سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

عادت هایی که خیلی هم بد نیستند



اعتدال در هر کاری خوب است. عادت های بد نیز می توانند گاهی نقش مثبت در تئاتر زندگی داشته باشند. پس به همه چیز بد نگاه نکنید.

عادت های بد,مزایای عادت های بد,اعتدال در هر کاری

 

دکترهای روانشناس در مورد مزایای عادت های بد بسیار سخن گفته اند. به طور مثال، بعضی از افراد از انجام کارها طفره می روند و انجام آنها را به تعویق می اندازند. این افراد همیشه این طور بوده و خواهند بود. دکتر فولر در مورد این افراد می گوید آنها آرام هستند و این نوع طفره رفتنشان باعث می شود تا به طور موقت از استرس دور باشند و هر زمان کار خود را آغاز می کنند، آن را به بهترین روش انجام می دهند. این افراد به دو دسته تقسیم می شوند: افرادی که کار را به تعویق می اندازند و به سررسید کارها اهمیتی نمی دهند و افرادی که تا لحظه آخر صبر می کنند و ناگهان تصمیم به انجام آنها می گیرند.

عادت های بد,مزایای عادت های بد,اعتدال در هر کاری

دکتر فولر همچنین در مورد مزایای خوردن کمی شکلات در روز نیز گفته است. فلاونوئید موجود در شکلات تلخ می تواند باعث کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری های قلبی شود. چرت کوتاه در طول روز باعث سرحال شدن و بهتر شدن کار کردن مغز می شود.

 

در اینجا باید در مورد بزرگ ترین عادت بد صحبت کنیم: آیا قهوه برای بدن مضر است؟ پاسخ این سوال این است که تعادل در همه چیز خوب است. اگر یک یا دو فنجان در طول روز قهوه بنوشید بد نیست و حتی موجب سرحال شدن و داشتن انرژی بیشتر نیز می شود.

 

البته در مورد این مسایل باید با پزشک خود مشورت کنید. اما در حال حاضر باید گفت، عادت های بد همیشه هم بد نیستند.

منبع:برترین ها

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

12 عادت بد در استفاده از فناوری



 

 

 11 عادت بد در استفاده از فناوری

 

جام جم آنلاین: هر فناوری تازه‌ای زبان و آداب خودش را دارد كه اگر آنها را فرا نگیریم نمی‌توانیم از آن فناوری به‌درستی استفاده كنیم. عادت‌های نادرست‌ ما در استفاده از فناوری‌های جدید از فرا نگرفتن همین زبان و آداب سرچشمه می‌گیرند و ضرر نهایی آن به خود ما می‌رسد.

در این مقاله 12 عادت متداول در استفاده از فناوری روز فهرست شده‌اند؛ عادت‌هایی كه شاید هركدام از ما گرفتارشان باشیم و ترك كردن‌شان برایمان دشوار باشد، اما بهتر است دست‌كم سعی خودمان را بكنیم.

 

1. جدی نگرفتن امنیت

خیلی از ما حفظ امنیت اطلاعات‌مان را جدی نمی‌گیریم. شاید علت این باشد كه از خطرات پیش روی خود آگاه نیستیم. مثلا در كار كردن با اینترنت، شبكه‌های محلی یا حتی باز كردن ایمیل كوچك‌ترین تردیدی به خودمان راه نمی‌دهیم. این كار مانند این است كه بدون جلیقه نجات وارد آب‌های خروشان بشویم.

كمترین كاری كه می‌توانیم بكنیم نصب برنامه ضد‌ویروس رایگان و به‌روز نگه داشتن آن است. خود‌ ویندوز هم تنظیم‌هایی برای امن نگه‌داشتن كاربر در اینترنت دارد كه بهتر است آنها را هم رعایت كنیم.

 

2. تنبلی در تهیه نسخه پشتیبان

نكته جالب درباره كسانی كه از اطلاعات خود نسخه پشتیبان (بك‌آپ) نمی‌گیرند این است كه همیشه می‌گویند: «آره، واقعا لازمه...» اما همچنان به تنبلی خود ادامه می‌دهند. همه سخت‌دیسك‌ها سرانجام روزی از كار می‌افتند، همه آنها. سخت‌دیسك كامپیوتر شما هم همین‌طور است. پس زودتر دست به كار شوید و از اطلاعات مهم‌تان نسخه پشتیبان بگیرید. می‌توانید این كار را با خریدن سخت‌دیسك جانبی انجام بدهید.

 

3. پاسخ دادن به هرزنامه‌ها

چرا فرستندگان هرزنامه (Spam) به كارشان ادامه می‌دهند؟ چون بسیاری از كاربران به آنها پاسخ می‌دهند. در واقع فرستندگان هرزنامه‌ها تقریباً از درست بودن هیچ‌كدام از نشانی‌هایی كه در فهرست‌شان دارند مطمئن نیستند تا این‌كه كاربران عبارتی مانند «…Remove me from » را در نامه آنها كلیك می‌كنند تا به حساب خودشان از فهرست گیرندگان‌ نامه خارج شوند، اما همین كار باعث می‌شود فرستندگان بفهمند نشانی را درست گرفته‌اند و انبوه هرزنامه‌ها را چندبرابر كنند.

 

4. استفاده از لپ‌تاپ در تختخواب

اگر لپ‌تاپ را مدتی طولانی جایی بگذارید كه زیرش نرم باشد(مانند تختخواب یا مبل) جلوی سوراخ‌های تهویه هوای آن گرفته می‌شود و اجزای درون آن كم‌كم داغ می‌شوند.

اگر در همین حالت باقی بماند ممكن است پردازنده آن بسوزد یا حتی موجب آتش‌سوزی بشود. بهتر است لپ‌تاپ را همیشه روی میز بگذارید یا اگر اصرار دارید روی مبل یا تختخواب با آن كار كنید، كتابی با جلد سخت زیرش بگذارید تا مانعی برای جریان هوای آن ایجاد نشود.

 

5. چاپ كردن‌ همه‌چیز

واقعا چقدر لازم است كه همه ایمیل‌های دریافتی‌تان را چاپ كنید؟ اگر می‌خواهید آرشیوی از نامه‌های دریافتی‌تان داشته باشید بهتر است از نرم‌افزارهای مخصوص‌ این كار استفاده كنید. به این‌ترتیب خواهید دید كه دسته‌بندی كردن نامه‌ها بسیار بهتر انجام می‌شود و جستجو در میان آنها فوق‌العاده آسان‌تر است. هر بار كه می‌خواهید چیزی را چاپ كنید به درختانی كه دارند از بین می‌روند، به خطر گرمایش زمین‌ و... فكر كنید!

 

6 . ذخیره كردن‌ هر چیزی در هر جایی

وقتی قبض برق جدیدی به دست‌تان می‌رسد با آن چكار می‌كنید؟ آن را لای آلبوم عكس می‌گذارید؟ یا بین پرونده‌های اداری‌تان؟ یا وسط سی‌دی‌های موسیقی؟ یا شاید همه اینها همیشه روی میز ناهارخوری‌تان پخش‌و‌پلا هستند؟ فقط 20 ثانیه طول می‌كشد تا قبض برق را سر جایش بگذارید پس پیشنهاد می‌كنم قبل از خواندن ادامه این مقاله، فایل‌های كامپیوتری‌تان را (مخصوصا آنها كه بی‌دلیل روی میزتحریر ویندوز نگهداری می‌شوند) سر‌و‌سامان بدهید و برگردید.

 

7. نخواندن دستورالعمل

وقتی وسیله الكترونیكی جدیدی می‌خریم، معمولا با هیجان بسیار آن را از جعبه‌اش بیرون می‌آوریم و راه می‌اندازیم، اما كوچك‌ترین توجهی به دفترچه راهنمای آن نمی‌كنیم. بعد كه با مشكل مواجه می‌شویم و دستگاه ،

آن‌كاری را كه می‌خواهیم درست انجام نمی‌دهد با نثار‌كردن ناسزای فراوان به سازندگان آن، سراغ دفترچه‌اش می‌رویم و تازه با دستورالعمل‌هایی مواجه می‌شویم كه تأكید كرده‌اند: «پیش از نخستین استفاده این را بخوانید». آن‌وقت از خودمان خجالت می‌كشیم، اما بار دیگر كه وسیله دیگری می‌خریم همین ماجرا تكرار می‌شود.

 

8 . دور انداختن متعلقات

وقتی وسیله الكترونیكی جدیدی می‌خریم(مثلا چاپگر، تلفن همراه، دوربین و...) معمولا جعبه و متعلقات آن را مدتی جلوی چشم‌مان نگه می‌داریم، اما كمی بعد كه می‌بینیم كاری با آنها نداریم و جایمان را تنگ كرده‌اند به انبار تبعیدشان می‌كنیم یا دور می‌اندازیم‌شان. این متعلقات اگر لازم نبودند، همراه دستگاه به خریدار داده نمی‌شدند.

نكته: خیلی از ما حفظ امنیت اطلاعات‌مان را جدی نمی‌گیریم. شاید علت این باشد كه از خطرات پیش روی خود آگاه نیستیم

جعبه بسیاری از دستگاه‌ها حكم كارت گارانتی آنها را دارد. سی‌دی‌های آنها شامل برنامه‌هایی هستند كه شاید ابتدا‌ به كارتان نیایند اما چند ماه بعد باید دنبال‌شان بگردید. كابل‌ها هم همیشه به كار نمی‌آیند، اما اگر یك بار به آنها نیاز پیدا كنید، متوجه می‌شوید كه یافتن كابل مناسب‌ كارتان در بازار چقدر دشوار است.

 

9. بردن دوربین عكاسی به ساحل

دانه‌های ماسه ساحل دریا از مضرترین دشمنان دوربین‌های عكاسی به حساب می‌آیند. این دانه‌ها به‌آسانی به سیستم شاتر دوربین و مكانیسم زوم كردن آن خسارت وارد می‌كنند. باور كنید هر چقدر هم كه احتیاط كنید باز هم ماسه‌ها دست از سرتان برنمی‌دارند. اگر خیلی تمایل به عكاسی در ساحل دارید بهتر است دوربین ضدآب یا مقاوم در برابر آب بخرید.

 

10. سفر با لپ‌تاپ روشن

لپ‌تاپ روشن را از آشپزخانه به پذیرایی می‌برید؟ هیچ اشكالی ندارد. در‌ لپ‌تاپ‌تان را می‌بندید و در حالی كه هنوز روشن است آن را به دوش می‌اندازید و از محل كارتان یك كیلومتر راه می‌روید تا به مترو برسید و بعد از پله‌ها بالا می‌روید تا به خانه برسید؟ این فاجعه است! باید مراقب باشید لپ‌تاپی را كه روشن است زیاد حركت ندهید چون ممكن است آسیبی جدی به سخت‌دیسك آن وارد شود. بهترین راه این است كه پیش از حركت دادن لپ‌تاپ، آن را خاموش كنید یا این‌كه ویندوز آن را طوری تنظیم كنید كه با بستن در‌ لپ‌تاپ، خود به خود خاموش یاHibernate شود.

 

 

11. رها كردن لپ‌تاپ در خودرو

اگر عادت دارید لپ‌تاپ‌تان را همه‌جا با خودتان ببرید، حواس‌تان باشد كه آن را ـ حتی مدتی بسیار كوتاه ـ به حال خودش درون خودرو نگذارید.

بارها پیش آمده است در فرصت كوتاهی كه راننده از خودرو پیاده شده تا در‌ پاركینگ را باز كند، سارقی حرفه‌ای در یك چشم برهم زدن به سراغ لپ‌تاپ رفته و آن را برده است. این كار برای سارقان حرفه‌ای فقط 10 ثانیه طول می‌كشد: شیشه را می‌شكنند، لپ‌تاپ را برمی‌دارند و فرار می‌كنند.

حتی اگر به نظر می‌رسد دور و برتان كسی نیست، باز هم این كار را نكنید، چون سارقان حرفه‌ای جایی نیستند كه شما بتوانید ببینیدشان! شاید لپ‌تاپ‌تان بسیار قدیمی باشد و قیمت چندانی نداشته باشد، اما باز هم مواظب باشید چـــون شیشه خودرو ارزان نیست!

 

12. قفل نكردن گوشی موبایل

اگر روی گوشی تلفن همراه خود رمز نگذاشته باشید در صورتی كه (خدای نكرده) آن را گم كنید یا آن را بدزدند ممكن است به دست كسی بیفتد كه قصد سوءاستفاده داشته باشد. حداقل كاری كه ممكن است بكند این است كه تا آخرین اعتبار گوشی یا تا زمانی كه برای از رده خارج كردن سیمكارت‌ آن اقدام نكنید، تلفن‌های پرهزینه خارج از كشور بزند. شاید هم به دوستان‌تان پیامك بزند و شماره كارت بانكی بدهد تا به این بهانه كه مشكلی برای شما پیش آمده به آن حساب پول بفرستند..../ تحلیل : عصر ایران