سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

فشار عصبی ایمنی بدن را می کاهد



دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که فشار عصبی طولا نی مدت به افزایش تولید موادی در بدن می پردازد که بر عملکرد سیستم ایمنی بدن موثرند.

 

فشارعصبی

 

یکی از این مواد که اینترلوکین ۶ نام دارد به صورت طبیعی با بالا رفتن سن در بدن افزایش می یابد و با بیماری قلبی، بیماری قند نوع دوم، پوکی استخوان و دیگر ناهنجاری های مرتبط با سالخوردگی ارتباطی دارد.

 

گروهی از پژوهشگران به سرپرستی رونالد کلیزر در دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو آمریکا میزان این ماده را در یکصد و نوزده مرد و زن سالخورده اندازه گرفته است که همگی شان از همسری مراقبت می کنند که مبتلا به اختلا ل حواس است.

 

میزان ماده اینترلوکین ۶ در بدن این افراد ظرف شش سال گذشته چهار برابر تندتر از یکصد و شش فرد دیگر افزایش یافته است که از همسر مبتلا به اختلا ل حواس مراقبت نمی کنند. حتی پس از مرگ همسر مبتلا به اختلا ل حواس، میزان اینترلوکین ۶ در افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته اند به مدت سه سال همچنان رو به افزایش بوده است.

 

فشارعصبی

 

پژوهش های قبلی نشان داده بود که مراقبت کنندگان از همسر مبتلا به اختلا ل حواس عموما ناخوش احوالترند و واکنش سیستم ایمنی بدنشان به بیماری آنفلوآنزا ضعیف تر از دیگران است. فشار خون این افراد نیز از افراد عادی بیشتر است و زخم هایشان دیرتر بهبود می یابد. پژوهشگران با انتشار نتایج تحقیقات خود در این زمینه در نشریه انجمن ملی علوم اعلا م کرده اند که قرار داشتن در معرض فشار عصبی مداوم به بالا رفتن احتمال بیماری های مرتبط با سالخوردگی می انجامد.

 

استیون بلوم استاد امپریال کالج لندن در گفت وگو با بی بی سی گفته است که بچه هایی که در معرض فشار عصبی باشند نیز رشدشان تقریبا به صورت کامل متوقف می شود.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کوچک شدن مغز با استرس و فشار عصبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرخوری موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود



 

 

پرخوری موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود

 

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف ویتامین C موجب افزایش قدرت یادگیری، هوشیاری، رفع كم خوابی و كاهش اضطراب مفید است.

 

فارس: یك متخصص تغذیه گفت: پرخوری و مصرف چربی‌های اشباع موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

سید ضیاءالدین مظهری افزود: در گذشته روزانه بدن انسان به 75 میلی‌گرم ویتامین C نیاز داشت ولی به دلیل آلودگی هوا این میزان به 100 میلی‌گرم رسیده است.

 

وی گفت: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود البته پرخوری و مصرف چربی‌های اشباع موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف ویتامین C موجب افزایش قدرت یادگیری، هوشیاری، رفع كم خوابی و كاهش اضطراب مفید است.

 

مظهری افزود: میوه‌ها به خصوص میوه‌های به رنگ سبز تیره و نارنجی سرشار از آنتی‌اكسیدان هستند و میوه‌های ارغوانی و توسرخ مانند هندوانه سرشار از لیكپن است كه از سرطانی شدن سلول‌های پروستات مردان پیشگیری می‌كند.

 

وی گفت: ویتامین C یكی از ویتامین‌های محلول در آب است و باید به طور مرتب از آن استفاده كرد. سبزی‌های برگی‌شكل، مركبات، فلفل دلمه‌ای، اسفناج، سیب‌زمینی و توت فرنگی سرشار از ویتامین C هستند./عصرایران