سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

زنان باردار، هنگام رانندگی این نکات را رعایت کنند



زنان باردار,بارداری,مراقبت های دوران بارداری

 باردار بودن شما، مانعی برای رانندگی کردن یا سفر كردن با ماشین نیست، اما بهتر است در هر شرایطی احتیاط کنید و البته مهم‌تر از همه با پزشکتان مشورت کنید. ما برای فراهم کردن بهترین شرایط هنگام رانندگی یا مسافرت با ماشین، پیشنهادهایی برای شما داریم.

مشورت با پزشک
حتی اگر بارداری شما به خوبی پیش می رود و مشکلی ندارید، لازم است قبل از هر تصمیمی، چه برای رانندگی کردن و چه برای مسافرت کردن با ماشین، با پزشکتان مشورت کنید. این کار باعث می شود قبل از هر چیزی، خودتان احساس امنیت و اطمینان بیشتری داشته باشید.

آیا خانم های باردار می توانند سوار ماشین شوند؟
رانندگی کردن زن باردار، یکی از موردهایی است که درصد خطر بالایی در طول بارداری دارد. اگر می توانید ماشین دربست بگیرید، اما اگر مجبور شدید خودتان رانندگی کنید، مسیرهای کوتاه را انتخاب کنید.

اگر مجبورید خودتان رانندگی کنید
باید توجه داشته باشید که بعضی از مشکلات طبیعی بارداری از جمله حالت تهوع، خواب آلودگی و... ممکن است باعث خطر هنگام رانندگی شود. به هر حال بستن کمربند ایمنی، حتی زمانیکه باردار هستید، اجباری است. بهتر است هنگامی که کمربند ایمنی را می بندید، طوری باشد که روی شکم و در پایین ترین قسمت قرار بگیرد. خیلی با احتیاط رانندگی کنید. سعی کنید تا آن جا كه امکان دارد، از راههایی که بی عیب و نقص و بدون دست انداز است، رفت و آمد کنید.

مسیرهای پر رفت و آمد و شلوغ را انتخاب نکنید. یک بطری آب خنک همیشه در ماشین داشته باشید و هر زمانیکه احساس خستگی کردید، حتما ماشین را گوشه ای پارک کنید و کمی استراحت کنید. پاهایتان را دراز کنید و بگذارید خون در آ نها جریان پیدا کند. لازم است توجه داشته باشید که در ماههای آخر بارداری، از رانندگی کردن خودداری کنید.

سفر کردن با ماشین
سفر كردن با ماشین، معمولا خسته کننده است و به دلیل اینكه باعث می شود پاها فقط در یک موقعیت قرار گیرند، خیلی توصیه نمی شود. بهترا ست قبل از هر چیز با پزشکتان مشورت کنید. برای نشستن داخل ماشین بهتر است در صندلی پشت کمک راننده یا صندلی کمک راننده بنشینید. صندلی های پشت به شما این امکان را می دهد که بتوانید پاهایتان را به راحتی دراز کنید. همچنین اگر مایل هستید، می توانید یک بالش پشتتان بگذارید تا بیشتر احساس راحتی کنید.

هر 100 کیلومتر، ماشین را نگه دارید و پاهایتان را به راحتی حرکت دهید. هنگام توقف ماشین می توانید غذا بخورید، آب بنوشید یا حتی کمی قدم بزنید. معمولا یک توقف 15 دقیقه ای برای استراحت، کافی است. اگر در تابستان قصد سفرکردن دارید، بهتر است زمانی را که هوا خیلی گرم نیست، انتخاب کنید؛ به عنوان مثال، صبح زود یا بعد از ساعت چهار عصر. شاید لازم باشد یک دستمال نمدار همراهتان داشته باشید تا هر از گاهی پوستتان را خنک کنید. البته سفر با ماشین برای مسیرهای خیلی طولانی پیشنهاد نمی شود، چون شما را تحت فشار قرار می دهد و خسته می کند.

منبع:shahrzadpress.com


ویدیو مرتبط :
زنان باردار: توجه به نکات مهم پیشگیری از ناشنوایی نوزاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رعایت این نکات هنگام رانندگی،ایمنی شما را افزایش می دهد !



رانندگی در جاده بارانی

قبل از حرکت در جاده، از سالم بودن تیغه برف پاک کن شیشه جلو و عقب مطمئن شوید

 

تصورش هم حال آدم را خوب می کند چه برسد به اجرایی شدن آن، هرچند شاید این خاطره زیبا و نمدار، تکراری ترین صحنه های طبیعی روزانه خیلی از افرادی باشد که کارشان تردد در مسیرهای بارانی و جاده های همیشه مرطوب شمال کشور است ولی بهتر است برای ماندگاری و ثبت خاطره شیرین این تجربه پاییزی نکاتی را رعایت کنید تا این اتفاق روشن ترین یادگاری از جاده های بارانی پاییز باشد.


 به نقل از آمار راهنمایی و رانندگی جاده ای ایران دلیل اصلی افزایش تصادفات رانندگی در روزهای بارانی و برفی، کاهش ضریب اصطکاک لاستیک ها با زمین و همچنین کاهش دید رانندگان است. رعایت نکات مهم در مورد کیفیت لاستیک خودرو و اطمینان از سلامت آن، یکی از اصلی ترین اقدامات رانندگان قبل از تردد در جاده های بارانی است.

 البته پلیس راهنمایی هم در این مورد بیشتر دقت داشته و معمولاً با نزدیک شدن ایام پربارش در جاده های اصلی و فرعی با بازرسی اتومبیل ها و تأیید صحت و سلامت اتومبیل امکان و اجازه تردد در این جاده ها را می دهند. البته از نقش تجربه و آگاهی در پیشگیری و کنترل حوادث جاده های بارانی نباید غافل شد که هیچ چیز به اندازه تجربه عملی و البته سربلند بیرون آمدن از آن نمی تواند به کنترل و گذشتن از آن کمک کند. در این مطلب به نکاتی اشاره شده است که خواندنش به شما آگاهی و اعتماد به نفس بیشتری در کنترل شرایط بحرانی خواهد داد.


هنگام سر خوردن، چگونه خودرو را متوقف کنیم؟
بهترین کار این است که اعتماد به نفس داشته و به خود مسلط باشید. از ترمز کردن خودداری کنید زیرا ضربه زدن به ترمز روی سطح لغزنده، چرخ ها را قفل می کند و باعث لغزش و سر خوردن بیشتر می شود. باید در جهتی حرکت کنید که قسمت عقب خودرو سر می خورد (فرمان را به همان طرف بچرخانید) و هر زمان خودرو به حالت مستقیم درآمد، در جهت دلخواه خود حرکت کنید.

 

خیلی آهسته روی ترمز فشار دهید تا از سرعت خودرو کاسته شود یا آرام روی گاز فشار دهید تا خودرو به حرکت خود ادامه دهد. در این موارد نقش تجربه خیلی پررنگ تر از امکانات اتومبیل می تواند به شما در مدیریت شرایط بحرانی کمک کند. بنابراین اگر تازه فرمان هستید و تجربه رانندگی در جاده های بارانی را ندارید بهتر است موارد ایمنی را به خوبی رعایت کنید یا اگر مجبور به ادامه یا شروع سفر نیستید آن را به زمانی غیر از روزها و شب های بارانی موکول کنید.


جاده لغزنده است با احتیاط برانید
رعایت این نکات هنگام رانندگی در روزهای بارانی و برفی، ایمنی شما را افزایش می دهد


* قبل از حرکت در جاده، از سالم بودن تیغه برف پاک کن شیشه جلو و عقب مطمئن شوید.


* زمان بارندگی دقت بیشتری داشته باشید تا مبادا مناظر زیبا، هوای خوش و بوی نم باران، حواستان را از رانندگی پرت کند.

 


* منبع آب شیشه شوی را به طور مرتب کنترل کنید و یک گالن آب تمیز برای پر کردن مجدد آن همراه داشته باشید.

 

*  تیغه های برق پاک کن را از نظر ظاهری و مکانیکی بررسی کنید. گاهی این تیغه ها از نظر ظاهری سالم هستند ولی بخش پلاستیکی تیغه ها کارایی و کیفیت اصلی را ندارند.


* در زمستان داخل منبع شیشه شوی اتومبیل، مایع تمیز کننده شیشه که در نظافت خانه از آن استفاده می کنید بریزید این کار دو مزیت دارد اول اینکه تمیزی بیشتری دارد دوم اینکه مانع یخ بستن منبع آب و شیشه اتومبیل می شود.


* بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن را تنظیم کنید. این کار به دو صورت فاصله زمانی حرکت و سرعت حرکت آن قابل تنظیم است.


* پس از باران، تردد اتومبیل های جلویی، شیشه اتومبیل را گل آلود خواهد کرد که تمیز کردن شیشه اتومبیل بدون آب تقریباً ممکن نخواهد بود.

 

* یک راهکار تجربی نشان می دهد که تمیز کردن شیشه جلوی اتومبیل با سیب برش زده شده به تمیزی و لغزندگی تیغه برف پاک کن کمک زیادی می کند، به خصوص در جاده های برفی و بارانی.


* در طول مسیر فاصله ایمنی با اتومبیل جلویی را رعایت کنید. این فاصله در زمان بارش بیشتر و ضروری تر خواهد بود.


* هنگام بارندگی، حداکثر سرعت های مجاز تعیین شده کاهش پیدا می کند و شما باید با سرعت کمتری رانندگی کنید.


* زمانی که باران تازه شروع به باریدن می کند، سطح جاده ها و خیابان لغزنده تر هستند چون ترکیب خاک و آلودگی های معمولی جاده ها با باران سطحی لیز ایجاد می کند.


* گاهی در مکانی مناسب توقف کنید و علاوه بر رفع خستگی از چشمانتان و رفع خواب آلودگی، چراغ های اتومبیل را تمیز کنید تا روشنایی کافی داشته باشد.


* ماشین هایی که ترمز آن از فناوری ABS بهره می گیرد خیالشان از این بابت راحت تر است، زیرا این ترمزها برای لیز نخوردن در چنین شرایطی طراحی شده اند.


* اگر هنگام بارش باران مجبور به گرفتن ترمز شدیدی شدید، چند بار پشت سر هم پا را روی ترمز فشار دهید. با این کار از لیز خوردن ماشین جلوگیری خواهید کرد.


* در ارتفاعات معمولاً بارش با مه همراه است. در این موقعیت از چراغ مه شکن اتومبیل کمک بگیرید تا اتومبیل های عقبی موقعیت و سرعت شما را متوجه بشوند.


* از سبقت گرفتن و تغییر خط عبوری خودداری کنید. علاوه بر لغزندگی مسیر، خیسی شیشه ها و احیاناً بخار گرفتن شیشه ها مانع از دید کامل راننده می شود.


* سعی کنید خودرو را در حالت دنده نگه دارید و از خلاص کردن آن بپرهیزید، زیرا این حالت به کم شدن سرعت کمک می کند و راننده کنترل بیشتری بر اتومبیل خواهد داشت.


* چرخاندن فرمان به مقدار زیاد، ضربه ای به عقب خودرو می زند و موجب سر خوردن آن شده و باعث می شود وسیله نقلیه در جهت عکس حرکت برگردد.


منبع: ایران