سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

علف گندم، با خستگی مفرط مقابله می کند



علف گندم,خواص علف گندم,خاصیت علف گندم

آب علف گندم که سرشار از کلروفیل است خاصیت درمانی بالایی دارد و هزاران سال است که در سراسر دنیا از آن استفاده می شود. در این مطلب به چند خاصیت این گیاه اشاره شده است که امیدواریم مفید باشد.

*تقویت کننده سیستم دفاعی بدن است.

*با تقویت کردن بدن، سموم موجود درآن کاهش می یابد و بسیاری از بیماری ها از بین می رود.

*مصرف منظم آن، انرژی و قدرت تمرکز فرد را تقویت می کند.

*با خستگی مفرط مقابله می کند.

*به علت دارا بودن میزان بالای اکسیژن، بیماری سرطان را درمان و با آن مقابله می کند.

*میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد

*هضم غذا و حرکت روده ها را بهبود می بخشد.

*از ۲۰ درصد پروتئین تشکیل شده است.

*به کاهش وزن کمک می کند.

*روند پیری را کند می کند.

*عملکرد ضدالتهابی دارد.

 

منبع:khorasannews.com


ویدیو مرتبط :
‫خستگی مفرط 2‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقابله با خستگی بعدازظهر



 

 

مقابله با خستگی بعدازظهر

 

اگر شما هم کارمند اداره و موسسه ای هستید می دانید که اغلب کارمندان، کمی پس از وقت ناهار احساس سنگینی می کنند و با کاهش در قدرت تمرکز و خواب آلودگی مواجه می شوند. چند راه حل برای هشیار ماندن وجود دارد که در این مطلب مرور خواهیم کرد.

 

▪ به مدت ۱۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید و یا این که ناهار خود را در هوای آزاد میل کنید و ساعت ناهار خود را بین خوردن و راه رفتن تقسیم بندی کنید. این امر به تنظیم ساعت زمانی بدن کمک می کند و میزان تولید ملاتونین(هورمون خواب) را پایین نگه می دارد، ویتامین D را در بدن افزایش می دهد و خطر بروز پوکی استخوان و سرطان های متعدد را کاهش می دهد.

 

▪ مواد غذایی پروتئینی بخورید. بنابراین خوردن سالاد ماهی تن بهتر از ساندویچ ماهی تن است.به جای پاستا، سالاد حاوی کاهو، کمی پنیر کم چرب، تخم مرغ آب پز و چند برش گوشت بوقلمون را انتخاب کنید. این انتخاب صحیح غذا می تواند تاثیر چشم گیری داشته باشد.

 

▪ از خوردن چای های متفاوت دارای کافئین در وسط روز لذت ببرید. کافئین موجود در چای فرد را هوشیار می کند.

 

▪ کشو یا ایمیل های خود را منظم کنید. این ۲ کار نیاز به تمرکز زیاد ندارند و با مشاهده کردن میز،کشو و یا ایمیل منظم شده کمی انرژی می گیرید.

 

▪ تلفن ۵ دقیقه ای به همسر، والدین، فرزندان و یا یک دوست علاوه بر عوض کردن روحیه، جان تازه ای به شما خواهد بخشید.

 

▪ چند قطره روغن نعناع را روی دست بریزید و دست های خود را بمالید و روی صورت بمالید.بوی نعناع خاصیت انرژی زا دارد.

 

▪ شانه های خود را به جلو و سپس عقب حرکت دهید و با هر حرکت نفس عمیقی بکشید. این کار را به مدت ۲ دقیقه انجام دهید.

 

▪ تکه ای از شکلات تلخ بخورید. میزان بالای چربی های سالم و آنتی اکسیدان فیبر و منیزیم موجود در شکلات تلخ برای بدن می تواند مفید باشد به شرطی که در مصرف آن افراط نشود.

 

▪ آدامس های نعناعی رژیمی می تواند تحریک کننده باشد و مغز را هوشیار کند. علاوه بر آن، جویدن، بزاق دهان را تحریک می کند و باعث دفع باکتری هایی می شود که خرابی دندان و بیماری لثه ای ایجاد می کند.

 

▪ در وسط روز که دیگر قادر به تمرکز کردن نمی باشید، از کارکردن انفرادی دست بردارید و سعی کنید به کار گروهی و یا ۲ نفره بپردازید. مانند بحث کردن در مورد موضوع کاری و... .

 

▪ به مدت ۱۰ دقیقه به منقبض کردن عضلات به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه بپردازید. به عنوان مثال دست های خود را به سمت جلو دراز و به مدت ۱۰ ثانیه عضلات را منقبض کنید. این کار را نیز می توان با قسمت های تحتانی بدن انجام داد.

 

▪ گیاه رزماری در اتاق قرار دهید. بررسی ها نشان می دهد بوی این گیاه می تواند انرژی زا باشد. کافی است کمی برگ های آن را بین دست های خود بمالید و بو کنید.

منبع:روزنامه خراسان