سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

عسل،درمانی برای شب ادراری كودكان


عسل از شفابخش‌ترین محصولات طبیعت است كه غیر از جنبه‌های خوراكی به‌عنوان یك داروی طبیعی در درمان بیماری‌ها كاربرد دارد


   ضدعفونی زخم‌ها

وجود مواد آنتی باكتریال به علاوه مقدار قابل ملاحظه‌ای مس، ید و روی در عسل‌های طبیعی خاصیتی را در این محصول طلایی رنگ به‌وجود می‌آورد كه عسل را به دارویی مناسب و بدون عوارض برای ضدعفونی كردن و بهبود زخم‌های بدن تبدیل می‌كند. به همین دلیل امروزه از عسل در بسیاری از بیمارستان‌های سوانح سوختگی و برای پیشگیری از زخم بستر در بیماران استفاده می‌شود.



   یك انرژی‌زای طبیعی

عسل یك انرژی زای طبیعی است كه مصرف مقدار اندكی از آن انرژی زیادی را در بدن تولید می‌كند. از این‌روست كه مصرف 2 قاشق غذاخوری عسل هنگام ضعف عمومی بدن، می‌تواند در مدت كوتاهی موجب تقویت قوای فرد شود. عسل از معدود مواد‌غذایی طبیعی است كه خیلی زود جذب خون شده و به عملكرد بهتر اندام‌ها به‌ویژه مغز كمك می‌كند. 



  راهی برای درمان واریس

ماساژ دادن مخلوطی از عسل و آب ولرم روی رگ‌های سیاه واریس در درمان آن بسیار موثر است. این ماساژ در درمان واریس در مراحل اولیه بسیار موثر است و افرادی كه دچار واریس‌های شدید هستند باید تحت نظارت متخصص از این ماساژ استفاده كنند زیرا ممكن است ماساژ موجب حركت لخته خونی و بروز سكته در این افراد شود.



نکته : حكما و درمانگران طبیعی در سراسر جهان مصرف روزانه عسل در وعده صبحانه را یكی از عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی می‌دانند



   درمان سستی عضلات

ژل رویال یكی از مشتقات تولید شده توسط زنبور عسل به‌دلیل داشتن مقادیر قابل ملاحضه‌ای قند، پروتئین، چربی و ویتامین برای درمان بیماری‌های ناشی از سستی بافت بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.





   پیشگیری از بیماری‌های عصبی

وجود ویتامین‌های D و فسفر در عسل تاثیر بسیار زیادی در عملكرد اعصاب و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دستگاه عصبی دارد.



  عسل كم كالری برای چاق‌ها

كالری عسل‌های طبیعی كه توسط زنبور عسل و نه كارخانه‌های صنعتی تهیه شده باشد بسیار اندك است بنابراین مصرف این محصول برای افراد دچار اضافه وزن یا چاقی خطری همراه ندارد.



   برای درمان بیماری قلبی‌

نرم كردن جداره عروق خونی در بدن از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد عسل است. نرم نگه‌داشتن جداره عروق موجب می‌شود تا جذب سلولی بهتر انجام شود و مواد مفید و مغذی راحت‌تر به سلول‌های بدن برسند.



  هضم بهتر با عسل

عسل به‌دلیل لطافتی كه دارد مناسب برای انواع معده‌ها و سیستم‌های گوارشی است. حتی حساس‌ترین معده‌ها نیز قادر به هضم و جذب مواد مغذی عسل‌های طبیعی هستند.



   درمان آثار سوختگی

به گزارش محققان تركیب عسل طبیعی با گیاه دارچین برای درمان بیش از 95 نوع بیماری در جهان از جمله بیماری‌های قلبی، زخم‌های سطحی، سوختگی، بیماری‌های مثانه، بیماری‌های مفصلی و استخوانی و ریزش مو استفاده می‌شود.





  پیشنهاد ویژه ورزشكاران

عسل یك انرژی زای طبیعی برای ورزشكاران حرفه‌ای محسوب می‌شود. این ماده طبیعی به‌علت فعال كردن هورمون استروژن در بدن می‌تواند به‌عنوان یك انرژی‌زای طبیعی از سوی ورزشكاران به‌صورت روزانه مصرف شود. بهترین شیوه مصرف عسل برای ورزشكاران تركیب 100 تا 200 گرم از آن با آب میوه طبیعی و مصرف آن در طول روز است.



  درمان شب ادراری كودكان

بسیاری از درمانگران مكاتب درمانی طبیعی در سراسر جهان مصرف عسل طبیعی را موجب درمان شب ادراری در كودكان و خردسالان می‌دانند. برای درمان شب ادراری در بچه‌ها لازم است مقدار 30 گرم عسل را در 3 نوبت و به‌مدت 10 روز به كودك بدهید. مصرف این داروی طبیعی تاثیر بسیار چشمگیری در كاهش میزان شب ادراری و برطرف شدن آن دارد.



  درمانی برای یبوست

یكی دیگر از خواص معجزه آسای عسل، خاصیت شفابخش آن در درمان یبوست است. برای از بین بردن یبوست در كمتر از 2 روز لازم است 100 گرم عسل را با یك فنجان جوشانده پوست نارنج مخلوط كرده و آن را در طول روز پیش از خوردن وعده‌های غذایی میل كنید. نوشیدن این مخلوط به درمان یبوست و از بین رفتن اختلال دستگاه گوارش كمك می‌كند.





  كنترل كلسترول خون

درمانگران طب سنتی چین مصرف مخلوط عسل طبیعی و دارچین را در كاهش میزان كلسترول خون بسیار موثر ارزیابی كرده‌اند.



نكات طلایی درباره عسل درمانی

  •   خوردن روزانه عسل در یكی از وعده‌های غذایی موجب افزایش توان و سیستم ایمنی بدن در مبارزه با باكتری‌ها و ویروس‌ها شده و بدن كودكان را در مقابل بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا مقاوم می‌كند.
  •   حكمای طب سنتی مصرف عسل را برای از بین بردن بافت چربی اطراف قلب به بیماران قلبی خود و افراد مسن پیشنهاد می‌كنند.
  •   اگزما، لك، كك و مك و بسیاری از حساسیت‌ها و بیماری‌های پوستی با كمك خاصیت ترمیم‌كنندگی و ضدباكتریایی عسل قابل درمان است.
  •    استفاده از ماسك موز و عسل كه از تركیب یك قاشق غذاخوری عسل با نصف موز به‌دست می‌آید در برطرف كردن تیرگی پوست و درخشان كردن آن بسیار مفید است.
  •   به اعتقاد بسیاری از درمانگران طب سنتی در جهان مصرف روزانه عسل به تقویت بنیه و قوای جسمانی و جنسی افراد كمك می‌كند.
  •   افزایش شیر مادر و همینطور تاثیر در بهبود كیفیت شیر مادر از جمله دیگر خواص عسل‌های طبیعی است كه توسط زنبور عسل تولید می‌شود.
  •   نوشیدن چای برگ مریم گلی با یك قاشق غذاخوری عسل طبیعی به درمان عفونت گلو كمك می‌كند. این چای یكی از بهترین داروها برای از بین بردن درد گلو در كودكان است.
  •   درمانگران مكاتب طبیعی، عسل را یكی از بهترین داروها برای درمان برفك دهان می‌دانند. این درمانگران توصیه می‌كنند فرد مبتلا به برفك دهان بهتر است یك تا 2 قاشق غذاخوری عسل را برای مدت كوتاهی حدود یك تا 2 دقیقه در دهان نگاه دارد و آن را به آرامی مزه مزه كرده و میل كند. تكرار این شیوه روزی 2 بار به‌مدت 3 تا 4 روز به درمان برفك كمك می‌كند.
  •   موم زنبور عسل همانند عسل خواص درمانی متعددی دارد كه یكی از كاربردی‌ترین آنها برطرف كردن بوی بد دهان است. برای این منظور لازم است مقدار كوچكی از موم زنبور عسل را مانند آدامس بجوید تا بوی بد دهان از بین برود.
  •   تسكین درد قاعدگی در زنان یكی دیگر از كاربردهای عسل طبیعی است. زنانی كه در دوران قاعدگی خود ضعیف می‌شوند یا در روزهای اول قاعدگی درد احساس می‌كنند بهتر است از 3 روز مانده به نخستین روز قاعدگی هر روز 2 قاشق غذاخوری عسل را با یك قطعه نان سبوس‌دار گندم میل كنند؛ این غذا كمك می‌كند تا آنها بنیه قوی‌تری در این دوران داشته باشند.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
شب ادراری در کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه بین مواد غذایي و شب ادراي كودكان




مواد غذايي تحريك كننده شب ادراي كودكان را تشديد مي كند مواد خوراكي تشديد كننده شامل:




1-كافئين



کافئین



2-نوشيدني‌هاي گاز دار

نوشدنی

3- مركبات شب ادراري كودكان را تشديد مي‌كند.

مرکبات

هر كودكي به دلايل مختلف ممكن است شب ادراري داشته باشد اما والدين با رعايت نكاتي مي توانند به كودكشان كمك كنند تا بسترشان خشك باقي بماند.

كافئين باعث توليد ادرار مي شود و نوشيدني هاي كافئين دار مانند چاي، قهوه يا کوکا كولا قبل از خواب به كودك ندهيد.

والدين نبايد اجازه دهند شبها كودك مايعات زيادي مصرف كنند، اگر با رعایت این نکات شب ادراري كودك باز هم ادامه داشت است بايد با متخصص اطفال مشورت شود.

شب ادراری کودکان