سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

شغل مورد علاقه تان را پیدا کنید



شغل مورد علاقه,شغل و حرفه ,معنای واقعی موفقیت

اینکه شما در زندگی چه شغل و حرفه ای را برای خود انتخاب می‌‌کنید تفاوت چندانی ندارد مهم این است که در این انتخاب، علاقه خود را در نظر بگیرید. هنگامی‌که هر یک از ما به لوازم موفقیت در زندگی و کار فکر می‌‌کنیم، معمولا اموری از قبیل استعداد، آرزوها، هوش و درایت، نظم و انضباط، تلاش و پشتکار و حتی شانس به ذهن‌مان خطور می‌‌کند. آنچه که بسیاری از ما در این میان فراموش می‌‌کنیم، علاقه است. علاقه ای که ما به کارمان داریم یا نداریم، نباید دست کم گرفته شود. گاه همین عامل می‌‌تواند باعث تغییرات بزرگی هم در زندگی ما و هم در محیط اطرافمان شود.

معنای واقعی موفقیت
قبل از صحبت از علاقه، بهتر است معنای واقعی موفقیت را تشریح و علت اهمیت آن را بیان کنیم. اکثر افراد موفقیت را همراه با ثروت و شهرت زیاد می‌‌دانند، اما موفقیت واقعی تنها ثروت و شهرت نیست. موفقیت، در درجه اول به معنای دستیابی به اهداف است. پس موفق‌ترین افراد کسانی هستند که بیشتر از سایرین به خواسته‌ها و اهداف‌شان دست پیدا کرده‌اند. آنچه که همه ما به دنبال آن هستیم، حتی بیش از ثروت و شهرت، افتخار به کاری است که انجام می‌‌دهیم. این نکته در مورد شغل افراد بسیار صادق است.

فردی واقعا موفق است که از شغل و حرفه خود راضی باشد. توجه داشته باشید که معنای موفقیت الزاما به معنای پول درآوردن و ثروت‌مند شدن نیست. البته درآمد خوب می‌‌تواند یکی از اهداف مناسب و منطقی برای افراد باشد. همه ما دوست داریم به قدری پول داشته باشیم که خودمان و خانواده‌مان در آسایش زندگی کنیم. اما واقعیت این است که اگر ما واقعا کاری را که به آن علاقه داریم انجام دهیم، به احتمال خیلی زیاد درآمد خوبی نیز خواهیم داشت.

معنای واقعی علاقه
منظور از علاقه آن حس رمانتیک نیست، بلکه اشتیاق و کششی خاص است که درون هر یک از ما به گونه‌ ای متفاوت و نسبت به چیزی خاص وجود دارد. هر یک ما به هر حال به کار یا چیزی علاقه داریم؛ علاقه به پول، غذا، ورزش… این حس کشش و اشتیاق بسیار قوی است. اگر ما این حس اشتیاق را با کار خود ترکیب کنیم، می‌‌توانیم به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.

چرا علاقه اهمیت دارد؟
اگر ما به کاری که انجام می‌‌دهیم علاقه داشته باشیم و به آن افتخار کنیم، خیلی بهتر و راحت‌تر می‌‌توانیم سختی‌هایی را که قطعا در مسیر رسیدن به هدف وجود دارند تحمل و با آنها مقابله کنیم. همچنین هر چه علاقه و اشتیاق ما برای دستیابی به هدف بیشتر باشد، انرژی بیشتری نیز برای بهبود و پیشرفت خود صرف خواهیم کرد. این حس و نتیجه خوب مانند یک چرخه عمل می‌‌کند. هر چه حس ما نسبت به کارمان بهتر باشد، نتیجه نیز بهتر خواهد شد و هر چه نتیجه بهتر شود حس ما نیز بهتر می‌‌شود. افرادی که می‌‌توانند در محل کار مفید باشند و به نتایج مطلوب دست پیدا کنند، درآمد بیشتری دریافت خواهند کرد. علاقه داشتن به کاری که انجام می‌‌دهیم نه تنها باعث پیشرفت ما می‌‌شود، بلکه خود به خود ثروت و شهرت را نیز در پی خواهد داشت. علاقه‌مند بودن به کار همان عنصری است که می‌‌تواند ساعات خسته کننده کار را به لحظه‌هایی شیرین و معنا دار تبدیل کند.

هیچ گاه دیر نیست
اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که پس از خواندن این مطلب متوجه می‌‌شوید که تا به حال در زندگی به دنبال علایق خود بوده اید، باید بگوییم که شما آدم خوش اقبالی هستید. شما باید برای این نعمت شکرگزار خداوند باشید. افرادی مثل شما کم هستند. برخی آمارها نشان می‌‌دهند که اکثر افراد شاغل از شغل خود ناراضی هستند و وظایف خود را از روی اجبار انجام می‌‌دهند. قطعا اکثر ما مجبوریم برای گذران زندگی شغلی داشته باشیم (مگر اینکه در یک خانواده بسیار ثروتمند متولد شده باشیم). پس بعد از خواندن این مطلب به دنبال استعفای خود نباشید؛ حتی اگر از شغل خود راضی نیستید.

اما این نکته به این معنا نیست که شما نمی‌توانید به دنبال علاقه خود باشید. شما می‌‌توانید به اموری که به آنها علاقه دارید در کنار شغل اصلی خود بپردازید. هیچگاه برای رسیدن به آرزوها دیر نیست. اگر شما در زندگی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید، می‌‌توانید به این جمله تحقق بخشید. سعی کنید از آنچه می‌‌خواهید تصویر دقیقی در ذهن داشته باشید. همچنین سعی کنید واقع بین باشد. سپس برای دستیابی به هدف خود تلاش را آغاز کنید. موفقیت واقعی بسیار با ارزش‌تر از شهرت و ثروت زیاد است. لذت بردن از کاری که انجام می‌‌دهید در اکثر موارد بهتر از داشتن حساب بانکی پر از پول است. البته اگر شما واقعا به کار خود علاقه‌مند باشید، احتمال اینکه بتوانید از این راه درآمد بیشتری نسبت به همکاران خود کسب کنید بسیار زیاد است. در نهایت نباید فراموش کنیم که برای دستیابی به هر هدفی باید تلاش و پشتکار بسیار داشت. افرادی که به کاری که انجام می‌‌دهند علاقه دارند راحت‌تر می‌‌توانند این سختی ها را تحمل کنند و مسیر موفقیت را طی کنند.
منبع:ماهنامه دنیای سلامت/زیبــاشــو دات کام

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ اثرگذار شغل مورد علاقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شغل مورد علاقه ام را از کجا پیدا کنم؟


برای اینکه درست در جایگاهی قرار بگیرید که شایسته آن هستید قبل از هر چیز باید شناخت دقیقی از خود و توانایی هایتان داشته باشید.

هفته نامه زندگی مثبت - ترجمه آوار فرهمند: برای اینکه درست در جایگاهی قرار بگیرید که شایسته آن هستید قبل از هر چیز باید شناخت دقیقی از خود و توانایی هایتان داشته باشید.

برای این کار در جایی آرام و بدون هیچ سر و صدای مزاحمی بنشینید و در مورد موضوع هایی که به آن علاقه دارید فکر کنید. از خودتان این سوال ها را بپرسید:

*چه چیزی در من هیجان بیدار شدن صبحگاهی را ایجاد می کند؟

*اگر پول برایم مهم نبود چه  کاری می کردم؟

*چه کاری را بهتر از هر کار دیگری انجام می دهم؟

*چه چیزی مرا کنجکاو و مجذوب خود می کند؟

*بیشترین چیزی که از آن لذت می برم چیست؟

*وقتی به شغل دیگران فکر می کنم چه چیزی باعث حسادت من می شود؟

شغل مورد علاقه ام را از کجا پیدا کنم؟

نقاط برتر خود را کشف کنید

اگر شما آرزو دارید که اسب سوار خوبی شوید اما نسبت به اسب یا هر حیوان دیگری آلرژی دارید، بهتر است این رویا را برای همیشه فراموش کنید. منظور از این مثال این است که گاهی اوقات نباید به دنبال چیزی باشید که تنها دوستش دارید بلکه باید علایقی را بیابید که در آن توانایی و استعداد دارید. البته خوب بودن به تنهایی نیز کافی نیست. در مورد پیدا کردن آنچه که در آن استعداد دارید باید خوب بررسی کنید.

با بررسی و دقت زیاد در نهایت چیزی را بیابید که در آن خیلی بهتر و متمایز از دیگران هستید. برای مثال فرض کنید که شما در پخت و پز مهارت دارید و می خواهید این کار را به عنوان شغلتان انتخاب کنید، اما این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که آشپزهای خیلی خوب و باتجربه ای در سراسر کشورتان وجود دارند. چه چیزی در شما وجود دارد که می تواند شما را بین رقبایتان برتر جلوه دهد؟ وقتی بتوانید کاری را متمایز از دیگران انجام دهید از نتیجه کارتان لذت خواهید برد. در نتیجه از شغلتان نیز رضایت خواهید داشت.

جنگل را ببینید نه درختان

شاید شما به این فکر افتاده اید که دونده ماراتن شوید، اما این تصمیم می تواند مقصد بهتری هم داشته باشد مانند مربیگری. شما دوست دارید بهترین آشپز دنیا شوید. اما چرا؟ چون شما علاقه دارید غذاهای خوشمزه و لذیذ به مردم سرو کنید، بنابراین چرا به فکر تاسیس یک کافی شاپ یا رستوران نیستید؟ به همین ترتیب با بررسی و موشکافی احساس ها و علایقتان می توانید نتیجه خوبی از آن استنتاج کنید. تنها درختان را نبینید. اینکه شما عشاق دویدن هستید به معنای دونده شدن نیست. چرا به مربیگری فکر نمی کنید؟

شغل مورد علاقه ام را از کجا پیدا کنم؟

اگر هیچ ایده ای ندارید...

بعضی از افراد واقعا نمی دانند که مهم ترین و جذاب ترین چیزی که می تواند آنها را هیجان زده کند چیست. به این گروه از افراد پیشنهاد می کنیم. برای شروع، یک کار خاص را امتحان کنند. ورزش کنید، به کلاس نقاشی بروید، آشپزی کنید و با افراد مختلف آشنا شوید. به تدریج که به موضوعی خاص علاقه مند شدید دنبال معنا و هدفی که در این علاقه نهفته است باشید، تا راهتان را پیدا کنید.

مهارت هایتان را افزایش دهید

اگر احساس می کنید در زمینه ای خاص استعداد دارید به همان مهارت ها اکتفا نکنید. برای مثال اگر مهارت نقاشی دارید به یک کلاس آموزشی نقاشی فکر کنید و مهارت هایتان را بسط دهید. دنبال یاد گرفتن تکنیک هایی باشید که تا به حال آن را نمی دانستید و به همین ترتیب اره مهارت هایتان را تیز کنید.