سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

صندلي محل کارتان قاتل شماست



 

صندلي محل کارتان قاتل شماست

 

آيا نشستن زياد باعث بروز درد در ناحيه کمرتان نشده است؟ آيا احساس بي‌حسي در پشت کمر و پاهاي خود نمي‌کنيد؟آيا احساس کسالت و بي‌حالي نمي‌کنيد؟
نشستن طولاني مدت ضررهاي بسياري براي سلامت بدن دارد و مي تواند باعث بروز مشکلات زيادي شود.

اگر شما در حالت نشسته مشغول خواندن اين مطلب هستيد ، لحظه اي درنگ کرده و به اين فکر کنيد که بدن شما چگونه فشاري را تحمل مي کند . ما هر روز به طور متوسط چندین ساعت را در حالت نشسته به سر مي‌بريم.

همه اين علائم کاملا طبيعي و در عين حال مضر هستند.دليل اصلي همه آن‌ها نشستن‌هاي طولاني است.تحقيقات زيادي در حوزه‌هاي مختلف مانند زيست‌شناسي مولکولي ، بيومکانيک ، فيزيولوژي ، همه گير شناسي و مانند آن در حال رسيدن به يک نتيجه واحد و در عين حال شگفت آور هستند.

نشستن براي سلامت عمومي جامعه خطرناک است و ورزش کردن در خنثي کردن آن هيج تاثيري ندارد.

مکانيسمي که بدن ما در حال نشستن در پيش مي‌گيرد بسيار با زماني که در حال قدم زدن و ورزش کردن هستيم متفاوت است.ما نبايد تصور کنيم که اگر زياد مي‌نشينيم بدين معناست که کم‌ ورزش مي‌کنيم.اين دو وضعيت تفاوت بسيار زيادي براي بدن ما دارند.

چرا علارغم آن‌که بعضي از افراد داراي رژيم غذايي مشابه با ديگران هستند ، اما چاق‌تر از بقيه هستند.

ما متوجه شديم افراد چاق معمولا تمايل زيادي به نشستن روي صندلي دارند و حتي زماني که وزن خود را کم مي‌کنند اين حالت در آن‌ها باقي مي‌ماند.چيزي که براي من جالب است اين است که انسان‌ها چند ميليون سال با قدم زدن و حرکت کردن تکامل پيدا کردند و تا چند سال پيش ، کشاورزي فعاليت اصلي اکثر مردم بود.اما در مدت زمان بسيار کوتاه زندگي همه ما به حالت سکون درآمد و همه محکوم به نشستن روي صندلي شديم.

 

صندلي محل کارتان قاتل شماست

 

اگر شما در حالت ايستاده يا راه رفتن باشيد ، عضلات خاصي را به کار مي‌گيريد که براي پشتيباني کيفي شما طراحي شده اند و هيچ گاه خسته نمي‌شوند.اين عضلات منحصر به فرد هستند چرا که سيستم عصبي آن‌ها را براي فعاليت‌هاي با شدت کم به کار مي‌گيرد و هم‌چنين آن‌ها داراي آنزيم‌هاي خاص مفيدي هستند.

يک آنزيم به نام lipoprotein lipase چربي و کلسترول را از خون گرفته و چربي را به انرژي تبديل کرده و کلسترول را نيز از LDL که نوع مضري است به HDL که نوع سالمي است تغيير مي‌دهد.

زماني که شما در حالت نشسته به سر مي‌بريد ، اين عضلات در حال استراحت به سر مي‌برند و فعاليت اين آنزيم‌ها کاهش پيدا مي‌کند.

افراد سالمند که معمولا تحرک زيادي دارند ، تقريبا نصف همتايان ساکن و نشسته خود مرگ و مير دارند.از سوي ديگر افرادي که دائما تلوزيون تماشا مي‌کنند يا در پشت صندلي‌هاي خود در حال وب گردي هستند بدون توجه به اين که داراي وزن نرمال هستند يا خير ، بيش‌تر دچار چاقي ، تريگليسيرد بالا، کلسترول مفيد HDL کم‌تر ، فشار خون بالا مي‌شوند.

ستون فقرات ما براي نشستن به مدت‌هاي طولاني طراحي نشده است.ستون فقرات ما به شکل S است که بسيار براي بدن مفيد است.شما فرض کنيد وزن سنگيني را روي يک شکل S يا C مانند قرار دهيد ، کدام شکل زودتر فرو مي‌ريزد؟

مسلم است که شکل C فشار بيش‌تري را تحمل مي‌کند.زماني که شما مدت زمان طولاني در حالت نشسته هستيد ، شکل طبيعي ستون فقرات از حالت S به حالت C تغيير پيدا مي‌کند که اين حالت فشار زيادي را به عضلات پشتي و شکمي شما وارد مي‌کند.

اما در عوض در حالت ايستاده شما وزن خود را روي زانو‌ها ، قوزک پا ، ران‌ها تقسيم مي‌کنيد. عکس‌برداري‌هاي MRI نشان مي‌دهد حتي بهترين حالت نشستن فشار فوق‌العاده اي روي کمر شما وارد مي‌کند.

بنابراين بهتر است براي اصلاح اين الگوي خطرناک در زندگي خود تلاش بيش تري کنيد و سعي کنيد تعداد ساعات نشستن خود را محدود تر کنيد.شايد کاهش زمان تماشاي تلوزيون يا نشستن در پشت کامپيوتر شروع خوبي باشد


ویدیو مرتبط :
در محل کار کلاه ایمنی حافظ جان شماست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل زن تنها برای سرقت 200 هزار تومان/دستگیری قاتل افغان در نزدیکی محل جنایت



قتل زن تنها برای سرقت 200 هزار تومان/دستگیری قاتل افغان در نزدیکی محل جنایت

کارگر افغان پس از قتل زن تنها با سرقت 200 هزار تومان از خانه اش ، گریخت اما خیلی زود در دام ماموران گرفتار شد.

اخبار حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، سوم آبان امسال مأموران کلانتری 121 سلیمانیه در جریان خبر کشف جسد زن 57 ساله ای در خانه ای ویلایی در خیابان نبرد شمالی قرار گرفتند .

با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد که همسر این زن با مراجعه به خانه و ورود به محوطه داخل ساختمان ، متوجه شده کلید پشت در خانه است و نمی تواند وارد ساختمان شود. در ادامه و به علت عدم پاسخگویی همسرش از داخل خانه ، با کمک همسایگان اقدام به باز کردن در خانه کرده که پس از ورود به داخل با جسد همسرش روبرو می شود .با حضور مأموران کلانتری و کشف جسد ، بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی اعلام شد که با حضور تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم و عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی ، علت مرگ "خفگی ناشی از انسداد شریان تنفسی" اعلام شد .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با توجه به بررسی های انجام شده در صحنه وقوع جنایت ، کارآگاهان اداره دهم اطمینان پیدا کردند که قاتل یا قاتلین از افراد آشنای مقتول هستند که بدون هیچگونه تخریب و یا انجام مقاومتی از سوی مقتول وارد خانه شده و اقدام به ارتکاب جنایت کرده اند . همچنین در بررسی های دقیق تر و با توجه به اظهارات همسر مقتول کارآگاهان در جریان سرقت 200 هزار تومان از داخل خانه قرار گرفتند .

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با توجه به اطلاعات بدست آمده و در ادامه تحقیقات از اعضای خانواده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یک روز در طول هفته ، جوانی به عنوان نظافتچی به منزل آنها مراجعه و اقدام به نظافت ساختمان می کند .

با شناسایی هویت این کارگر نظافتچی و شناسایی محل زندگی وی به عنوان نگهبان یک ساختمان در حال ساخت در منطقه نبرد ، کارآگاهان با مراجعه به این ساختمان اطلاع پیدا کردند که این شخص به نام "فضل الله . ن" 23 ساله از زمان وقوع جنایت با مراجعه به پیمانکار ساختمانی بلافاصله اقدام به تسویه حساب کرده و آن محل را ترک کرده است .

با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده ، کارآگاهان اداره دهم با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد "فضل الله . ن" در خیابان نبرد شده و سرانجام 24 آبان او را دستگیر و به اداره دهم انتقال دادند .

در حالیکه متهم پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده بود اما با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده سرانجام دیروز لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد .

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : زمانیکه در داخل خانه در حال انجام کارهای مربوط به نظافت ساختمان بودم ، بر سر افزایش میزان حقوق دریافتی با مقتول شروع به صحبت کردم که پس از دقایقی و در حالیکه همسر مقتول در آن لحظه در خانه حضور نداشت ، این موضوع باعث بالا گرفتن اختلاف و درگیری لفظی من با مقتول شد .

در حالیکه مقتول حاضر به افزایش حقوق من نشده بود و می خواست که مرا از خانه بیرون کند ، شالی که بر روی سر وی قرار داشت را به دو گردنش انداختم و آنقدر فشار دادم که دیگر قادر به نفس کشیدن نبود . پس از آن ، با سرقت وجوه نقد داخل خانه که از محل نگهداری آنها اطلاع دقیق داشتم به سرعت به محل کار اصلی خود رفتم و ضمن تسویه حساب با پیمانکار ساختمان ، این محل را نیز ترک کردم اما پس از چند روز توسط مأموران دستگیر شدم ./مهر