سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

شستن سبزی و میوه با مسواك


هر روز این جمله را می‌شنوید كه «برای سالم‌بودن، سبزی‌ها و میوه‌های تازه بخورید»، حتما می‌دانید كه سبزی‌ها و میوه‌های تازه برای دستگاه گوارش، دستگاه ایمنی و پوست و مو حتی زیبایی ما مفید هستند اما احتمالا این نكته را نمی‌دانید كه این سبزی‌ها و میوه‌ها در عین حال می‌توانند بسیار هم خطرناك باشند، چگونه؟





ویدیو مرتبط :
طریقه ی صحیح شستن میوه و سبزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف میوه و سبزی راز جوانی و شادی پوست است



 

 

مصرف میوه و سبزی راز جوانی و شادی پوست است

 

تغذیه ای سرشار آنتی اكسیدان هایی مانند ویتامین A، E،D به سلامت پوست و شادابی آن كمك می كند ومیوه ها و سبزی ها سرشار از این آنتی اكسیدان ها هستند.

 

مجتبی امیری در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس؛ افزود: برای شاداب شدن و جوان سازی پوست كارهای زیادی می شود انجام داد. تغذیه صحیح و پرهیز از نور مستقیم خورشید موجب حفظ شادابی پوست و جوان شدن سلول های پوست می شود.

 

امیری اضافه كرد: می توان گفت كه رژیم سرشار از میوه ها و سبزی هایی كه از نظر ویتامین های A،E،D غنی باشند موجب جوانی و شادابی پوست می شود و اگر میوه و سبزی را از سنین پایین تر مصرف شود پوست سالم تر می ماند.

 

وی افزود: پرهیز از تابش آفتاب كه تماس پوست صورت و سر هر چقدر محدود تر باشد پیری پوست دیرتر صورت می گیرد و استفاده از ضد آفتاب ها از پیری زودرس پوست جلوگیری می كند.

 

امیری گفت: خشكی پوست یكی از عوامل اصلی پیری پوست است و استفاده از نرم كننده ها می تواند خشكی پوست را از بین ببرد.

 

این متخصص پوست و مو اضافه كرد: پرهیز از استرس و كشیدن سیگار برای حفظ سلامت پوست مؤثر است./خبرگزارى فارس