سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

علت این درد شایع در خانم های باردار



درد ناف در بارداری

درد ناف در نیمه دوم بارداری اکثراً اگر سابقه جراحی نداشته باشند مربوط به پارگی ناف است

 

یکی از سؤالات زنان باردار که در هفته بیست و سوم بارداری هستند این می باشد که چرا در ناحیه ناف احساس درد دارند. دکتر آرین جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی درباره اینکه درد ناحیه ناف زنان باردار خطرناک است یا نه، توضیحاتی داده است.

این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی تشریح کرده است:  درد ناف در نیمه دوم بارداری اکثراً اگر سابقه جراحی نداشته باشند مربوط به پارگی ناف و تولید “فتق ناف” است که برای جلوگیری از پیشرفت آن گذاشتن پنبه داخل ناف و گذاشتن سکه‌ای روی آن و بستن با چسب‌های ضد حساسیت همراه با استفاده از شکم بند حاملگی توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً چنانچه سزارین انجام شود موقع سزارین می‌توان با زدن بخیه از زیر آن را ترمیم کرد و گرنه بعداً منجر به جراحی خواهد شد، ولی اگر جراحی کرده باشند (بویژه لاپاروسکوپی) حتماً چسبندگی زیر ناف ایجاد شده است که با کشش منجر به درد می‌شود.

منبع:دکتر سلام

 


ویدیو مرتبط :
شایع ترین علت کم خونی کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه هایی برای جلوگیری از كمر درد در خانم های باردار



 بارداری,دوران بارداری,کمر درد در بارداری

 بیش از نیمی از زنان در دوران بارداری دچار كمردرد می شوند،  كمر درد به دنبال افزایش انحنای ستون فقرات و به دلیل شل شدن مفاصل لگن و كشش عضلات رخ می دهد.

دكتر فرناز اهدایی وند در این زمینه گفت: كمر درد به علت خم شدن، بلند كردن و یا راه رفتن بیش از حد و یا ایستادن طولانی مدت رخ می دهد و كمر درد با افزایش سن حاملگی تشدید می شود.

وی با اشاره به این كه درد های عضلانی معمولا در بعد از ظهر ها و شب ها زیاد تر می شود، به مادران باردار توصیه كرد: با چمباتمه زدن به جای خم شدن در هنگام برداشتن اشیا از زمین، حمایت كردن پشت و كمر با بالش در هنگام نشستن، استفاده از كمربند و شكم بند های طبی و حمایتی مخصوص قسمت پایینی شكم می توان كمردرد را كاهش داد.

وی افزود: كم كردن زمان ایستادن و افزایش زمان استراحت، ورزش عضلات پشت شكم و پوشیدن كفش مناسب و خودداری از پوشیدن كفش های پاشنه بلند از دیگر راه های كاهش كمر درد در زنان باردار است.

 

منبع : Salamatnews.com