سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

قراری شیرین برای یك عمر زندگی



 

 

روبه‌رو‌شدن با خواستگار

 

راهنمای روبه‌رو‌شدن با خواستگار در نخستین جلسه:خواستگاری و ازدواج، یك راه و یك شیوه ندارد. این اتفاق غافلگیركننده، ممكن است برای هر‌كدام از شما به‌شكلی خودش را نشان دهد.

 

 

خواستگاری و ازدواج، یك راه و یك شیوه ندارد. این اتفاق غافلگیركننده، ممكن است برای هر‌كدام از شما به‌شكلی خودش را نشان دهد. گاهی مثل داستان‌های قدیمی با یك نگاه عاشق شوید یا مثل افسانه‌ها كسی در زندگی‌تان باشد كه از كودكی عقدتان را با او در آسمان‌ها بسته باشند. گاهی هم ممكن است همكارتان همسر آینده‌تان شود یا این‌كه خواستگاری كه تا دیروز برای‌تان كاملا غریبه بوده به عزیز‌ترین شخص آینده زندگی شما تبدیل شود. در این صفحه می‌خواهیم از همین خواستگار‌های غریبه صحبت كنید. كسانی كه با واسطه یا بی‌واسطه، شما را برای صحبت كردن در مورد آینده مشترك به یك قرار دعوت می‌كنند اما این جلسه را چگونه خواهید گذراند؟

 

جمع‌آوری اطلاعات

 

اگر یكی از آشنایان یا دوستان‌تان او را به شما معرفی كرده یا این‌كه به واسطه‌ای، خودتان هم تاحدودی می‌شناسیدش، بهتر است با اطلاعات قبلی وارد این قرار شوید. از فرد واسطه در مورد شخصیت خواستگارتان سوالاتی بپرسید و از این‌كه چه مسائلی برایش بیشترین اهمیت را دارد هم باخبر شوید. شاید بد نباشد كه اطلاعات كمی هم در مورد وضعیت خانوادگی‌اش به دست بیاورید تا با پیش فرض‌های مناسب در قرار اول‌تان حاضر شوید.

 

وقت شناس باشید

 

ممكن است فكر كنید كه این آدم جدید هنوز برای‌تان اهمیتی ندارد. پس بد نیست كه او را كمی منتظر بگذارید و گربه را دم حجله بكشید اما این تصور كاملا اشتباه است. نخستین فكری كه این غریبه در مورد شما می‌كند، در ادامه این رابطه تاثیر زیادی خواهد گذاشت. او نه شما را كاملا می‌شناسد و نه قضاوت خاصی در موردتان دارد. پس نگذارید نخستین قضاوتش در موردتان بدقولی باشد.

 

این‌بار كلیات بهتر از جزئیات است

 

رفتار طبیعی‌ داشته باشید. نه این‌كه در همان جلسه اول خیلی خودمانی شوید و نه این‌كه فكر كنید كه با یك دوست یا همكار دارید صحبت می‌كنید، خیلی رسمی حرف نزنید و رفتار نكنید. می‌توانید حتی از خاطرات‌تان را برای هم بگویید یا از علائق‌تان اما این قرار را پر از پرسش و پاسخ برگزار نكنید. هرگز در مورد مسائل زندگی خصوصی، شرایط مالی و مسائلی از این دست در این جلسه صحبت نكنید و هیچ وقت در جلسه اول از او نپرسید كه این چندمین باری است كه خواستگاری می‌كند یا این‌كه قبل از شما افراد دیگری در زندگی‌اش بوده‌اند یا نه!

 

شنونده خوبی باشید

 

حتی اگر حرف‌هایش برای‌تان چندان جالب نیست، باز هم باید با اشتیاق گوش كنید. یادتان نرود كه برای شنیدن حرف‌های او و گفتن حرف‌های خودتان این قرار را گذاشته‌اید. پس هرگز صحبت‌هایش را از روی بی‌میلی قطع نكنید و در طول این مدت با لبخندتان او را همراهی كنید. مهم‌ترین كاری كه در این یك جلسه از دست‌تان بر‌می‌آید این است كه شنونده خوبی باشید.

 

اول جنگ كنید

 

همیشه شنیده‌اید كه جنگ اول بهتر از صلح آخر است. در این مواقع هم بهتر است در آغاز كار مواضع‌تان را مشخص كنید. اگر اهدافی برای زندگی‌تان دارید كه نمی‌توانید از آن‌ها بگذرید و برای‌تان حیاتی هستند، بهتر است در آغاز كار او را با این موارد آشنا كنید. اگر قصد دارید ادامه تحصیل بدهید، به شهر یا كشور دیگری بروید یا هر اتفاق مهم دیگری را پیگیری كنید، با ملایمت آن را مطرح كرده و واكنش اورا به این نظر را مشاهده كنید.

 

تلفن همراه یك مزاحم است

 

تلفن همراه‌تان را خاموش كنید یا زنگش را قطع كرده و در كیف‌تان بگذارید. پیامك فرستادن یا چك كردن تلفن‌همراه در این مدت یا صحبت كردن با افراد دیگر آزاردهنده‌ترین كاری است كه می‌توانید بكنید. اگر فكر می‌كنید كه در همان جلسه اول می‌توانید با پیامك همه جزئیات را به دوست صمیمی‌تان توضیح بدهید، كاملا در اشتباهید.

 

در مورد موفقیت‌های‌تان حرف بزنید

 

به جای حرف زدن در مورد شكست‌های عاطفی و خواستگار‌های قبلی یا غرولند‌های رئیستان، از موضوعات هیجان انگیز و مثبت حرف بزنید. علائق‌تان، تجربیات هیجان‌انگیزی كه داشته‌اید یا برنامه‌هایی كه برای آینده دارید می‌تواند موضوعات خوبی برای حرف‌های‌تان باشد. قرار نیست خودستایی كنید اما می‌توانید در لابه‌لای حرف‌ها و در پاسخ به بعضی سوالاتش، در مورد موفقیت‌های خودتان هم صحبت كنید.

 

فقط خودتان باخبر باشید

 

این جلسه تنها به قصد آشنایی و در واقع نوعی خواستگاری برگزار شده. پس نه در موردش فكری جدی و رمانتیك كنید و نه چنین تصوری را به دیگران القا كنید. ممكن است شما یا حتی او، بعد از این قرار تمایلی به ادامه دادن رابطه نداشته باشید، پس با باخبر كردن دیگران از این اتفاق، ‌خودتان را در برابر آن‌ها مسئول یا پاسخ‌گو نكنید.

 

اهمیت لباس‌های‌تان

 

راحت بودن‌تان را فدای زیبایی‌تان نكنید. اگركفش زیبایی كه توان درست راه رفتن را از شما می‌گیرد به پا كنید، ممكن است برای‌تان دردسرساز شود. در عین آراسته بودن، مناسب شرایط لباس بپوشید. اگر قرار شما در یك رستوران و برای صرف شام است، یك لباس نیمه رسمی و كفشی با پاشنه متناسب و برق افتاده می‌تواند مناسب باشد اما اگر قرار است در روز به سینما بروید و بعد از آن كمی پیاده‌روی كنید دلیلی ندارد كه لباس‌های سنگین مناسب ملاقات‌های مجلسی را بپوشید.

 

از زندگی‌اش با خبر شوید

 

بدون آن‌كه موضوع را شبیه به كندوكاو زندگی او كنید، سعی كنید اطلاعاتی را در مورد خانواده‌اش به دست بیاورید. وضعیت زندگی خواهر و برادر‌ها، شغل‌شان و شیوه زندگی‌شان می‌تواند شما را به شخصیت او نزدیك‌تر كند. ببنید كه چقدر با خانواده‌اش نزدیك و صمیمی است و چگونه یكدیگر را در جریان زندگی حمایت می‌كنند. یادتان نرود كه قابل اعتماد‌ترین مردان، كسانی هستند كه با خانواده خودشان ارتباط نزدیك عاطفی دارند.

 

فقط چند ساعت

 

بهتر است قرار اول شما یك قرار طولانی مدت نباشد. نیازی نیست كه از صبح تا غروب آفتاب با هم بیرون بروید و مثل دوستانی كه سال‌هاست یكدیگر را می‌شناسید از هر دری حرف بزنید. قرار اول بهتر است یك ملاقات نیمه‌رسمی و برای آشنایی بیشتر باشد. حتی اگر او را پسندیده‌اید و دل‌تان نمی‌آید به این قرار پایان دهید، باز هم بهتر است كه قانون‌های قرار‌های اول را رعایت كنید. پس چند ساعتی را برای صحبت كردن با او خالی بگذارید و بعد در كمال ادب، از او به خاطر این دعوت تشكر كرده و به خانه برگردید.

 

صادقانه و شفاف« نه» بگویید

 

بعد از تمام شدن قرار منتظر تماس بعدی او باشید. از آنجایی كه این معامله 2 طرفه است، همان‌طور كه شما باید او را بپسندید او هم نیاز دارد كه در مورد شما كمی فكر كند. اگر او را پسندیده‌اید، ‌منتظر تماسش بمانید و با خوشرویی پیشنهادش را برای قرار بعدی بپذیرید. اگر هم فكر می‌كنید كه او مرد رویاهای شما نیست، باز هم باید كه در مورد این موضوع با هم صحبت كنید. برنداشتن تلفن یا جواب ندادن به پیامك مشكلی را حل نمی‌كند، پس خودتان را از او پنهان نكنید. با او صادقانه صحبت كنید و این حقیقت را كه او نمی‌تواند مرد آینده شما باشد را با حفظ احترام، برایش توضیح دهید. هرگز برای دادن این جواب «نه» واسطه‌ها را نفرستید. این حق اوست كه جواب‌تان را از زبان خودتان بشنود.

منبع: برترین ها 


ویدیو مرتبط :
رونمایى از فیلم طعم شیرین خیال در یك فیلم یك سلام.قسمت1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یك كلیك برای یك عمر زندگی!



اخبار,اخباراجتماعی,همسریابی آنلاین


 اخبار اجتماعی - یك كلیك برای یك عمر زندگی!

جرقه اولین ازدواج اینترنتی و همسریابی آنلاین برای نخستین بار در فرانسه و در یكی از شهرهای اطراف پاریس با یك كلیك شكل گرفت.

همسر گزینی و ازدواج در بسیاری از فرهنگ‌ها به ویژه فرهنگ ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است. شرایط و روش‌های انتخاب همسر بسته به شرایط فرهنگی هر جامعه متفاوت است. به طور مثال، در ایران روش‌های سنتی همسریابی از طریق شبكه خویشاوندی یا ارتباط خانوادگی در چندین سال گذشته بسیار رایج بوده است.

به گزارش آرمان، به تدریج اما با كمرنگ شدن روش‌های سنتی انتخاب همسر، روش‌های جایگزینی چون همسریابی و ازدواج از طریق مراكز همسریابی و در حال حاضر مراجعه و عضویت در سایت‌های همسریابی فراگیر شده است. با وجود آنكه نگاه مثبتی نسبت به مراكز و سایت‌های این چنینی وجود ندارد و تا به حال گزارش‌های متعددی از كلاهبرداری از طریق این موسسات یا سایت‌ها در رسانه‌ها منتشر شده است، سایت‌های همسریابی در سال‌های اخیر رشد قارچ گونه‌ای داشته‌اند. تا به حال نیز هیچ اقدام جدی در راستای سامان‌دهی سایت‌ها و مراكز همسریابی از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان صورت نگرفته است.

 چینی‌ها بیشترین متقایاضیان سایت همسریابی
فعالیت موسسات همسریابی در برخی از كشورهای اروپایی چون فرانسه سابقه طولانی دارد. در گذشته بسیاری از شهروندان فرانسه آگهی‌هایی را در روزنامه‌های محلی منتشر می‌كردند تا از این طریق همسر دلخواه خود را انتخاب كنند.

 

با گذشت زمان، موسسات همسریابی برای اولین بار در این كشور شروع به كار كردند و به دلیل استقبال مردم پس از دو دهه موسسات همسریابی مسیر خود را به اتاق‌های اینترنتی ازدواج كشاندند و جرقه اولین ازدواج اینترنتی و همسریابی آنلاین برای نخستین بار در فرانسه و در یكی از شهرهای اطراف پاریس (ایسی لهمو لینو، یكی از شهرهای اینترنتی و سرآمد شهرهای فرانسه در حوزه اینترنت و اطلاع‌رسانی) با یك كلیك شكل گرفت.

 

پس از فرانسه، سایت‌های همسریابی در سایر كشور‌های اروپایی همچون انگلیس دایر شدند. در كشور‌های اروپایی به دلیل گسترش فضای مجازی و حضور طولانی مدت افراد در این فضا و از سوی دیگر به این دلیل كه خانواده نقش چندان برجسته‌ای در ازدواج فرزندان ندارد و این خود افراد هستند كه باید همسر مورد نظر را پیدا كنند، بسیاری از آشنایی‌ها و همسریابی در فضای اینترنت صورت می‌گیرد. در حال حاضر نیز بزرگ‌ترین سایت همسریابی دنیا با 100 میلیون عضو در چین فعالیت می‌كند. مدیر این سایت نیز اعلام كرد تا به حال بیش از 5/4 میلیون نفر از طریق این سایت با یكدیگر آشنا شده و ازدواج كرده‌اند.

 همسریابی از آغاز تا اكنون
همسریابی در فضایی خارج از خانواده و از طریق رسانه‌ها در ایران تازگی ندارد. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در بخشی از هفته نامه   زن روز ، زنان و مردان متقاضی ازدواج، با درج آگهی شرایط خود و شرایط همسر ایده آل را اعلام می‌كردند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، درج آگهی ازدواج در رسانه‌ها ممنوع شد و به جای آن مراكز همسر گزینی و بعدها سایت‌های همسر‌گزینی شروع به كار كردند.

 

بنا بر آخرین آمار موجود، مسعود امینی، مدیركل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان از شناسایی 86 سایت همسریابی غیرمجاز در سال 92، در كشور خبر داد و گفت: تا به حال هیچ قانونی برای راه‌اندازی این سایت‌ها تصویب نشده است و با توجه به آسیب‌هایی كه این گونه سایت‌ها به فضای خانواده وارد می‌كنند، وزارت جوانان طرح ساماندهی مراكز مشاوره را به تصویب رساند و هم‌اكنون تمامی مراكز مشاوره باید مجوزهای خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت كنند.

متقاضیان راه‌اندازی سایت‌های مشاوره خانواده هم باید درخواست‌های خود را با ذكر مشخصات حقیقی در سایت وزارتخانه ثبت كرده و پس از بررسی سوابق افراد مجوزهای لازم به آنها داده می‌شود. با وجود وعده وزارت ورزش و جوانان بر ثبت قانونی برخی از سایت‌های مشاوره، در اردیبهشت امسال، محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از غیرقانونی بودن تمام سایت‌های همسریابی و احتمال برخورد قانونی با صاحبان سایت‌ها خبر داد.

 

در حالی كه سایت‌های همسریابی در ایران غیرقانونی محسوب می‌شوند، بنا به گزارش سایت الكسا كه به رده‌بندی میزان بازدید و رتبه سایت‌ها به تفكیك كشور‌های جهان می‌پردازد، در سال 91، رتبه مراجعه و بازدید سایت‌های همسریابی از سوی كاربران ایرانی  زیر 500 و عدد سه رقمی بود. در همین رابطه، آبان سال 92 مركز پژوهش‌های مجلس تحقیقی درباره سایت همسریابی انجام داده كه در بخشی از آن آمده است:  این شیوه همسریابی اگرچه می‌تواند به امكانی برای تسهیل ازدواج بدل شود، اما آسیب‌هایی از قبیل عدم آموزش، نظارت ضعیف، ناپایداری ارتباط در محیط مجازی و خلأ مشورت لازم، تهدیداتی را از طرف اینترنت برای ازدواج به وجود آورده است.

 

این گزارش می‌افزاید كه عمده سایت‌های همسریابی فقط مكان‌هایی برای دوست‌یابی و در برخی موارد متاسفانه روابط نامشروع هستند. ضمن اینكه فقط از خرید و فروش اطلاعات افراد به یكدیگر گاه درآمدهای میلیاردی دارند. در گزارش مركز پژوهش‌های مجلس درباره آمار استفاده مردان و زنان از این سایت‌ها همچنین آمده است: از مجموع كاربران اینترنت كشور، تعداد 4/6 میلیون نفر (1/58 درصد) مرد و 6/4 میلیون نفر (9/41 درصد) زن بوده‌اند. گردش مالی روزانه یك سایت همسریابی نیز 12‌میلیون تومان است.

 آموزش مهارت‌های زندگی
یك روانشناس با اشاره به نقش منفی سایت‌های همسریابی در ازدواج جوانان می‌گوید: بخشی از دلایل روی آوردن جوانان به سایت‌های همسریابی موضوع تنوع است. افراد در این سایت‌ها می‌توانند با تعداد زیادی آشنا شوند و انتخاب كنند ضمن اینكه، این روش برای بسیاری جدید است و به همین دلیل جذابیت دارد. علاوه بر این، بسیاری به دلیل محدودیت‌های اجتماعی، امكان معاشرت و آشنایی با دیگران را ندارند.

 

به همین دلیل به سمت این سایت‌ها كشیده می‌شوند. بهروز بیرشك در ادامه تصریح می‌كند: پژوهش‌ها نشان داده‌اند، شكست این ازدواج‌ها بیشتر از میزان موفقیت است زیرا، افرادی كه به این طریق با یكدیگر آشنا می‌شوند امكان شناخت درست و عمیق یكدیگر را ندارند و تنها به یك آشنایی سطحی بسنده می‌كنند. او تاكید می‌كند: اگر خانواده‌ها به فرزندان خود اعتماد كنند و این امكان را به فرزندان خود دهند تا افرادی را كه انتخاب می‌كنند به خوبی بشناسند و به انتخاب آنان احترام بگذارند، بسیاری از جوانان دیگر به سمت همسریابی از طریق این سایت‌ها گرایش پیدا نمی‌كنند. به همین ترتیب دست بسیاری از افراد سودجو در این مورد هم قطع می‌شود.

محمد زاهدی اصل، مددكار اجتماعی هم با اشاره به كمبود‌های رفاهی در حوزه جوانان عنوان می‌كند: در جامعه‌ای كه جوانان برنامه مشخصی برای گذران اوقات فراغت ندارند، مراجعه به این نوع سایت‌ها یك نوع تفریح محسوب می‌شود. او در ادامه با تاكید بر نقش دولت، خاطرنشان می‌كند: تجربه نشان داده است دولت نمی‌تواند جلوی راه‌اندازی این سایت‌ها را بگیرد.

 

در این مورد، تنها كاری كه از دست دولت ساخته است، ایجاد شرایط و بسترهای لازم برای ازدواج آسان و آموزش مهارت‌های همسرگزینی در كتب درسی و مراكز مشاوره است. زاهدی می‌گوید: در این مورد می‌توان به ارزش‌های سنتی موجود تاكید كرد و با برجسته ساختن آنها میزان گرایش جوانان به این سایت‌ها را كاهش داد.
 اخباراجتماعی - آرمان