سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

زیبایی در وان چسبناک عسل


جدا از اینکه عسل، به عنوان یک ماده غذایی شناخته می‌شود، آیا می‌دانستید که یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین مواد برای کمک به زیبایی است؟



عسل شامل موم و شکر و مواد معدنی است، یک مرطوب‌کننده طبیعی به شمار آمده و همانند یک ماده آرامش​بخش برای پوست‌های حساس عمل می‌کند.
عسل می‌تواند در خیلی از محصولات زیبایی یافت شود، شما می‌توانید این محصولات را در مغازه‌های محلی یا مغازه‌هایی که دارای محصولات زیبایی مطلوب هستند، بیابید. جالب اینکه خیلی از این محصولات می‌توانند بسیار گران‌قیمت باشند؛ اما تعدادی از این محصولات هم می‌توانند در منزل ساخته شوند.



 موهای درخشان

برای براق کردن موهایتان، می‌توانید مخلوطی از یک قاشق چایخوری عسل به همراه آبلیموی تازه فشرده شده و یک لیتر آب گرم تهیه کنید. طبق معمول، با شامپوی همیشگی موهایتان را بشوید و بعد، از مخلوط عسل برروی موهایتان بریزید. اجازه دهید موهایتان به صورت نرمال خشک شود، نیازی به شستن مخلوط عسل از روی موها نیست.



نرم‌کننده مو

برای داشتن پوست سر و موهایی سالم، می‌توانید از مخلوط یک‌دوم فنجان عسل و دو قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون استفاده کنید. موهایتان را با مخلوط عسل آغشته کنید، سپس پوششی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سی دقیقه روی آن بماند. بعد از سی دقیقه شامپو بزنید و طبق معمول موهایتان را بشویید. از شامپویی که برای موهای چرب ساخته شده استفاده نکنید.



سفتی پوست

برای سفتی، نرمی و رطوبت پوست‌تان، می‌توانید مخلوطی از یک سیب و یک قاشق سوپ‌خوری عسل (که در ماشین مخلوط‌کن تهیه کرده‌اید) استفاده کنید.
آنقدر مخلوط عسل را هم بزنید تا نرم شود و به آرامی روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید برای پانزده دقیقه باقی بماند. بعد از پانزده دقیقه، مخلوط عسل روی صورت‌تان را با آب گرم بشویید. با نکات زیبایی گفته‌شده در بالا، می‌توانید محصولات زیبایی سودمندی را در منزل تهیه کنید. عسل، یک محصول فوق‌العاده در زیبایی است؛ چراکه شامل آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و موادمعدنی زیادی است. برای تهیه محصولات زیبایی، قبلا مطمئن شوید عسلی که خریده‌اید، صددرصد خالص باشد.



ماسک عسل

عسل خالص را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید که برای مدتی روی پوست‌تان باشد، تا زمانیکه خشک شود. تقریبا پانزده دقیقه برای خشک شدن عسل برروی پوست کافی است. وقتی که خشک شد، صورتتان را با آب گرم بشویید.



 پوستی روشن با حمام عسل

برای رطوبت، نرمی و داشتن پوستی روشن، در حمام بعدی‌تان از یک شیشه عسل استفاده کنید. عسل را به پوست‌تان بمالید و برای مطمئن شدن از خشک شدن عسل، برروی پوست از دست‌تان کمک بگیرید، در این حالت، با اینکه عسل، پوست شما را چسبناک کرده، اما به نرمی و راحتی، دست شما روی پوست‌تان حرکت می‌کند. سپس بدنتان را با آب بشویید. نتیجه این کار، گردش خون عالی، زیبایی و روشنی پوست خواهد بود.



 وان عسل

برای خوش‌بویی و نرمی پوست‌تان، یک‌چهارم تا یک‌دوم فنجان عسل به آب وان اضافه کنید.



 ماساژعسل

یک قاشق چایخوری عسل، به همراه کمی پودر بادام را در کف دست‌تان مخلوط کنید و به آرامی روی صورت‌تان بمالید. سپس این معجون عسل و بادام را با آب گرم بشویید.



 تمیز‌کننده روزانه صورت

مخلوطی از یک قاشق چایخوری عسل با پودر شیر تهیه کنید. از این محلول، به عنوان تمیزکننده مواد آرایش و زدودن کثیفی پوست صورت می‌توانید استفاده کنید و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir



ویدیو مرتبط :
زیبایی واقعی...(ماه عسل)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طریقه استفاده عسل در ماسکهای زیبایی



 

 

ماسک عسل,عسل برای زیبایی پوست

 

از زمان ملکه کلوپاترا تا ملکه صبا ،عسل برای زیبایی پوست خانمها به کار میرفته است.در قرن هیجده ملکه آن زمان انگلیستان ،موهایش را به وسیله لوسیونی که از عسل درست می شد رنگ میکرد و رنگ موی درخشان ملکه در دربار آن روز معروف بوده است در دربار فرانسه کنتس ها عسل را به وسیله کرم و شیر پاکنی که از آن درست میشد مصرف می کردند.

 

لولامونتز زیبای آشوبگر قرن نوزده ،زیبایی خیره کننده خویش را در مایه کرمی که در منزل تهیه میکرد می دانست و آن عبارت بود از 2 قاشق عسل و یک قاشق روغن زیتون که پانزده دقیقه بر روی صورت می ماند

 

طریقه استفاده عسل در ماسکهای زیبایی

 

ماسکهای زیبایی برای پاک کردن پوست و تقویت استفاده می شود.شاید تا به حال از خواص عسل زیاد شنیده باشید . منظورم خواص خوراکی و مزایای تغذیه ای آن نیست . بد نیست بدانید عسل اثرات معجزه آسایی بر پوست دارد . معمولا در دستور ماسک های مختلفی که برای صورت توصیه می شود ، عسل هم وجود دارد . درست است که در هنگام استفاده پوست چسبناک و غیر قابل تحمل می شود ، اما شادابی و تمیزی که بعد از شست و شو به جای می ماند ، شما را وسوسه می کند تا باز هم از آن استفاده کنید . اصولا سالم ترین ماسک های صورت آنهایی هستند که در منزل و توسط خود شما تهیه می شوند . چرا که در تهیه آنها از مواد صد در صد طبیعی و بدون هیچ ماده ی افزودنی استفاده می کنید . قبل از گذاشتن ماسک روی صورت باید کاملا بقایای کرم ها و مواد آرایشی را با پنبه ی آغشته به ماده ی پاک کننده از صورت خود پاک کنید . سپس پوست صورتتان را با آب ولرم و صابون بشویید و ماسک را به صورت دورانی با حرکات دست از اطراف بینی و لب به سمت گونه ها بزنید . همچنین پیشانی و چانه را نیز با ماسک بپوشانید . اطراف چشم و لب ها را خالی نگه دارید . اگر ماسک بعد از 20-15 دقیقه اثرات خود را گذاشته و باید شسته شود ، به آرامی مواد را با آب ولرم از صورت خود پاک کنید . مطلقا به هنگام پاک کردن ماسک از صابون استفاده نکنید . می توانید در هنگامی که ماسک بر صورت دارید ، ورزش های آرام بخش یا حرکات یوگا انجام دهید . شادابی و لطافت پوست همراه با آرامش روحی ارمغان این 30 دقیقه برای شماست

 

ماسک شاداب کننده پوست

 

مواد اولیه:

 

دو قاشق غذا خوری آرد جو

 

دو قاشق چایخوری پودر نعناع

 

دو قاشق غذا خوری عسل

 

سه قاشق غذا خوری شیر

 

طرز تهیه و مصرف

 

عسل ،آرد جو و پودر نعناع را مخلوط نموده تا به صورت خمیر در آیدآنقدر شیر به مخلوط اضافه نماییدتا حالت کشدار پیدا کنداما خیلی روان نباشد

 

صورت و گردن را تمیز شسته،موها را عقب بزنید مواد را به صورت مالیده و مراقب زیر چشمان باشید. مدت نیم ساعت صبر کرده سپس صورت را با آب ولرم بشوییدصورت را خشک کرده و کرم مرطوب کننده مصرف کنید این ماسک پوست را صاف و عمیقا تمیز می کند

 

ماسک پاک کننده و ترمیم کننده منافذ پوست

 

مواد اولیه:

 

دو قاشق غذا خوری عسل

 

یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ

 

طرز تهیه و مصرف

 

مواد فوق را مخلوط کرده صورت را آماده نماییدو ماسک فوق را با دست به مدت 3 دقیقه به صورت ماساژ دهیدنیم ساعت استراحت نموده سپس صورت را با آب ولرم شسته و کرم مرطوب کننده مصرف کنید می توانید هفته ای دو مرتبه از این کرم استفاده کنید

 

این ماسک سلولهای مرده و چروک را از صورت دور می نماید و همچنین برای پوست های خشک و خشن مناسب است

 

خانمها در هر سنی می توانند از این ماسک استفاده کنند

 

ماسک عسل و ماست

 

مواد اولیه:

 

دو قاشق ماست

 

یک قاشق عسل

 

طرز تهیه و مصرف

 

دو قاشق ماست و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید . این مایع را به نحو ذکر شده روی پوست بگذارید و بعد از 20-15 دقیقه شست و شو دهید . عسل علاوه بر خاصیت ضدعفونی باعث باز شدن منافذ پوست و خروج جوش های سر سیاه خواهد شد . همچنین ماست با حفظ تعادل اسیدی پوست به شادابی آن و جلوگیری از جوش های چرکی کمک خواهد کرد .

 

ماسک سیب و عسل

 

مواد اولیه:

 

سیب

 

یک قاشق عسل

 

طرز تهیه و مصرف

 

سیب را بشویید و همراه پوست رنده کنید . یک قاشق عسل را روی آن بریزید ، کاملا مخلوط کنید و به عنوان ماسک روی صورت بگذارید . این ماسک نیز اثرات نرم کنندگی و ضد آکنه دارد .

 

ماسک هلو ، زردآلو و عسل

 

مواد اولیه:

 

هلو

 

زرد الو

 

یک قاشق عسل

 

طرز تهیه و مصرف

 

هلو و زردآلو را همراه با پوست له کنید و با یک قاشق عسل ، مایعی خوشبو و مفید برای انواع پوست ها تهیه کنید .

 

ماسک خیار ، عسل و لیمو ترش

 

مواد اولیه:

 

خیار

 

دو عدد لیمو ترش

 

رنده پوست لیمو

 

یک قاشق عسل

 

طرز تهیه و مصرف

 

خیار را با پوست رنده کنید . دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید . می توان از رنده شده ی پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد . خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی ، خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود .

 

ماسک موز و عسل

 

مواد اولیه:

 

موز

 

دو قاشق عسل

 

یک قاشق پودر جوانه گندم

 

طرز تهیه و مصرف

 

مخلوط موز له شده و دو قاشق عسل ، ماسک بسیار مناسبی جهت پوست های خشک است . در زمستان که دست ها نیز اغلب پوسته پوسته و خشک می شوند می توانید از این ماسک برای دستان استفاده کنید . همچنین اضافه کردن یک قاشق پودر جوانه ی گندم به این ماسک اثر آن را بیشتر خواهد کرد .

 

ماسک عسل و گلیسیرین و جوانه ی گندم

 

مواد اولیه:

 

سفیده تخم مرغ یک عدد

 

یک قاشق عسل

 

یک قاشق جوانه گندم

 

چند قطره گلیسیرین

 

چند قطره اب لیمو ترش

 

طرز تهیه و مصرف

 

یک سفیده ی تخم مرغ را کاملا بزنید . یک قاشق عسل ، یک قاشق جوانه ی گندم و چند قطره گلیسیرین و یکی دو قطره آب لیمو ترش برای بهتر شدن عطر ماسک به آن اضافه کنید . این مایع به صورت مخلوط کرم رنگی درمی آید که اثرات فوق العاده ای در نرمی و لطافت پوست دارد.