سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

قدرت تخیل كودك‌تان را افزایش دهید



افزایش قدرت تخیل در کودکان

خلاقیت به کودک کمک می کند تا آسان تر مشکلات را حل و با ذهن بازتری از چالش ها عبور کند

 

به عنوان یك پدر و مادر ممكن است هرگز تصور نكنید كه یك قوه تخیل خوب از چه راه‌هایی به كودك‌تان سود می‌رساند. مزایای آن برای یك كودك پیش دبستانی موارد زیر است. مهارت‌های اجتماعی را رشد می‌دهد...

هنگامی كه كودكان در بازی‌های خود نقش‌های تخیلی را اجرا می‌كنند، روابط بین اعضای خانواده، دوستان و همكاران را بررسی می‌كنند و درباره چگونگی تعامل مردم بیشتر می‌آموزند. با ایفا كردن نقش یك دكتر آن‌ها تصور می‌كنند كه چگونه پزشكان به بیماران‌شان اهمیت می‌دهند، با ایفای نقش پدر و مادر، درباره احساسی كه والدین نسبت به فرزندان‌شان دارند، بیشتر می‌آموزند. بازی تخیلی باعث ایجاد همدلی نسبت به دیگران می‌شود. اگر كودكان بتوانند تصور كنند كسی كه او را در بازی راه نداده‌اند. چه احساسی دارد، بهتر قادر خواهند بود به نیازمندان كمك كنند. آن‌ها تمایل بیشتری به منصفانه بازی كردن نشان می‌دهند، همچنین نحوه شراكت و همكاری آن‌ها بهتر می‌شود و اعتماد به نفس بالایی پیدا می‌كنند.

بچه‌های كوچك كنترل خیلی كمی به روی زندگی‌شان دارند. تصور كردن خود به عنوان سازنده آسمان‌خراش‌ها و یا یك فوق قهرمان كه از سیاره زمین دفاع می‌كند كودك را قدرتمند می‌سازد و به او كمك می‌كند تا اعتماد به نفس خود را بالا ببرد و توانایی‌ها و استعدادهای خود را افزایش دهد.

رشد عقلی را افزایش می‌دهد
تصور كردن، آغاز تفكر غیرانتزاعی است. كودكانی كه می‌توانند قلعه یك پادشاه را بر روی یك تپه شنی ببینند و یا یك شام لذیذ را با یك تكه شیرینی تصور كنند، می‌آموزند كه به طور نمادین فكر كنند.

مهارت‌های زبانی را تقویت می‌كند
كودكانی كه با دوستانشان بازی‌های نمایشی (تخیلی) انجام می‌دهند.
خیلی با هم حرف می‌زنند، این كار باعث می‌شود واژه‌های بیشتری بیاموزند. بدین ترتیب مهارت‌های ارتباطی آن‌ها تقویت می‌شود.

ترس‌ها را از بین می‌برد
بازی‌های نمایشی – تخیلی می‌توانند به كودكان كمك كنند تا ترس‌ها و نگرانی‌های خود را از بین ببرند. وقتی كودك نقش یك هیولای بزرگ بد زیر تخت خوابش را بازی می‌كند، احساس كنترل به روی آن به دست می‌آورد و هیولا دیگر آن‌قدرها هم بد و بزرگ به نظر نمی‌رسد. بازی‌های تخیلی همچنین كمك می‌كنند تا كودكان احساسات گیج‌كننده‌ای را كه ممكن است داشته باشند، تخلیه كنند، مانند حس عصبانیت نسبت به والدین و یا حس رقابت با یك خواهر یا برادر جدید.


برای افزایش قوه تخیل كودك‌تان هر روز برای او كتاب بخوانید. كتاب‌ها موقعیتی را به كودكان پیشنهاد می‌كنند تا دنیای دیگری را كشف كنند و دنیاهای جدیدتری را از خودشان خلق نمایند.

منبع: مجله موفقیت

 


ویدیو مرتبط :
با Surface Hub مایکروسافت، قدرت تیمی خود را افزایش دهید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسکلت آهنین برای افزایش قدرت +عکس


اگر میخواهید یک ابر قهرمان شوید کافیست یکی از این اگزوسکلت ها به تن کنید. این اگزوسکلت ساخت شرکت لوکهید مارتین است.