سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

طــــلاق و غذای چـــرب برای خانم ها ممنوع!


هر‌چقدر چین‌وچروك زودتر درصورت یك زن ظاهر شود، به همان اندازه زودتر به سن یائسگی می‌رسد و ممكن است دچار پوكی استخوان هم شود...





پوست‌تان چروك شده است؟ پوكی استخوان می‌گیرید

هر‌چقدر چین‌وچروك زودتر درصورت یك زن ظاهر شود، به همان اندازه زودتر به سن یائسگی می‌رسد و ممكن است دچار پوكی استخوان هم شود. به این ترتیب می‌توان با یك شیوه ارزان قیمت و بدون نیاز به انجام آزمایش، زنان در معرض خطر را شناسایی كرده و آن‌ها را به مراكز درمانی راهنمایی كرد. تحقیقات نشان می‌دهد، ساختار بافت‌های پوست و استخوان اشتراكات زیادی دارد. می‌توان با بررسی ظاهر پوست یك زن، میزان تراكم و كیفیت استخوان او را با دقت خوبی تخمین زد. یكی از اشتراكات بین پوست و استخوان تركیبی به نام كلاژن است. بروز تغییرات در این پروتئین می‌تواند باعث از دست رفتن شادابی پوست و ظاهر شدن چین و چروك روی آن شود. همین موضوع روی كیفیت و تراكم بافت‌های استخوانی هم تاثیرگذار است و شخص را مستعد ابتلا به پوكی استخوان می‌كند.

این آزمایشات نشان می‌دهد هرچه قدر پوست صورت و پیشانی صاف‌تر و میزان چین و چروك روی آن كمتر باشد، به همان اندازه میزان تراكم استخوانی به‌خصوص در قسمت‌های ران، ستون فقرات و قوزك پا بیشتر است. نیمی از زنان بالای 50 سال و یك پنجم مردان در این سنین در خطر شكستگی استخوان قرار دارند كه یكی از مهم‌ترین دلایل آن نیز برخوردار نبودن از سلامت استخوانی است. این موضوع در زنان شدت بیشتری دارد زیرا آن‌ها بعد از رسیدن به سن یائسگی با سرعت بیشتری تراكم استخوانی خود را از دست می‌دهند.



خطرات تكنولوژی

استفاده از كامپیوترها، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و تماشای تلویزیون باعث شده است، افراد این نسل تقریبا 12 ساعت در روز چشمان خود را به صفحه نمایش این وسایل بدوزند. به این ترتیب باید گفت، هر فرد تقریبا 5 ساعت بیشتر از زمانی را كه صرف خوابیدن می‌كند، در حال نگاه كردن به كامپیوتر، تلفن همراه و تلویزیون خانه خود است. به گفته كارشناسان، این روند ممكن است خطراتی هم برای نسل جدید به همراه داشته باشد.31 درصد از مردم حین گذشتن از خیابان، تلفن همراه خود را چك می‌كنند و حتی 9 درصد اقرار كرده‌اند كه در زمان كار كردن با وسایل خطرناك و پیچیده با تلفن همراه خود نیز كار كرده‌اند. حتی علاقه به استفاده بیش از حد از این وسایل باعث جدایی در تعدادی از خانواده‌ها شده است.



مردان هم  تحت‌تاثیر بارداری قرار می‌گیرند

شاید عجیب به‌نظر برسد اما یك چهارم مردان، بعد از باردار شدن همسرشان علائمی مشابه با آن‌ها، مانند علاقه به خوردن غذا یا حالت تهوع هنگام صبح را پیدا می‌كنند.

تحقیقات نشان می‌دهد، بعضی از مردان به قدری تحت‌تاثیر بارداری همسر خود قرار می‌گیرند كه تغییرات فیزیكی و روانی كه طی دوره بارداری اتفاق می‌افتد، روی آن‌ها نیز اثر می‌گذارد. گاهی اوقات این حالت به قدری شدت می‌یابد كه مردان هم دچار حالت تهوع و تغییرات رفتاری می‌شوند و گاهی اوقات ممكن است مانند زنان باردار به یك غذای خاص علاقه پیدا كنند. دانشمندان معتقدند؛ این رویداد عجیب، به‌دلیل آن‌است كه بعضی از مردان به‌شدت از نظر احساسی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند. به همین دلیل برخی از آن‌ها ممكن است، بعد از بارداری همسرشان، برای نخستین بار در طول زندگی خود با دیدن یك فیلم احساسی شروع به گریه‌كردن كنند. نزدیك به 65 درصد از مردان هم در این دوره به‌طور غریزی توجه بیشتری به محیط خانه پیدا كرده و سعی می‌كنند با انجام كارهایی مانند مرتب كردن وسایل یا شستن ظرف‌ها به پاكیزگی بیشتر آن كمك كنند. تغییرات ایجاد شده در روحیه مردان باعث می‌شود، آن‌ها ارتباط بهتری با كودك آینده خود برقرار كنند و برای پذیرفتن مسئولیت پدر بودن آماده شوند.



چه زمانی قرمز بپوشیم؟

 تحقیقات نشان می‌دهد، زمانی كه انسان‌ها رنگ قرمز را می‌بینند واكنش‌های آن‌ها سریع‌تر شده و قدرت عضلات‌شان بیشتر می‌شود. این یافته می‌تواند به ورزشكارانی كه نیاز به انجام حركات بدنی شدیدی دارند مانند وزنه‌برداران كمك كند. اما از سوی دیگر، باید توجه داشت اثر رنگ قرمز روی انسان‌ها كوتاه مدت است و به سرعت از بین می‌رود.  همچنین رنگ قرمز باعث افزایش نگرانی و حواس‌پرتی در انسان شده و آرامش ذهنی انسان را به هم می‌زند. به همین دلیل دانش‌آموزان درصورتی كه در مقابل این رنگ قرار بگیرند در امتحانان نمرات بدتری كسب می‌كنند. چندی پیش هم دانشمندان متوجه شدند، فوتبالیست‌هایی كه در برابر یك تیم قرمزپوش بازی می‌كنند، با احتمال بیشتری ممكن است شكست بخورند كه مهم‌ترین دلیل آن افزایش استرس و كاهش تمركز در بین بازیكنان است. تحقیقات قبلی نشان می‌داد وجود رنگ قرمز در لباس مردان، شخصیت اجتماعی آن‌ها را در نگاه دیگران بالاترنشان می‌دهد. رنگ قرمز باعث می‌شود فرد بیشتر در دید دیگران قرار گرفته و توجه بیشتری به او صورت گیرد. به‌طور كلی دانشمندان توصیه می‌كنند؛ برای انجام كارهایی كه نیاز به قدرت بدنی و سرعت بالا دارد، لباس‌هایی با رنگ قرمز انتخاب شوند و برعكس برای كارهایی كه نیاز به آرامش دارند، لباس‌های با رنگ‌های دیگر مناسب‌تر به‌نظر می‌رسند.



در دوره بارداری غذای پرچرب نخورید

بسیاری از افراد به زنان باردار توصیه می‌كنند بیش از مواقع دیگر غذا بخورند و با مصرف غذاهای چرب نیاز خود و جنین در حال رشد را به مواد‌غذایی فراهم كنند. اما آخرین تحقیقات نشان می‌دهد، این موضوع بسیار خطرناك است و احتمال مرده به دنیا آمدن نوزاد را افزایش می‌دهد. محققان متوجه شدند، غذاهای چرب و ناسالم، باعث كاهش جریان خون از بدن مادر به جنین شده و بر خلاف تصور، مواد‌غذایی كافی به بدن نوزاد نمی‌رسد. این موضوع می‌تواند باعث رشد غیرطبیعی نوزاد شده و حتی تولد زودرس آن‌را به همراه داشته باشد. مصرف غذاهای چرب نه تنها میزان جریان خون از بدن مادر به نوزاد را تا 56 درصد كاهش می‌دهد بلكه باعث بروز تورم در مسیر انتقال مواد‌غذایی و اكسیژن به جنین می‌شود. این موضوع ارتباط چندانی به چاق یا لاغر بودن مادر ندارد و در هر 2 صورت مصرف غذاهای چرب عوارض سوء خود را به جای خواهد گذاشت. مطالعات دیگر هم نشان داده، استفاده از غذاهای چرب در دوران بارداری ممكن است باعث افزایش احتمال ابتلای كودكان در سنین آینده به بیماری دیابت شود. این غذاها می‌توانند ژن‌های موجود در بدن نوزاد را طوری برنامه‌ریزی كنند كه حساسیت بدن نسبت به انسولین را كاهش دهد.



شنا كنید مواظب هم باشید

محققان معتقدند، بعضی از بخش‌های بدن بیشتر به مراقبت احتیاج دارند و هنگام ورزش كردن شما باید به آن‌ها توجه بیشتری نشان دهید. قسمت میانی پشت كمر یكی از این بخش‌هاست. نشستن بر سر میز كار برای مدت‌های طولانی، كار كردن با كامپیوتر، قرار گرفتن در ترافیك و كارهایی مانند آن سبب شده كه ما به‌تدریج شانه‌های خود را به سمت جلو خم كنیم و فشار زیادی به كمر خود بیاوریم. این كار نه تنها در طول زمان بدن ما را به سمت جلو خمیده كرده و ظاهر بدن را زشت می‌كند بلكه احتمال ابتلا به دردهای مزمن را در ناحیه گردن و ستون فقرات افزایش می‌دهد. به همین دلیل كارشناسان معتقدند، انجام حركات بدنی در قسمت‌های مركزی بدن و پشت كمر باید حتما مورد توجه قرار گیرد.



طلاق تا آخر عمر روی یادگیری كودكان تاثیر منفی می‌گذارد

كودكانی كه والدین آن‌ها از هم جدا شده‌اند در درس‌هایی مانند ریاضیات و همچنین در پیدا كردن دوست در مدرسه به مشكل برمی‌خورند. این كودكان معمولا پیشرفت تحصیلی كمتری نسبت به دیگر همكلاسی‌های خود دارند و ممكن است احساس ناامیدی، تنهایی و افسردگی كنند. تحقیقات نشان می‌دهد؛ بلافاصله بعد از  طلاق، این تغییرات خود را در كودك نشان می‌دهند. معمولا بعد از مدتی این كودكان در ریاضیات افت شدیدی می‌كنند و ارتباطات خود را با دوستان و همكلاسی‌های‌شان كاهش می‌دهند.كودكان طلاق با احتمال 5 برابر بیشتر از دیگران ممكن است به مشكلات روانی دچار شوند و دست به رفتارهای ضد‌اجتماعی بزنند. استرس ناشی از طلاق و همچنین دعواهای مداوم والدین با یكدیگر بیشترین تاثیر را روی روحیه كودكان می‌گذارد.علاوه بر اثرات روانی، طلاق عوارض بسیار شدیدی نیز روی جسم كودكان می‌گذارد. برای مثال كودكان طلاق نسبت به كودكانی كه در كنار پدر و مادر خود زندگی می‌كنند با احتمال 2 برابر بیشتر در طول عمر خود با خطر سكته یا آسیب‌های قلبی مواجه می‌شوند و به این دلیل جان خود را در سنین پایین از دست می‌دهند.


ویدیو مرتبط :
ورود خانم ها ممنوع !!!!!!!!!!!!!!!:):):):)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانم لیلا اوتادی دور زدن ممنوع! + تصاویر



لیلا اوتادی,تصاویر لیلا اوتادی,عکس جدید لیلا اوتادی

پیش تولید فیلم «دور زدن ممنوع» به کارگردانی محمد بصیری و تهیه کنندگی شهین محمدی به تازگی با اخذ پروانه ساخت آغاز شده و لیلا اوتادی اولین بازیگری است که گروه با وی به توافق رسیده است.

 پیش تولید فیلم «دور زدن ممنوع» به کارگردانی محمد بصیری و تهیه کنندگی شهین محمدی به تازگی با اخذ پروانه ساخت آغاز شده و طبق برنامه ریزی ها تا دو هفته آینده مقابل دوربین خواهد رفت. تصویربرداری به طور کامل در تهران خواهد بود و گروه در حال حاضر مشغول انتخاب بازیگران و لوکیشن ها هستند. لیلا اوتادی اولین بازیگری است که گروه با وی به توافق رسیده اند و یکی از نقش های اصلی را برعهده خواهد داشت.

 لیلا اوتادی,تصاویر لیلا اوتادی,عکس جدید لیلا اوتادی

 
ساغر محمدی نیز روز گذشته به گروه بازیگران پیوست و طی چند روز آینده لیست بازیگران این پروژه تکمیل می شود. «دور زدن ممنوع» داستان دختر بچه ای را روایت می کند که تنها و سرخورده است و خانواده اش به او اهمیت چندانی نمی دهند تا اینکه با فردی آشنا می شود. دختر از این فرد می خواهد تا او را به گروگان بگیرد تا شاید از این طریق بتواند توجه بیشتری را از سمت خانواده اش نسبت به خودش جلب کند... .

به گفته بصیری این فیلم به احتمال فراوان در جشنواره فیلم کودک سال جاری به نمایش درخواهد آمد.

 لیلا اوتادی,تصاویر لیلا اوتادی,عکس جدید لیلا اوتادی

 بصیری در کارنامه خود ساخت فیلم های مختلفی چون «غریبه دوست داشتنی»، «همسر مزاحم»، «مسلخ عشق»، «به همین خیال باش» و... را دارد.

 لیلا اوتادی,تصاویر لیلا اوتادی,عکس جدید لیلا اوتادی

 
سایر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: نویسنده: محمدعلی رشیدی، مدیر تصویربرداری: مرتضی غفوری، صدابردار: بابک اردلان، سرمایه گذار: بابک اسدی، تدوین: لیدا جهانگیری، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: علی نوابی، دستیار دوم کارگردان: الهه شاه حسینی، جانشین تهیه: سیامک قاسمی، منشی صحنه: عاطفه هادی، مجری طرح: گنجینه فیلم ایرانیان، مدیر تدارکات: شهرام صمدی، دستیار تدارکات: احمد عاشوری، امور مالی: حمید مرادی.

منبع: banifilm.ir