اجازه دهید حدود 5 روز باقی بماند سپس با پنبه این مایع را به پوست كف سر بمالید و بعد از 25دقیقه بشویید.

حنا: هنگام استفاده از این روش باید حسابی حواس‌تان را جمع كنید چون همان طور كه خودتان می‌دانید، حنا ماده‌ای رنگ‌دهنده است، استفاده از حنای بدون رنگ می‌تواند تا حد زیادی این مشكل شما را حل كند، پودر حنا را در یك ظرف آب داغ بریزید سپس چند قطره آب لیمو یا ماست به آن اضافه كنید. سپس این مخلوط را به موهای‌تان بزنید و بگذارید حداقل 1 ساعت روی موها باقی بماند. 4 هفته اول هفته‌ای یك‌بار از این مخلوط استفاده كنید سپس 2 هفته یك‌بار، تا نتیجه را ببینید.

انرژی دادن: هر روز حدود 10 دقیقه به‌گونه‌ای دراز بكشید كه سرتان پایین‌تر از بدن باشد، این وضعیت خوابیدن، باعث می‌شود خون بیشتری وارد سر شما شود. موها را از پشت گردن به سمت بالا شانه كنید با این كار به ریشه‌های ضعیف شده موها انرژی می‌دهید و تا حدی از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌كنید.

بگذارید، حسابی برق بزند
سفیده تخم مرغ: 4 سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید سپس روی پوست كف سر بمالید، برای آب كشیدن موهای‌تان مقدار كمی سركه سیب به آب اضافه كنید.

شامپو براق كننده: ژل درون 4 برگ آلوورا را به همراه یك قاشق عسل به شامپو خود اضافه كنید تا شامپویی جادویی برای براق كردن موهای‌تان داشته باشید.

مخلوط كامل: مقداری روغن بادام، نارگیل، كنجد، آواكادو را با یك قاشق عسل مخلوط كنید و سپس این مخلوط را به موهای‌تان بمالید و موها را با یك حوله بپوشانید، حدود یك ساعت صبر كنید سپس موهای‌تان را بشویید.

مخلوط زیبا كننده: 3 قاشق غذاخوری عسل را با 4 قاشق غذاخوری روغن كرچك و یك زرده تخم مرغ و مقداری آلوورا را مخلوط كنید، آن‌قدر به هم بزنید تا مخلوط یك دست شود سپس این مخلوط را به موهای‌تان بمالید و موها را حدود 1 ساعت با حوله بپوشانید. برای رسیدن به نتیجه بهتر می‌توانید موها را با آب رزماری آبكشی كنید(برای تهیه آب رزماری چند برگ رزماری را در ظرفی بجوشانید و از آب آن استفاده كنید)

 

جلوگیری از وز موها

دانستن راه حل‌های خانگی برای مشکلات مو می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد

 

اگر موهای‌تان شوره دارد
رزماری: این گیاه به باكتری‌ها و قارچ‌ها حمله می‌كند و آنها را از بین می‌برد، یك قاشق چای خوری رزماری له شده را داخل یك فنجان آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید چند جوش بزند. سپس آن را صاف كنید و روزی یك بار به موهای‌تان بزنید.

مخلوط آویشن: نصف لیتر آب را بجوشانید وقتی آب به جوش آمد1 قاشق غذاخوری رزماری به آن اضافه كنید، این مخلوط را حدود 5 دقیقه بجوشانید سپس از روی اجاق بردارید بعد 1 قاشق غذاخوری آویشن به آن اضاف كنید و حدود15 دقیقه صبر كنید سپس این مخلوط را صاف كنید، این مخلوط را به موهای خشك بزنید، نیازی به آبكشی نیست.

لوسیون سیب زمینی:5 عدد سیب زمینی را بپزید و پوست آن‌ها را بگیرید و خوب له كنید سپس 10 قطره ید، 10 قطره آب لیموترش، نصف قاشق چای خوری روغن بادام و 10 قطره روغن لیمو (در داروخانه‌ها موجود است) به آن اضافه كنید، مخلوط را در یك شیشه دربسته بریزید و در یخچال نگهداری كنید و هر بار 15 دقیقه قبل از شستن این مخلوط را به موهای‌تان بزنید.  ۲ قاشق چای‌خوری اكلیل كوهی و ۲ قاشق چای‌خوری آویشن را در یك كاسه ریخته و ۲ سوم فنجان آب جوش به آن اضافه كنید در ظرف را بگذارید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه خیس بخورد.

سپس آب مخلوط را بعد از ۲۰ دقیقه بگیرید و درون بطری بریزید سپس سركه سیب را اضافه كرده و هم بزنید. بطری را در محل خشك و خنك نگهداری كنید. سر خود را بعد از شستن با شامپو آبكشی كنید. كمی از محلول داخل بطری روی سر بریزید و ماساژ دهید. قبل از خوابیدن در بین دفعات شامپو كردن‌ها، سر خود را با مقداری از محلول ماساژ دهید. این‌كار می‌تواند شوره سر را از بین ببرد.

ویتامین به موی‌تان برسانید
ماسك زرده تخم‌مرغ: یك عدد زرده تخم‌مرغ را با 2 قاشق غذاخوری روغن كرچك و یك قاشق غذاخوری پودر ویتامین A (شما می‌توانید چند عدد كپسول ویتامین A را پودر كنید) مخلوط كنید و روی موها بمالید. كمی ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید و بگذارید ماسك به‌مدت 2 ساعت روی موهای‌تان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشویید. این ماسك برای جلوگیری از ریزش مو نیز می‌تواند تا حدی مفید باشد.

سیب‌زمینی: یك عدد سیب‌زمینی پوست بكنید و آب آن‌را بگیرید سپس 2 قاشق چای‌خوری آب سیب‌زمینی را با 2 قاشق غذاخوری ژل آلوورا و یك قاشق غذاخوری عسل مخلوط كنید و خوب هم بزنید. با این مخلوط ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید، موهای‌تان را با كلاه بپوشانید و بگذارید به‌مدت 2ساعت روی سر باقی بماند سپس موهای‌تان را با شامپو بشویید. این ماسك را هفته‌ای 2بار استفاده‌كنید.

اگر دوست دارید، شاداب بماند
مخلوط شیرو زرده تخم‌: یک عدد زرده تخم‌مرغ را با خوب هم بزنید تا کف کند. بعد شیر را به آن اضافه کنید، می‌توانید یک قاشق غذا خوری گلاب هم به آن اضافه کنید. این ماسک مو را به مدت ده تا پانزده دقیقه روی موها بگذارید و سپس با آب ولرم آبکشی و کنید و از  موهای تازه خود لذت ببرید.

از شر چربی موها خلاص شوید
مخلوط ماست و جوش‌شیرین: برای تهیه این ماسک، پنج قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه مخلوط کنید. اجازه دهید، این مواد 40 دقیقه روی پوست بماند و بعد آنها را با آب شستشو دهید. می‌توانید هفته‌ای یک‌بار از این ماسک استفاده کنید و چربی روی موها ی خود را از بین ببرید.
 

منبع: مجله سیب سبز