سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

سرفه های کودکانه نگرانتان نکند!



سرفه های کودکان,درمان سرفه های کودکان,داروی گیاهی سرفه های کودکان

اکثر کودکان به دنبال سرماخوردگی ساده دچار سرفه حاد می‌شوند که این وضعیت ممکن است در طول یک سال چند بار تکرار شود.

اغلب والدین با دیدن علائم اولیه سرفه در فرزندانشان نگران می‌شوند، اما پزشکان معتقدند سرفه واکنش بدن برای حفظ خود در برابر آسیب‌های مجاری تنفسی است. معمولا به دنبال ابتلا به نوعی عفونت تنفسی مثل سرماخوردگی ممکن است سرفه تا چند روز در کودک ادامه یابد. به هر حال سرفه‌ای که بیش از دو یا سه هفته طول بکشد، حتما باید علت آن بررسی شود.

اکثر کودکان به دنبال سرماخوردگی ساده دچار سرفه حاد می‌شوند که این وضعیت ممکن است در طول یک سال چند بار تکرار شود. گاهی کودکانی که قبل از رسیدن به سن مدرسه در مهدکودک‌ها نگهداری می‌شوند در سال تقریبا هشت نوبت دچار عفونت تنفسی ساده می‌شوند و به دنبال آن نیز کمتر از یک هفته سرفه‌شان ادامه می‌یابد.

کارشناسان «آکادمی آلرژی، آسم و ایمنی‌شناسی آمریکا» در مورد سرفه در کودکان نکات مفیدی را به والدین توصیه می‌کنند که به شرح زیر است:

- وقتی تکرار سرفه در طول روز ناشی از عفونت تنفسی ویروسی است، نیاز به درمان ندارد و به خودی خود پس از یک یا دو هفته فروکش می‌کند.

- اگر پس از مدتی سرفه‌های فرزندتان بیش از آنچه تصور می‌کردید ادامه یافت حتما با یک متخصص اطفال مشورت کنید.

- در صورتی که فرزندتان به دلیل سرفه‌های مکرر قادر به انجام فعالیت‌های عادی و روزمره خود نبود و یا پس از سرفه در خلط او خون مشاهده کردید از خوددرمانی بپرهیزید و زودتر کودک را نزد یک متخصص ببرید.

- توجه داشته باشید که بسیاری از داروهای ضدسرفه برای کودکان موثر نیستند.

- اگر حدس می‌زنید که سرفه‌های کودکتان ناشی از آلرژی یا آسم است با یک متخصص ایمنی‌شناسی مشورت کنید.

منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :
‫درمان سرفه شدید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این بگو مگوها نگرانتان نکند



دعوای زن و شوهر

مشاجره و بگومگو میان تمام زوج ها وجود دارد

 

بگو مگو و مشاجره معمولا زوج های جوان را نگران می کند. به ویژه اگر در دوران گل و بلبل نامزدی به سر ببرند، این بگو مگوها باعث می شود که نگران رابطه و آینده ازدواجشان شوند. اما آیا هر مشاجره و بحثی نگران کننده است؟

مشاجره و بگومگو میان تمام زوج ها وجود دارد. اتفاقا زوج هایی که دعوا نمی‌کنند، بیشتر مورد نگرانی درمانگران هستند و آمار طلاق‌شان بیشتر از آنهایی است که با هم مشاجره می‌کنند. یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود زنگ خطر یک رابطه به صدا در بیاید، بی‌تفاوتی است اما جرو بحث همان‌قدر که برای رسیدن به تفاهم لازم است و با توجه به تفاوت‌های زنانه و مردانه طبیعی است، اگر بیشتر از حد مجاز شود مانند آلاینده‌های هوا نمی‌گذارد در خانه نفس بکشید. پس بدون این‌که نگران این مشکل باشید و گمان کنید که رابطه شما مشکلی دارد، به این فکر کنید که چگونه باید از مرزها عبور نکنید، زیرا بگو مگو زیر آن هم برای شمایی که به تازگی وارد زندگی یکدیگر شده اید، کار عجیبی نیست، اما تفاوت زوج‌های موفق و ناموفق در نحوه مدیریت این بگومگوهاست.

دعواهای بی خطر
بگومگو بدون خشم و توهین آسیبی به بدنه رابطه نمی‌زند. زوج‌های موفق روش گفت‌وگوی مثبت با یکدیگر را انتخاب می‌کنند. این زوجین سطح عصبانیت را همواره در درجه پایین کنترل می‌کنند و آموخته‌اند که از عباراتی با ملایمت استفاده کنند و از توهین و تحقیر یکدیگر خودداری می‌کنند. همچنین این دست زوجین روش کنترل خشم و عصبانیت را هم به خوبی آموخته‌اند عدم توافق‌ها را می‌پذیرند.  زوج های شاد و با ارتباطات سالم، عدم توافق‌ها، گفت‌وگو کردن محترمانه درباره تفاوت‌ها و خودکنترلی را بخوبی آموخته‌اند. شما هم اگر می‌خواهید که زوج موفقی باشید باید مانند آنها عمل کنید. بحث کردن می‌تواند حتی به شناخت بیشتر هم کمک کند به شرطی که دنبال اثبات حرف خود به هر وسیله‌ای نباشید.

بگومگو میان زوج ها

بحث کردن می‌تواند حتی به شناخت بیشتر هم کمک کند

 

اگر زیاد دعوا می کنید
اگر در مرحله شناخت هستید، بحث کردن طبیعی است. اما دعوا کردن نه، اگر در مرحله نامزدی هستید ممکن است گاهی دعوا و بحث پیش بیاید اما این بحث ها نباید مخرب باشد. وقتی بحث در دوران نامزدی زیاد و همراه با خشم باشد، خطرناک است. اگر هم عقد کرده هستید یا زیر یک سقف زندگی می کنید باید بدانید که روانشناسان معتقدند 5 سال اول زندگی زناشویی، پرتنش‌ترین دوران است که شما آن را گذرانده‌اید و سال اول، از همه این ها پر تنش تر. در سال اول ازدواج شما در حال وارسی و شناخت یکدیگرید و از سوی دیگر، چهره جدیدی از خود و همسرتان در زیر یک سقف می بینید و همین تنش ها، سوتفاهم ها و نگرانی ها را بیشتر می کند.

حساس شوید!
چه موقع باید نسبت به درگیری ها یا بحث هایتان حساس شوید و آن را هشداری در رابطه دو نفره تان تلقی کنید؟ اگر رخدادهای ناخوشایند مشترک بیشتر از اتفاقات خوشایند در زندگی مشترکتان به چشم می‌خورد، هشدار جدی است که باید به دنبال رفع ناکارآمدی‌ها باشید. در محیطی عادلانه که به هیچ وجه به دنبال مقصر جلوه دادن یکدیگر نیستند و با رعایت اصول گفت وگوی سازنده، بررسی کنید هر یک از شما چه وظایفی در قبال طرف مقابل و زندگی باید انجام می‌داده‌اید که در انجام آن کوتاهی کرده‌اید. بررسی کنید و ببینید که برای حمایت از هم در برابر ناملایمات و تنش‌ها باید چه اقداماتی انجام دهید و سعی کنید دوران بعدی زندگی‌تان را با درس گرفتن از گذشته و رفع عملکردهای نادرستتان، به بهترین شکل ممکن بسازید.

اینطور دعوا کنید
زوج‌های موفق، مشاجرات شان را با روش برد ـ برد خاتمه می‌دهند. راه‌های مختلفی وجود دارد که بتوان یک مشاجره را با عباراتی مثبت به پایان رساند. در حالت کلی زوجین سالم، بگومگو می‌کنند اما مشاجرات آنها از کنترل خارج نمی‌شود و با یک پایان خوش تمام می‌شود. به‌طوری که دوباره به سوی هم باز می‌گردند و باز هم دوستدار یکدیگر هستند.
اگر می خواهید شما هم مانند زوج‌های موفق عمل کنید باید مراقب باشید که اگر دلخوری هم در بحث و گفت‌وگو‌های‌تان پیش آمد، دلخوریتان را طولانی نکنید و خیلی زود به حالت اول برگردید. بحث کردن جای نگرانی ندارد اما از حد خارج شدن می‌تواند آسیب‌هایی به رابطه‌تان بزند.
منبع:تبیان