سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

شوخی به قیمت طلاق!



 

شوخی به قیمت طلاق

 

شوخی و مزاح كردن یكی از سالمترین و جذابترین تفریحات آدمی به خصوص تفریحات خانوادگی محسوب می شود كه در عین زیبایی بسیار حساس و ظریف و شكننده می باشد و افراد با كمترین كم توجهی به راحتی می توانند اصول آن را زیر پا گذاشته و زیبایی بیش از حد آن را به زشتی غیرقابل توصیفی تبدیل نمایند.

 

معمولاً‌ وقتی دختر و پسری با یكدیگر عقد می كنند به دلیل عدم صمیمیت و رودر بایستی زیادی كه با هم دارند، بسیار رسمی با یكدیگر برخورد نموده و یقیناً از شوخی با هم امتناع می ورزند. البته این جریان تنها تا یك ماه یا نهایتاً سه ماه ابتدای دوران عقد پابرجاست و پس از این زمان به دلیل صمیمیت و محبت زیادی كه بین دختر و پسر حاصل می گردد، ارتباطشان با یكدیگر بیشتر شده و به قولی باب شوخی هم بینشان باز می گردد.

 

چنانچه قبلاً اشاره شد همانگونه كه افراد می توانند از شوخی به عنوان عاملی برای نزدیكی و شادی اطرافیان استفاده نمایند،‌ می توانند از آن به عنوان وسیله ای برای آزار و اذیت عزیزانشان نیز استفاده نمایند. به بیان دیگر شوخی اگر در جای خود و در قالب اصولش استفاده شود زیبا و خنده دار است و باعث طراوت زندگی مشترك می گردد ولی اگر از این اصول خارج گردد، نه تنها خنده دار و زیبا نیست بلكه ویران كننده روابط زن و مرد نیز می باشد و حتی ممکن است دامنه اختلافات قدیمی را تا حدی گسترده کند که رابطه شما از بیخ و بن با مشکل مواجه شود.

 

شوخی های ویران كننده

 

- شوخی هایی كه در جای خود استفاده نمی شوند. مثلاً شوخی با فردی كه بسیار ناراحت است.

 

- شوخی هایی كه از طریق تمسخر، توهین، تحقیر و ... باعث ویرانی شخصیت فرد مقابل می گردند.

 

- شوخی هایی كه باعث كوچك شدن فرد در مقابل دیگران می گردد.

 

- شوخی های همیشگی و غیرمتعارف

 

- و ...

  

- افراد خشك: افرادی كه به هیچ وجه از شوخی خوششان نمی آید. یعنی نه با كسی شوخی می كنند و نه دوست دارند كه كسی با آنها شوخی كند. رفتار و كردار این افراد بسیار رسمی بوده و كارهایی چون شوخی را جلف و به دور از شخصیت محترمشان می دانند.

 

-افراد شوخ طبع:‌ افرادی هستند كه از خندیدن و خنداندن بسیار لذت می برند. به همین دلیل از لطیفه ها و خاطرات خنده دار به منظور شاد كردن اوقات استفاده می نماید.

 

-افراد شوخ طبع افراطی: اینها جزء افرادی هستند كه همه چیز را به شوخی می گیرند. برای آنها مسائل جدی هیچ معنایی ندارد. معمولاً به این گونه افراد «الكی سرخوش» می گویند و كنار آمدن و زندگی كردن با آنها بسیار سخت است.

 

-افراد شوخ طبع متعادل: آنها كسانی اند كه در عین شوخ ‌طبعی با مسوولیت و جدی‌ اند و به دیگران و بخصوص همسرشان احترام می ‌گذارند و بسیار مراقبند كه مبادا با شوخی هایشان كسی را ناراحت كنند. این افراد شوخ‌ طبعی را وسیله ای برای شاد و مفرح كردن اوقات و آرام كردن دیگران می ‌دانند. این گروه از افراد بهترین شخصیت ها را دارا می باشند و برای ازدواج بسیار مناسبند.

 

-افرادی كه از شوخی به عنوان ابزار استفاده می كنند: برخی دیگر از شوخی به عنوان ابزاری برای تمسخر،‌ سركوفت و تحقیر و آزار دیگران استفاده می نمایند.

 

امام باقر(ع) می فرمودند خدا شوخی و مزاح را دوست دارد مدامی كه حرف زشت و ركیك نباشد. ( الكافی، ج : 2، ص : 663)

منبع: تبیان


ویدیو مرتبط :
کلیپ تلنگر جدایی طلاق کودکان طلاق talangor jodayi

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شوخی‌های نابجا،مرد را خواهان طلاق كرد



 

 

به گزارش ایسنا، مردی در دادگاه خانواده حضور یافت و تقاضای درخواست طلاق از همسرش را به قاضی دادگاه ارائه كرد. مرد جوان كه ۲۴ ساله بود، خطاب به قاضی دادگاه گفت: مشكل اصلی من با همسرم، سن اوست و بزرگترین اشتباه من در هنگام ازدواج در نظر نگرفتن سن همسرم بود.

 

وی ادامه داد: همسرم ۱۸ سال سن دارد و رفتارهایش آنقدر كودكانه است كه گاهی اوقات باعث خجالت من در بین دوستانم می‌‌شود، و متاسفانه رفتارهایش موجب می‌شود، انتخاب من برای زندگی مشترك را مسخره كنند.

مرد جوان با ناراحتی بیان كرد: از طریق یكی از دوستانم، قبل از ازدواج با همسرم آشنا شدم، و در آن دوران سن كم او، كمترین اهمیتی برای من نداشت، زیرا فكر می‌كردم عشق و علاقه مهمترین موضوع در زندگی است، اما بعد از گذشت یكسال از زندگی مشتركمان متوجه شدم. عشق و علاقه مهمترین فاكتور برای شروع زندگی مشترك نیست.

وی با اشاره به یكی از مشكلاتشان، اظهار كرد: برای مثال زمانی كه من خواب هستم، شوخی‌های فیزیكی وحشتناكی را انجام می‌دهد، به طوری كه وقتی از خواب بیدار می‌شوم احساس می‌كنم، نیمی از اعضای بدنم از كار افتاده است، بارها به دلیل همین شوخی‌های نا به جا دچار شك عصبی شده‌ام.

مرد جوان با بیان اینكه «نمی‌توانم با این وضعیت رفتاری همسرم به زندگی ادامه دهم، زیرا همیشه با ترس و دلهره می‌خوابم»، افزود: حاضرم مهریه ۲۱۲ سكه‌ای همسرم را پرداخت كنم تا از او جدا شوم و بتوانم بدون اضطراب به زندگی ادامه دهم. زیرا هر بار كه می‌خواهم از سر كار به منزل باز گردم، استرس دارم.

به گزارش ایسنا، قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات مرد جوان به دلیل عدم حضور زن در دادگاه حكمی مبنی بر طلاق صادر نكرد و از مرد جوان خواست همسرش را نزد روانپزشك ببرد تا مشكلاتشان حل شود..../ایسنا