سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

عاشق شکلات هستید خوشحال باشید!



 

 

خواص شکلات

 

خیلی از مردم بهانه های مختلفی برای توجیه علاقه شان به خوردن شکلات دارند اما یافته های جدید دانشمندان یک بهانه عالی در اختیار این گروه قرارداده است چرا که در یک تحقیق جدید نشان داده شده شکلات باعث بهبود عملکرد مغزی و به تاخیر انداختن کاهش قوای مغزی در افراد مسن می شود.


گروهی از پزشکان اعلام کردند ماده فلاوانولز ماده ای که د رکاکائو ماده اصلی شکلات یافت می شود باعث عملکرد مثبت مغز می شود البته تحقیقات این گروه با حمایت مالی شرکت معروف شکلات سازی مارس انجام گرفته است و شاید به همین دلیل باید کمی درمورد صحت آن تردید داشت اما مدارکی که گروه پزشکی در این کنفرانس ارائه دادند تقریبا مستدل بوده است این گروه از پزشکان نشان دادند که فلاوانولز باعث افزایش جریان خون در مغز و حتی برطرف کردن برخی مشکلات کوچک عروقی در ساختار آن می شود و با این مکانیسم باعث بهبود عملکرد مغز و مانع تاخیر در عملکرد مغزی در افراد می شود البته در تحقیقی که 2 سال قبل در انگلستان صورت گرفته بود مصرف کاکائو در زنان جوان هیچ تاثیری در عملکرد مغزی انها نداشت اما مصرف 2 ساله و هفته ای 2 یا 3 بار کاکائو در افراد بالای 65 سال باعث افزایش نسبی قدرت عملکرد مغز آنها شده بود.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آیا می خواهید خوشحال باشید؟ سپاسگذار باشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عاشق سـالاد هستید؟ شاید مریض باشید!


هر كدام از ما علاقه خاصی به بعضی غذاها داریم و هیچ وقت از خوردن آنها سیر نمی‌شویم. برای مثال یك نفر همیشه غذای خود را با نوشابه می‌خورد و دیگری نمی‌تواند حتی یك روز را بدون شكلات سپری كند.