سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

عسل، بهترین شربت سینه برای کودکان



تغذیه کودکان,غذای کودکان

 

 

 

اخیراً محققان تأثیر عسل و شربت سینه را روی کودکانی که دچار سرماخوردگی و سرفه هستند مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدند که عسل بهتر از شربت سینه، سرفه‌ی کودکان را درمان می‌کند.

 

 

آیا فرزندتان سرماخورده و مدام سرفه می‌کند؟ آیا از شربتی که از داروخانه گرفته‌اید ناامید شده‌اید؟ در این صورت به سراغ عسل بروید. زیرا محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که عسل برای تسکین سرفه‌ی کودکان بسیار مؤثرتر از دارو است.

 

دکترایان پل و همکارانش در دانشگاه پنسیلوانیا، 105 کودک که دچار سرماخوردگی بودند را تحت نظر گرفتند.

 

این کودکان مدام سرفه می‌کردند به طوری که سرفه مداوم مانع از خواب آن‌ها می‌شده است.

 

محققان این کودکان را به سه گروه تقسیم کردند و به گروه اول هر شب قبل از خواب یک قاشق عسل دادند، به گروه دوم یک قاشق شربت سینه و به گروه سوم هیچ دارویی داده نشد.

 

محققان دریافتند که عسل بهتر و مؤثرتر از هر دارویی عمل می‌کند. آن‌ها مشاهده کردند کودکانی که قبل از خواب یک قاشق عسل خورده‌اند کمتر سرفه می‌کنند و خواب راحت‌تری داشتند.

 

سؤال اینجاست که چرا عسل تا این اندازه مفید است؟ محققان در پاسخ به این سؤال می‌گویند: «عسل سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد ضدمیکروب است و به همین دلیل می‌تواند سرفه را درمان کند.»

 

 

میزان مصرف برای کودکان:

 

برای کودکان بین 2 تا 5 سال: نصف قاشق چای‌خوری

 

برای کودکان 6 تا 11 سال: یک قاشق چای‌خوری

 

برای بچه های بزرگ‌تر از 11 سال: دو قاشق چای‌خوری عسل

 

 

محققان دریافتند که عسل بهتر و مؤثرتر از هر دارویی عمل می‌کند. آن‌ها مشاهده کردند کودکانی که قبل از خواب یک قاشق عسل خورده‌اند کمتر سرفه می‌کنند و خواب راحت‌تری داشتند

 

البته روشن است که کودکان عسل را راحت‌تر از شربت‌های تلخ و بد مزه خواهند پذیرفت به خاطر اینکه با طعم شیرینی از سرفه خداحافظی خواهند کرد.


منبع:lanutrition


ویدیو مرتبط :
شربت دادن زنبور عسل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عسل در تقویت حافظه کودکان مؤثر است



تقویت حافظه کودکان

 شیوا فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد نقش عسل در سلامت تغذیه اظهار داشت: عسل ماده غذایی طبیعی است که انواع ویتامین‌ها، املاح معدنی و پروتئین در آن یافت می‌شود و جالب‌تر اینکه به دلیل وجود عنصری به نام اسید فورمیک در عسل این ماده غذایی خاصیت ضد عفونی کننده داشته و فاسد هم نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه افرادی که از ابتدای دوره جوانی مصرف عسل را در وعده غذایی خود جای داده‌اند کمتر دچار پیری زودرس می‌شوند و عمر طولانی‌تر دارند گفت: عسل برای جلوگیری از فشار خون بالا، ورم مفاصل، بی‌خوابی و افزایش مقاومت بدن بسیار مفید است.
به گفته عضو انجمن علمی تغذیه ایران والدینی که مایل‌اند کودکانشان حافظه و رشد و نمو بهتری داشته باشند می‌توانند عسل طبیعی را بعد از یک‌سالگی در وعده غذایی کودکان خود قرار دهند.
فرجی افزود: با توجه به افزایش میزان تقاضا برای مصرف عسل برخی شکر را به جای شهد گل در دسترس زنبور قرار می‌دهند که در نهایت عسل تولید شده خاصیت درمانی خود را از دست می‌دهد.
وی در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان عسل مرغوب را از نوع تقلبی تشخیص داد گفت: معمولا بهترین نوع عسل سرخ‌رنگ، شفاف، خوشبو و غلیظ است و بستگی با نوع آن نباید گلو را بسوزاند و هنگامی که عسل را از ظرف واژگون می‌کنیم باید کش بیاید و شکرک هم نزند.
وی تأکید کرد: افرادی که دردهای معده و یا یبوست دارند می‌توانند با خوردن یک تا دو قاشق عسل در طی روز مشکل خود را برطرف کنند مضاف بر اینکه قند موجود در عسل از نوع گلوکز و فروکتوز است که به سرعت جذب می‌شود و در بدن باقی نمی‌ماند.
منبع:shahrzadpress.com