سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

غذاهایی که آقایان باید بخورند



 

 

غذای مخصوص آقایان,سلامتی مردان

 

گوجه

گوجه دارای لیکوپن است و این ماده غذایی و مقوی حاوی ویتامین های بسیار زیادی است  این ماده می تواند میزان کلسترول خون را کاهش دهد و همچنین بیماری های قلبی که از عوامل اصلی مرگ آقایان است را نیز کاهش می دهد. همچنین تحقیقات نشان می دهد که آقایانی که از لیکوپن استفاده می کنند کمتر دچار سرطان پروستات می شوند.

 

زغال اخته

زغال اخته به خاطر داشتن پروآنتوسیانیدین یکی دیگر از موادی است که از سرطان پروستات جلوگیری می کند. زاغل اخته همچنین در مردان باعث می شود تا کمتر به بیماری هایی مانند دیابت نوع دوم و یا انواع بیماری های قلبی مبتلا شوند. همچنین مغز را در مقابل فراموشی های دوره کهنسالی که در آقایان بسیار شایع است مقاوم می کند.

 

بروکلی

در کنار دیگر سبزیجات مانند کلم و کاهو، بروکلی از خاصیت بیشتری برخوردار است و همین امر باعث می شود تا به عنوان یک سبزی ضد سرطان شناخته بشود. سولفورافان ماده ای است که تحقیقات نشان می دهد در مردان میزان ابتلا به سرطان مثانه را کاهش می دهد. همچنین باید یه این لیست سرطان پروستات را نیز اضافه کنیم.

 

غلات سبوس دار

با توجه به مقدار زیاد ویتامین و فیبر و مواد معدنی که در غلات وجود دارد این مواد به منابع عالی برای تامین سلامت انسان تبدیل شده اند.بیشتر این غلات شامل مقدار زیادی از ویتامین بی هستند که برای سلامتی  مخصوصا رفع افسردگی بسیار مفید هستند. همچنین ویتامین هایی مانند بی هفت به کاهش ریزش مو کمک می کند.

 

تخم مرغ

برای مردانی که از ریزش مو و همچنین کم پشت بودن موهای خود رنج می برند تخم مرغ می تواند معجزه کند. تخم مرغ دارای مقدار زیدی پروتئین است که در کنار ویتامین بی هفت یکی دیگر از موادی است که می تواند موهای زیبای را باری شما به ارمغان آورد.

 

انار

انار یکی از منابع سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی مفید است. تحقیقات نشان می دهد که آب انار می تواند مقدار کلسترول خون را کاهش دهد که این امر در بین جوانان دوره 20 سالگی بسیار تاثیر گذارتر است. مطالعات بیشتر حاکی از آن است که مقدار کمی آب انار در روز میتواند زمان ابتلا به سرطان های مختلف را کاهش دهد.

 

سیر

برای همه ما سیر به عنوان یک معجزه گر برای سلامتی و البته با یک بوی نه چندان مناسب شناخته می شود. این ماده غذایی ارزشمند می تواند سطح کلسترول آقایان را اگر به طور مداوم مصرف کنند کاهش دهد همچنین ابتلا به سرطان پروستات را نیز در مردان کم می کند.

منبع:asriran.com


ویدیو مرتبط :
مادران شیرده چه غذاهایی باید بخورند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقایان گردو بخورند!؟




آقایان گردو بخورند!؟

 

یك پژوهش جدید نشان داد: گردو سرعت رشد تومورهای سرطانی پروستات را در موشهای آزمایشگاهی كاهش می‌د‌هد.
مصرف گردو هم سرعت پیشرفت سرطان پروستات را در موشها كند می‌كند و هم تاثیرات مفیدی روی ژن‌های چندگانه مرتبط با كنترل رشد و متابولیسم تومور دارد.
گردو اگرچه سرشار از چربی است اما برای سلامتی مفید است.
این پژوهش نشان می‌دهد كه وقتی موش‌های مبتلا به تومورهای سرطانی پروستات مقادیری گردو مصرف می‌كنند كه مصرف آن برای مردها نیز به آسانی و بدون مشكل امكانپذیر است، رشد تومور در آنها كنترل می‌شود.
نتیجه مصرف گردو در بیماران می‌تواند مفید و سودمند باشد.
آمارها نشان می‌دهد كه در آمریكا از هر 6 مرد یك نفر به سرطان پروستات مبتلا می‌شود. این سرطان از جمله بیماریهایی است كه فاكتورهای محیطی بویژه رژیم غذایی نقش مهمی در بروز آن تولید می‌كنند. چندین مطالعه بالینی نشان داده است كه خوردن گردو به دلیل اینكه سرشار از امگا-3، چربی‌های چند شاخه‌ای اشباع نشده، آنتی اكسیدانها و سایر مواد شیمیایی گیاهی است، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را كاهش می‌دهد.

 

آقایان گردو بخورند!؟

 

اما در این تحقیق برای اولین بار تاثیر مصرف این مغز گیاهی خوراكی در مقابله با سرطان پروستات مشخص شد.

دكتر دیویس به موشهایی كه با تغییرات و دستكاری‌های ژنتیكی به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند، مغز گردو خوراند. پس از 18 هفته متوجه شد مصرف مقداری گردو معادل مصرف روزانه یك انسان یعنی 4/2 اونس در موشها باعث شد به میزان قابل توجهی از اندازه و سرعت رشد تومورهای سرطانی در آنها كاسته شود در حالی كه در گروه مقایسه موشهایی كه به همین مقدار از چربی دیگر به جز چربی گردو استفاده كرده بودند،‌ این مزایا در آنها مشاهده نشده بود.
محققان دریافتند: در موشهایی كه گردو مصرف كرده بودند نه تنها رشد سرطان پروستات 30 تا 40 درصد كاهش پیدا كرد بلكه مقدار نوعی پروتئین خاص در خون آنها كمتر شد. این پروتئین یك فاكتور رشد شبه انسولینی است كه ارتباط بسیار قوی با بروز سرطان پروستات دارد. بعلاوه دیویس و دستیارانش روی تاثیر گردو بر فعالیت ژنی در تومورهای پروستات بررسی كرده و تاثیرات مثبت این خوردنی سالم را روی ژنهای چندگانه مرتبط با كنترل رشد و متابولیسم تومور كشف كردند.