سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

غذاهایی که مناسب سحری نیستند



غذاهای پُر چرب, تغذیه مناسب در ماه رمضان

در وعده افطار باید یک غذای مفید و کم حجم مصرف شود.


در وعده سحر بایستی از خوردن کله پاچه و غذاهای پُر چرب, سوسیس و کالباس, سُس مایونز, نمک و ادویه جات به خصوص فلفل خودداری شود, زیرا این مواد اصطلاحاً ایجاد آتش می‌کنند و برای هضم و دفع نیاز به آب فراوان دارند و باعث تشنگی شدید می‌شوند  در این وعده مقداری برنج یا ماکارونی بدون روغن, مقداری گوشت سفید, ماست کم چرب و سالاد بدون سُس و در کنار این مواد مقداری میوه و مایعات پیشنهاد می‌شود.

 

در زمان افطار نیز باید یک وعده مفید و کم حجم در نظر گرفته شود, مثلاً مقداری حلیم که به آن کمی عسل اضافه شده باشد به همراه یک لیوان شیر یا چای کم رنگ گزینه مناسبی است یا جایگزین عسل نوشیدنی مورد اشاره با خرما صرف شود.

 

از نیم ساعت پس از وعده افطار نوشیدن جرعه جرعه مایعات البته نه یکباره شروع شود و از یک ساعت پس از آن مصرف میوه و سبزیجات به دلیل بالا بودن فیبر و تامین ویتامین‌های محلول در مایع ضرروی است, فیبر به دلیل اینکه آب فراوانی به خود جذب می‌کنند در این دوران کاربردی هستند.

 

برای وعده غذایی شام نیز باید یکی از کربوهیدرات‌های مرکب مانند نان, برنج, ماکارونی یا سیب زمینی به همراه مواد پروتئینی مانند انواع گوشت‌ها یا سفیده تخم مرغ, سالاد و ماست کم چرب در برنامه غذایی لحاظ شود.

 

در طول افطار تا سحر باید به ازای هر 20 کیلوگرم از وزن بدن حدود 700 سی سی تا یک لیتر مایعات مصرف شود تا بدن با کم آبی مراجعه نشود زیرا سلول‌های بدن در محیط کم آبی دچار صدمه و اکسید شدن می‌شوند که بحث کامل آن در این بحث نمی‌گنجد.

منبع:tasnimnews.com


ویدیو مرتبط :
سوال جناب خان درباره غذاهایی که نفاخ نیستند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاتمی گزینه مناسب اصلاح طلبان برای انتخابات 92 /عارف و کمالی اصلاح‌طلب نیستند



خاتمی گزینه مناسب اصلاح طلبان برای انتخابات 92 /عارف و کمالی اصلاح‌طلب نیستند

نماینده مجلاس ششم و هفتم، خاتمی را گزینه مناسبی برای انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: با توجه به عملکرد دولت نهم و دهم، اگر آقای خاتمی دوباره کاندیدا شود و در میان کاندیداها، شخصیت توانمند و برجسته ای وجود نداشته باشد، ویژگی های اخلاقی و نام آشنائی وی باعث استقبال سه باره مردم از او خواهد شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر اعلمی در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها  در تشریح وضعیت کنونی جریان اصلاحات، گفت: در واقع حذف قهری اصلاح طلبان درون قدرت از قدرت، یک توفیق اجباری بود که بر آنها تحمیل شد و لاجرم آنها بهترین فرصت را برای تجدید قوای از دست رفته و همچنین تجدید نظر در رفتار و سیاست های گذشته و پی بردن به نقاط قوت و ضعف خود داشته اند که امیدوارم از این فرصت حداکثر استفاده را برده باشند.

شب پره هایی در غیاب ماه درخشنده به نام اصلاحات وارد میدان شده اند

وی افزود: هرچند که هنوز هم شواهد حاکیست، جبهه اصلاحات باز همچون گذشته، اسیر شخصیت زدگی، شخصیت محوری، نداشتن برنامه و راهبرد مشخص و عدم انسجام و سازمان دهی و وجود شب پره هائی است که در غیاب ماه درخشنده به نام اصلاح طلب بازیگر میدان می شوند و برای کسب موقعیت و مقام خود به معامله می پردازند که البته بخشی از نواقص و کمبودها مانند عدم انسجام و سازمان دهی، ناخواسته بوده و بر این جریان سیاسی تحمیل شده است.

عارف و کمالی اصلاح طلب نیستند

نماینده مجلس ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی، در مورد نامزدهای احتمالی جریان اصلاحات همچون محمدرضا عارف، محمدعلی نجفی و حسین کمالی که امروز توسط رسانه ها مطرح می شوند ، بیان داشت: در واقع اصلاح طلب بودن یک فرد را باید از عملکرد و مواضع او تشخیص داد. با تعریفی که بنده از اصلاحات و اصلاح طلبی دارم، هیچیک از آقایان عارف و کمالی، اصلاح طلب محسوب نمی شوند.

اگرکاندیدای برجسته ای در انتخابات نباشد؛ حضور خاتمی موجب استقبال مردم می شود

وی همچنین خاتمی را گزینه مناسبی برای انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: با توجه به عملکرد دولت نهم و دهم، اگر آقای خاتمی دوباره کاندیدا شود و در میان کاندیداها، شخصیت توانمند و برجسته ای وجود نداشته باشد، ویژگی های اخلاقی و نام آشنائی وی باعث استقبال سه باره مردم از او خواهد شد.

اعلمی خاطرنشان کرد: هرچند که شخصا بر این عقیده ام آقای خاتمی در بهترین دوره زمانی نتوانست از حمایت 22 میلیونی مردم و پشتوانه هائی مانند اکثریت مجلس ششم، دانشگاهیان، مطبوعات کشور و موقعیت جهانی فراهم شده برای ایجاد تحول در کشور استفاده لازم را ببرد، پرواضح است که در شرایط کنونی وضعیت بهتر از گذشته نیست./مهر