سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

فیلم: هرگز سراغ این 6 غذا نروید!


برخی از مواد غذایی هستند كه برخلاف ظاهرشان،بسیار مضر و خطرناك هستند،با دیدن این ویدئو این ۶ غذا را بهتر بشناسید...

مجله اینترنتی صبح بخیر



الو دکتر: برخی از مواد غذایی هستند كه برخلاف ظاهرشان،بسیار مضر و خطرناك هستند،با دیدن این ویدئو این ۶ غذا را بهتر بشناسید...



برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

فیلم: عجیب ترین پنالتی دنیا

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.


ویدیو مرتبط :
هرگز سراغ این 6 غذا نروید !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله سبحانی: اینکه می گویند به سراغ ماهواره نروید، به معنای حرام بودن ماهواره نیست



اخبار,اخباراجتماعی ,حکم  شرعی  استفاده از ماهواره

حضرت آیت الله سبحانی در حرم رضوی با بیان این که امام صادق(ع) با درک شرایط زمان خویش به مقابله با مکتب های مخالف برخاستند مکاتبی که به وسیله ترجمه کتاب های باطل به شبکه افنکی در عقاید مردم می‌پرداختند، گفت: امروز جامعه اسلامی نیز به همان درد مبتلا است و بمباران شبانه روزی عقاید شیعه از سوی شبکه های مختلف ماهواره ای نیازمند مقابله به مثل است.

به گزارش تیک ، حضرت آیت الله جعفر سبحانی، همزمان با ظهر شهادت امام جعفر صادق(ع) امام ششم شیعیان در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به حدیثی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: «اسلام پیوسته عزیز خواهد بود تا دوازده خلیفه بر مسلمانان حکومت کنند که همه‌ آن ها از قریش هستند».

وی با تأکید این‌که خلفای جنایتگر بنی‌‌امیّه و بنی‌عباس مایه عزت اسلام و مصداق این حدیث نبوی نیستند، اظهار کرد: ما شیعیان تأکید داریم که این دوازده خلیفه و مفخر واقعی اسلام از امام علی(ع) آغاز شده و به امام زمان(عج) ختم می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان این که احادیث رسول الله(ص) تا 143 سال بعد از رحلت ایشان، یعنی تا زمان امام صادق(ع) نوشته و عنوان نمی‌شد، تصریح کرد: نقل احادیث نبوی پس از وفات پیامبر(ص) ممنوع شد و بهانه و علت آن هم این بود که در صورت نقل احادیث نبوی، این احادیث با قرآن درهم آمیخته و مخلوط می‌شوند بنابر‌این بهتر است که از نقل حدیث خود داری شود و این در حالی بود که داستان سراها و قصه گوها برای بیان داستان در مسجد رسول الله(ص) آزاد بودند.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کرد: قرآن دارای فصاحت و بلاغتی است که حدیث آن میزان فصاحت و بلاغت را ندارد و این دو هرگز با هم مخلوط نمی شوند، همچون طلا و نقره که اگر در یک جا جمع شوند با هم مخلوط نمی شوند.

وی با بیان این‌که یکی از بزرگترین خدمات امام صادق(ع) بازگویی احادیث پیامبر(ص) است، ابراز کرد: امام صادق(ع) به مدت 34 سال در منابر و حلقه های خود در کنار مسجد نبی اکرم(ص) به بیان احادیث رسول الله(ص) پرداخت، همان احادیثی که امروز در کتب و منابع مختلف نزد ما شیعیان گرد آمده است و اگر امروز ما شیعیان را به عنوان جعفری مذهب می‌شناسند به این دلیل است که بیشترین روایات از این امام بزرگوار به دست ما رسیده است.

 این مرجع تقلید به روایتی از امام صادق(ع) در باب درک شرایط پیرامون زندگی اشاره و عنوان کرد: ایشان در حدیثی تأکید می کنند: «کسى که به اوضاع زمان خود آگاه باشد، گرفتار هجوم اشتباهات نمى شود.»؛ امام صادق(ع) با درک و شناخت شرایط زندگی به این نکته پی‌بردند که دوران حاکم دوران خروج شمشیر و همچون زمان امام حسین(ع) نیست بلکه دوران مکتب سازی است.

حضرت آیت الله جعفر سبحانی خاطرنشان کرد: در زمان امام صادق(ع) مسلمانان سرزمین های مختلف از جمله ایران و روم را فتح کرده بودند و کتاب های این سرزمین ها ترجمه و بین مسلمانان پخش شده بود که بین آن‌ها هم کتاب های مفید علمی مانند کتب ریاضی و هندسه و هم کتاب‌ها و مطالب باطل در موضوعات توحید، خداشناسی، معاد و نبوت وجود داشت؛ در این بین مکتب های خلاف به وسیله ترجمه کتاب های باطل سرزمین های فتح شده، به پخش شبهات، اشکالات و مطالب سست کننده عقاید مردم می‌پرداختند.

بمباران عقاید شیعه از سوی ماهواره
وی ابراز کرد: امروز همان درد و مشکل عصر امام صادق(ع) وجود دارد و شبکه های مختلف ماهواره ای شب و روز عقاید مسلمانان را بمباران می کنند؛ این‌که تأکید می‌شود به سراغ ماهواره نروید به معنای حرام بودن ماهواره نیست، ماهواره وسیله‌ای چون رادیو، تلفن و تلگراف است ولی چون محتوایی غیر صحیح دارد می تواند دختران و پسران را تحت تأثیر خود قرار دهد.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که امروز شبکه های ماهواره‌ای زیادی علیه شیعه تبلیغ می کنند از این رو ما هم باید با همان منطق با آن ها مقابله کنیم، گفت: امام صادق(ع) پی بردند که بر دنیا منطق حاکم است و باید به پرورش انسان ها روی بیاورد؛ بنابراین به درمان این درد جامعه اسلامی پرداخت و بیش از چهار هزار شاگرد که هر کدام در رشته‌ای متخصص و خبره بودند، تربیت کرد


 اخبار اجتماعی  -  تیک