سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

عاملی موثر در بروز تبخال



 

 

آیا شما هم چند وقت یکبار دچار تبخال می شوید و نمی دانید این عارضه چطور رخ می دهد؟


یك متخصص پوست و مو گفت: تب، بیماری‌هایی مانند سرماخوردگى، بدخوابی، استرس، نگرانی، فشارهاى روحى و روانى باعث بروز تبخال در بدن می‌شود.

مریم انصار افزود: عفونت تبخال یك عفونت شایع ویروسى دهان است كه به علت ورود ویروسى به نام «هرپس سیمپلكس» نوع (HSV1) معمولاً در صورت ایجاد مى‌‌شود.


وی گفت: تب، بیماری‌هایی مانند سرماخوردگى، بدخوابی، استرس، نگرانی، فشارهاى روحى و روانى باعث بروز تبخال در بدن می‌شود كه نور آفتاب تشدید كننده تبخال است. بروز تبخال بر روی لب بسیار شایع است.


این متخصص پوست افزود: علایم و نشانه‌هاى تبخال در مرحله اول یك تاول كوچك و دردناك پر از مایع است كه روى یك نقطه سرخ و دردناك پوست بروز می‌كند.


انصار گفت: تبخال مسرى است و ویروس تبخال مى‌تواند از طریق پوست، از شخصى به شخص دیگر منتقل شود. تبخال عموماً بدون نیاز به درمان پس از 7 تا 10 روز برطرف مى‌شود.

 

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
‫تبخال‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داروی موثر برای درمان سرماخوردگی و تبخال


یک كارشناس مواد غذایی گفت: سیر تقویت كننده سیستم ایمنی بدن و معجزه گر در درمان بسیاری از بیماریهاست.

خبرگزاری مهر: یک كارشناس مواد غذایی گفت: سیر تقویت كننده سیستم ایمنی بدن و معجزه گر در درمان بسیاری از بیماریهاست.

آزاده آذر پیرا با اشاره به مستعد بودن بدن در ماه های سرد سال برای سرماخوردگی و ابتلا به عفونت‌ها، افزود: محتوای بالای آنتی‌اکسیدان‌ها در سیر آن را به یک تقویت‌کننده سیستم ایمنی تبدیل کرده است.

وی اظهار كرد: این تاثیر فقط با خوردن روزانه 2 تا 3 حبه سیر ایجاد خواهد شد.

آذر پیرا تصریح كرد: افرادی كه به علت بوی سیر تمایلی به مصرف آن ندارند می توانند سیر را به صورت پودر، چای جوشانده سیر و مخلوط سیر و عسل یا سیر و زنجبیل برای بهتر کردن مزه آن استفاده ‌کنند.

وی، یکی از درمان‌های خانگی تبخال را چکاندن آب سیر بر روی تبخال بیان كرد و افزود: این تأثیر سیر به دلیل ترکیبات ضد التهابی است که به میزان بالا در سیر وجود دارد و باعث کاهش درد و ورم می‌شود.

این كارشناس مواد غذایی یادآورشد: بسیاری از مطالعات نیز نشان می‌دهد که مکمل یاری سیر نقش موثری در تسریع بهبود زخم‌ها بعد از جراحی‌ها داشته است.

آذر پیرا افزود:سیر یک غذای عالی برای تقویت سیستم ایمنی است که در مقابل سرماخوردگی، آبریزش بینی، سرفه و عطسه به پا می‌خیزد.

وی یکی از روش‌های سنتی درمان سرماخوردگی را مصرف سیر مخلوط شده با عسل در روزهای اول بیماری عنوان كرد و گفت: استفاده از این تركیب قابل‌ قبول‌ تر از آمپول‌ و تزریقات در دوران سرماخوردگی است.