سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

طرف حساب شما چه کسی است؟



نگرش های افراد,نگرش مثبت,نگرش منفی

 

می خواهید ازدواج کنید؟ دنبال یک آدم خوش بین و مثبت و موفق می گردید؟ پس قبلش یک نگاه به خودتان بیندازید و ببینید نگرش خودتان به زندگی چطور است. این بار درباره نگرش های افراد برایتان می گوییم و تاثیری که در زندگی شان می گذارد.

 

آمادگی در برابر یک موضوع یا فرد خاص که دقیقا به نگرش شما مربوط می شود. این نگرش، سبب ایجاد رفتارها و ایده های مثبت یا منفی (گرایش یا عدم گرایش، علاقه مندی یا نفرت و... شده و سبک رفتاری شما را تعیین می کند.

 

نحوه نگرش افراد به مسائل به دو صورت كلی است:

نگرش مثبت: نگرشی است كه در آن فرد نسبت به همه مسائل اطراف خود مانند رفتارها و اعمال، احساس ها و ... اطرافیان برداشت و تلقی مناسب و مثبتی داشته باشد.

 

این افراد همیشه به زیبایی ها و نقاط قوت همه امور توجه می كنند و از دید آنها زندگی سرشار از خوبی هاست. البته افراد زود باور و ساده لوح را نمی توان جز این دسته قرار داد. بالعكس افراد ساده لوح،‌ افراد مثبت اندیش دارای ذهنی باز و فكری روشن می باشند و برای تك تك امور زندگی شان برنامه ریزی و هدفگذاری می كنند.

 

ویژگی های افراد خوش بین و مثبت اندیش:

1. افراد خوش بین و مثبت اندیش افراد شاد،‌ سرحال و سرزنده و امیدوار هستند.

 

2. روح زندگی و امید به زندگی در این افراد موج می زند. آنها زندگی را پر از شیرینی هایی می دانند كه هنوز بدانها دست نیافته اند. البته منكر تلخی ها هم نیستند ولی چون شیرینی ها و زیبایی ها را زیاد دوست دارند و به دنبال شان هستند،‌ بیشتر نصیبشان می شود.

 

3. آنها افرادی هدفمند هستند و دارای برنامه ریزی دقیق می باشند.

 

4. در گفتارهای خود همیشه از کلمات و عبارات مثبت و امید بخش استفاده كرده و به فرد مقابل امید و شادی منتقل می نمایند.

 

5. هرگز ناامید نشده و از تلاش و كوشش دست بر نمی دارند. این افراد معمولا مسئولیت پذیر بوده و وظایفشان را به نحو احسن انجام می دهند حتی اگر در نهایت به نتیجه مورد نظر خود نرسند.

 

6. افكار مثبت چون ذهن را باز و روشن می كند و به فرد سرزندگی می بخشد باعث می شود تا فرد اختیار همه امور حتی افكار خود را به دست بگیرد.

 

نگرش منفی: دقیقا برعكس نگرش مثبت است و به حالتی گفته می شود كه در آن افراد نسبت به تمام امور اطراف خود دیدی منفی دارد. گویی عینكی آفتابی به چشم زده است و دنیا را تماما در سیاهی و زشتی و بدی می بیند. در اصطلاح به این افراد می گویند كه همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند. به بیان دیگر آنها همیشه به دنبال نقاط ضعف و كاستی های امور هستند و تنها و تنها بدی ها را می بینند و درك می كنند. برای این افراد خوبی ها و نقاط قوت هیچ معنایی ندارد.

افکار منفی افکاری بازدارنده و مخرب هستند و وقتی به ذهن راه یابند، تعمیم یافته و به سرعت تمام ذهن را اشغال می کنند. در این حالت به جای اینكه تفكرات در اختیار افراد باشد افراد در اختیار تفكرات منفی خود هستند

 

ویژگی های افراد بدبین:

1. مدام در حال شكایت از زمین و زمان هستند و همه افراد بغیر از خودشان را در شكستها و ناكامی هایشان مقصر می دانند.

 

2. در سخنان و صحبت هایشان مدام از کلمات و عباراتی كه بار منفی دارند،‌ استفاده می نمایند.

 

3. آنها غالبا دچار افسردگی،‌ كمبود اعتماد به نفس، خوابهای پریشان، بی اعتمادی و... می گردند.

 

4. افراد بدبین نسبت به تمام اطرافیان خود حتی نزدیكانشان دچار بی اعتمادی و گاه حتی بی مسئولیتی نسبت به وظایفشان می شوند.

 

5. زندگی را تلخ و بیهوده و بی هدف می پندارند و چون همه چیز را تلخ و زشت می پندارند زیبایی ها به چشمشان نیامده و گاه حتی زیبایی ها هم برایشان تلخ و زشت می نماید.

 

6.افکار منفی افکاری بازدارنده و مخرب هستند و وقتی به ذهن راه یابند، تعمیم یافته و به سرعت تمام ذهن را اشغال می کنند. در این حالت به جای اینكه تفكرات در اختیار افراد باشد افراد در اختیار تفكرات منفی خود هستند.

 

همان گونه كه با مقایسه ساده دو گروه بدبین و مثبت بین دریافتید،‌ توجه به نحوه نگرش افراد به زندگی در ازدواج بسیار حائز اهمیت می باشد. یقینا یك فرد بدبین هرگز نمی تواند با یك فرد مثبت اندیش و مثبت بین زندگی خوب و موفقیت آمیزی داشته باشد.

منبع: تبیان


ویدیو مرتبط :
تسویه حساب طرف مقابل - فیلم14

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بنا: طرف حساب من خادم است/ نمی‌گذارم حاشیه وارد تیم ملی شود



اخبار,اخبارورزشی, محمد بنا

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با ابراز رضایت از شرایط فرنگی‌کاران پس از پایان دومین اردوی تیم ملی،‌ گفت: کشتی‌گیران بسیار باانگیزه و پرتلاش تا آخرین لحظه تمرین کردند.

محمد بنا در گفت‌وگو با ایسنا درباره پایان دومین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی و آخرین شرایط فرنگی‌کاران اظهار کرد: خدا را شکر اردوی بسیار خوبی داشتیم و کشتی‌گیران تا آخرین لحظه به حدی انگیزه داشتند و فعل خواستن را صرف کردند که با تمام توان در تمرینات حاضر شدند. از روز (دوشنبه) کشتی‌گیران به خانه‌هایشان می‌روند تا ان‌شاءالله اردوی سوم را از 18 آبان آغاز کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره مصدومان احتمالی این اردو نیز گفت: تنها پیام بویری از ناحیه مچ دست آسیب دیده بود که پس از MRI مشخص شد خوشبختانه مشکل خاصی نبوده و فقط کوبیدگی عضلات مچ دست او بوده است. خوشبختانه سایر نفرات همگی سرحال و در سلامت کامل هستند.

وی درباره بخشش سعید عبدولی به دلیل حضور دیرهنگام در تمرینات تیم ملی، گفت: او سه چهار روز قبل از اینکه وارد اردو شود چند بار درخواست داد تا اجازه حضورش را در اردوی تیم ملی صادر کنم اما من از این کار خودداری کردم تا اینکه در نهایت با وساطت اسفندیاری‌فر اجازه دادم عبدولی به تیم ملی بیاید. وقتی هم که با او صحبت کردم و از دلایل غیبتش گفت، قانع شدم. عبدولی قرار است در فرصت 9 ماهه تا المپیک خانواده‌اش را به تهران بیاورد تا بدون دغدغه فقط به فکر تمرینات باشد.

بنا افزود: مطمئنا آمدن او به تهران هم به نفع خودش خواهد بود و هم به نفع کشتی فرنگی. البته به شرطی آمدنش به تهران مثمرثمر خواهد بود که از طرف مربی‌اش به خوبی کنترل شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا درباره بحث‌های به وجود آمده میان اسماعیل‌نژاد مربی تیم ملی کشتی فرنگی و رضا سیم‌خواه سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان، گفت: اول باید بگویم که من مخلص هر دوی آنها هستم و این حواشی همواره در ورزش بوده است و نباید به آن دامن زده شود. من سیم‌خواه را ندیدم اما پس از این موضوع و مصاحبه‌ای که سیم‌خواه داشت به اسماعیل‌نژاد گفتم جواب او را ندهد که خوشبختانه او هم حرف من را گوش کرد. ممکن است گاهی اطرافیان به یک نفر مشورت بد بدهند و این حواشی برای یک شخص درست شود اما به نظر من با توجه به اینکه در موقعیت حساسی هستیم به وجود آوردن این حواشی به نفع کشتی نخواهد بود و این حرف نباید از زبان اهالی کشتی بیرون بیاید.

وی با بیان اینکه به دنبال این است در سومین اردوی تیم ملی که قرار است از 18 آبان برگزار شود، سیم‌خواه و اسماعیل‌نژاد را با یکدیگر آشتی دهد، افزود: ان‌شاءالله سیم‌خواه و نفرات تیم ملی جوانان در اردوی سوم در کنار ما حضور خواهند داشت و با یکدیگر کار خواهند کرد. باید هر کس جایگاه خود را بداند و در حیطه وظایف خودش صحبت کند تا مشکلی برای کسی به وجود نیاید و باعث دلخوری نشود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: طی این چند روز در یکی دو سایت مشاهده کردم که یکی دو قهرمان کشتی بر علیه من صحبت‌هایی را کرده‌اند اما من جوابی به آنها نداده‌ام تا اینکه مشخص شد این حرف‌ها صحت نداشته و به دروغ انتشار یافته است. پس اگر ما کمی سعه صدر داشته باشیم و فورا جواب ندهیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. متاسفانه یکسری شیطنت‌ها وجود دارد که باعث می‌شود برای کشتی حاشیه‌هایی درست شود.

 

در این چند وقتی که به تیم ملی آمدم جز روحیه، انگیزه و عشق از کشتی‌گیران و مربیان چیز دیگری ندیدم. البته بیرون از خانه کشتی حواشی وجود دارد اما خدا را شکر اینقدر مدیریت هست که نمی‌گذاریم این حواشی وارد خانه کشتی شود هر چند معتقدم نباید با این بهانه که در شرایط حساس هستیم چشم‌مان را بر روی کاستی‌ها ببندیم و انتظار داشته باشیم هیچ انتقادی نشود اما در این زمان کم تا المپیک بیشتر به عشق نیاز داریم.

بنا در پایان در پاسخ به این سوال که آیا پس از بازدیدی که وزیر ورزش و جوانان و معاون وی و همچنین رییس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی داشتند حمایت‌ها از این تیم بیشتر شده است یا خیر؟ گفت: به طور شفاف بگویم طرف حساب من رسول خادم است که البته در این چند وقتی که به تیم ملی آمده‌ام با وجود کمبودهایی که داشته خیلی خوب شرایط را برای ما مهیا کرده است. من از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به خاطر توجه‌شان به کشتی تشکر می‌کنم. من نمی‌توانم به گودرزی بگویم یک میلیارد تومان به من بده بلکه آنها باید این بودجه را در اختیار فدراسیون کشتی بگذارند تا فدراسیون این پول را بر اساس صلاحدید تقسیم کند.


 اخبار ورزشی  -  ایسنا