سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

شخصیت شناسی: کرم ذهن دارید؟



شخصیت شناسی,پژوهش های شخصیت شناسی,سبک شخصیتی

در این مطلب، بخشی از پژوهش های شخصیت شناسی دکتر کریستوفر جرمر را آوردیم تا در میان یافته هایش به دنبال سبک شخصیتی خود بگردید و اشتباهات تصمیم گیری و حل مسئله تان را بشناسید.

 

کرم ذهن دارید؟
1- مدام با ذهن تان درگیرید؟
2- با فکر و خیال ها خودآزاری می کنید؟
3- در هر شرایطی می خواهید مشکلات را با منطقی ترین راه، حل کنید؟
4- احساسات در زندگی شما جایی ندارد و حتی مشکلات عاطفی را می خواهید با راه های منطقی و محاسباتی حل کنید؟

شخصیت شناسی,پژوهش های شخصیت شناسی,سبک شخصیتی

اگر کرم ذهن دارید...
آنقدر با احساسات بیگانه اید که با وجود تلاش زیادتان برای حل کردن مشکلات، اغلب اطرافیان تان را آزرده می کنید. شما با تکیه بیش از اندازه به منطق، مدام خود را غرق فکر و خیال می کنید و گاهی برای پیدا کردن یک راه حل ایده آل آنقدر انرژی می سوزانید که نمی توانید لذت واقعی عبور از بحران را احساس کنید و البته به خاطر خستگی و فکر زده بودن تان نمی توانید هدیگران را هم در چنین لذتی شریک کنید. عجیب نیست اگر بار تمام مشکلات زندگی به دوش شما بیفتد چرا که شما به هوش و توانایی هیچ کس به اندازه عقل و منطق خودتان اعتماد ندارید.

فراموش نکنید...
- همه مشکلات قابل حل نیستند. هر در هم که ذهن تان توانمند باشد، باز هم می توانید تنها برخی چالش ها را حل کنید.

- احساسات شاید آشفته و بی نظم به نظر برسند اما گاهی بهترین راه برای بیرون آمدن از بحران ها هستند.

- به مشکلات برای حل شدن زمان بدهید. صرف انرژی روانی زیاد تنها توانایی شما برای برداشتن قدم های موثر را کم می کند.

- گاهی دیگران بیشتر از آنچه به کمک شما نیاز داشته باشند، می خواهند احساسات شان را درک و آرام شان کنید.

پروانه هستید؟
1- به سادگی از چیزها خسته می شوید؟
2- کارها را نیمه کاره رها می کنید و انجام و تمام کردن پروژه های مختلف برایتان غیرقابل تحمل است.
3- با ثبات میانه ای ندارید و مدام از این شاخه به آن شاخه می پرید؟

شخصیت شناسی,پژوهش های شخصیت شناسی,سبک شخصیتی

اگر پروانه هستید
کارنامه زندگی شما پر است از پروژه های نیمه کاره و ناتمام. شما با هیجان زیاد تصمیم می گیرید اما پس از مواجه شدن با اولین سختی از ادامه راه منصرف می شوید و در آرزوی پیدا کردن راهی ساده تر به دنبال کار دیگری می روید. به خاطر ناتوانی تان در رفتن از یک خط مستقیم، از اغلب همسالان تان عقب مانده اید و یک دنیا آرزوی ناکام دارید که به خاطر از این شاخه به آن شاخه پریدن هایتان به آنها نرسیده اید.

فراموش نکنید:
- خاطرات تان را یک دور مرور کنید. به خاطر از این شاخه به آن شاخه پریدن چه فرصت هایی را از دست داده اید و چقدر راه خود را طولانی کرده اید؟

- می دانیم که دست خودتان نیست اما اگر احساس می کنید توان یا تمرکز تمام کردن کاری را ندارید، از حمایت دیگران استفاده کنید.

- به شناسنامه تان نگاه کنید. دیگر زمانی برای تلف کردن نمانده و باید به ثباتی در زندگی خانوادگی، کاری و اجتماعی تان برسید. پس در نخستین قدم با شرکت در دوره های یوگا و هوشیاری، تمرکزتان را افزایش دهید.

میان زمین و هوایید؟
در لحظه زندگی می کنید و به فکر فردا نیستید؟
نمی توانید خودتان را به یک چیز متعهد کنید؟
آدم های دیگر فکر می کنند شما بی خیالید؟
نمی توانیده تصمیم بگیرید و موضوعات زندگی تان را اولویت بندی کنید؟

شخصیت شناسی,پژوهش های شخصیت شناسی,سبک شخصیتی

اگر میان زمین و هوایید...
برای شما نه گذشته معنایی دارد و نه آینده. به همین دلیل نه از پیشامدهای گذشته درس می گیرید و نه خود را برای رخدادهای آینده آماده می کنید. از نظر دیگرن شما فردی شاد و آرام هستید اما آماده نبودن تان برای مواجهه با مشکلات احتمالی و چالش های پیش رو به شما اجازه نمی دهد که واقعا شاد و آرام باشید. شما برای خلاص شدن از فکر و خیال، مشکلات را حل نمی کنید بلکه به مکانیسم دفاعی انکار متوسل می شوید و بدون حل کردن سختی های زندگی تان از آنها رو برمی گردانید.

فراموش نکنید:
- مراقب باشید آسان گیری شما به مرز بی خیالی وارد نشود و باعث از دست دادن موقعیت هایتان نشود. آرامش داشتن عالی است اما گاهی آرامش در گرو برداشتن قدم های موثر است نه یکجا نشستن و بی تفاوتی.

- قبل از آنکه یک لحظه دیگر از زندگی تان را بگذرانید، باید این واقعیت را باور کنید که عقربه های ساعت سریع می چرخند و صفحه تقویمی که خط می خورد دیگر رنمی گردد. زندگی در لحظه عالی است اما به شرط آنکه چشم انداز آینده را نادیده نگیرید و بدون از دست دادن حال برای روزهای بعدی آماده شوید.

معلم اخلاقید؟
به راحتی در مورد آدم ها قضاوت می کنید؟
مرزهای محکم و غیرقابل انعطافی در مورد خوبی و بدی دارید؟
وقتی آدم ها مطابق مرزهای شما رفتار نمی کنند، در مقابل شان جبهه می گیرید و روی شان برچسب می زنید؟ از خودتان مراقبت نمی کنید چون به نظرتان افراطی و خودخواهانه است؟

شخصیت شناسی,پژوهش های شخصیت شناسی,سبک شخصیتی

اگر معلم اخلاقید...
- برای شما جهان تنها در چند جمله تعریف می شود و اگر آدم های دیگر هم تعریف مشابه شما نداشته باشند، از آنها ناامید می شوید.

- شما زندگی سختی دارید. مدام با ذره بین به رفتارها و افکار دیگران خیره می شوید و در ذهن تان آنها را تحلیل می کنید و انرژی را که باید صرف آرامش و بهبود زندگی خودتان بکنید، بیهوده در این موارد صرف می کنید. ابعاد مثبت و دوست داشتنی آدم ها برایتان در اولویت نیست و کافی است رفتاری که از نظرتان اشتباه است را از سوی آنها ببینید تا سختگیرانه دورشان را خط بکشید و خود را از رابطه ای که جنبه های مثبتی هم می توانست داشته باشد، محروم کنید.

فراموش نکنید
- نگاهی به خودتان بیندازید. آیا اشتغال ذهنی مداومی که به خاطر رفتار و سبک زندگی دیگران برای خود ایجاد کرده اید، شما را آزار نمی دهد؟ همه ما ابعاد ناخوشایندی هم در شخصیت مان داریم و در شرایط سخت خیلی از قانون ها را رعایت نمی کنیم. پس تا در جایگاه دیگران قرار نگرفته اید و دنیا را از دریچه دید آنها ندیده اید، روی رفتارهایشان برچسب نزنید.

- زندگی خودتان را آنطور که دوست دارید اداره کنید اما از دیگارن انتظار نداشته باشید به خاطر شما و شبیه شما زندگی کنند. با چنین انتظاری شما تنها حلقه آدم های اطراف تان را تنگ تر خواهید کرد.

منبع:سرزمین پویا/برترین ها

 


ویدیو مرتبط :
آیا شما یک ذهن ثروتمند یا یک ذهن فقیر دارید؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا دوست دارید شخصیت افراد را بشناسید؟!



 

 

اسرار درونی افراد

 

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد شخصیت انسان‌ها به طور دقیقی در ظاهر آن‌ها نمود پیدا می‌کند و از روی شکل ظاهری افراد می‌توان به شخصیت درونی آن‌ها پی برد.

 

آن‌ها متوجه شدند با نگاه کردن به شخصیت افراد می‌توان به درستی خصوصیات اخلاقی آن‌ها مانند میزان اعتماد به نفس ، برون‌گرایی یا درون گرایی و حتی درستکاری آن‌ها را معین کرد.

 

شرکت کنندگان در این تحقیق چندین گروه از چند دانشگاه از جمله دانشگاه کمبریج بودند که از آن‌ها خواسته شد با استفاده از تصویر چند نفر سعی کنند شخصیت آن‌ها را حدس بزنند.

 

در این تحقیقات از افرادی که عکسشان گرفته می‌شد و در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گرفت خواست شد در دو حالت متفاوت اقدام به عکس‌برداری از خود کنند که در یک حالت مطابق با معیارهای خواسته شده محققان بود و در حالت دیگر شخص بر اساس تمایلات خودش در برابر دوربین ژست می‌گرفت .

 

در نهایت محققان متوجه شدند قضاوت‌هایی که در مورد افراد از روی عکس آن‌ها می‌شود بسیار به شخصیت افراد در عکس شبیه است.

 

تحقیقات دانشمندان نشان داد زمانی که افرادی از روی دو تصویر سعی در حدس زدن شخصیت یک فرد می‌کنند ، حدسیات آن‌ها دقیق‌تر است و بیش‌تر به واقعیت نزدیک است. محققان متوجه شدند زمانی که فردی بر اساس تمایلات و فاکتورهای مورد نظر خودش در برابر دوربین عکس‌برداری می‌کند بیش‌تر از حالتی که بر اساس معیارهای دانشمندان در برابر دوربین ژست می‌گیرد شخصیت خود را فاش می‌کند.

 

به طوری که در تصاویری که به طور طبیعی گرفته شده است ، افراد شرکت کننده در تحقیق بهتر توانستند خصوصیاتی مانند منطقی بودن ، دوست داشتنی بودن ، تنها بودن ، خصوصیات عاطفی و مانند آن را حدس بزنند.

 

محقق این مطالعه در این باره گفت:همانطور که ما حدس می‌زدیم ، شکل ظاهری افراد می‌تواند شخصیت درونی او را نشان دهد و انسان‌ها می‌توانند در نگاه اول ، بعضی از خصوصیات اخلاقی فرد مقابل را تحلیل کنند.