سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

زمان مناسب آمیزش جنسی



رابطه جنسی,زمان مناسب آمیزش جنسی,بهترین زمان برای رابطه جنسی

زمان مناسب آمیزش جنسی
بر اساس یافته‌های علمی بهترین زمان آمیزش جنسی بستگی به  شرایط خاصی  دارد که اگر آنها را درست بشناسیم، از رابطه بسیار مطلوب‌تری برخوردار خواهیم بود.


صبحگاه زمان مناسب رابطه جنسی
ساختار بدن انسان به گونه‌ای است که انگار واقعا برای رابطه صبحگاهی ساخته شده است. دکتر جسیکا اوریلی، کارشناس روابط زناشویی، می‌گوید: «نه‌تنها صبح هورمون تستوسترون (یکی از اصلی‌ترین هورمون‌هایی که وظایف جنسی را به​عهده دارد) و نیز میزان انرژی فرد بالاتر از سایر مواقع شبانه‌روز است، بلکه افزایش در مقادیر هورمون اکسی​توسین یا همان هورمون عشق، سبب تمایل چشمگیر همسران به هم می‌شود و در عین حال هورمون اندروفین سرخوشی آنان را افزایش می‌دهد.» به همین دلیل رابطه مطلوب شروع خوبی برای یک روز پرمشغله است.

 

روز چهاردهم
مطالعه‌ای که بتازگی صورت گرفته نشان می‌دهد که حدود دو هفته پس از اتمام عادت ماهانه خانم‌ها، یکی از بهترین زمان‌های مبادرت به رابطه زناشویی است. بدن در این هنگام به بالاترین حد آمادگی می‌رسد و به همین دلیل انجام رابطه را بسیار تسهیل می‌کند. به عبارت دیگر، چون​حدود روز چهاردهم، تخمک‌گذاری انجام می‌شود، همه چیز برای بارداری نیز مهیاست.


هنگام ناخوش احوالی زمان مناسب رابطه جنسی
تعجب نکنید! بر خلاف تصور عموم این توصیه چندان هم بی‌اساس نیست. پژوهش‌ها نشان​ می‌دهند رابطه زناشویی واقعا می‌تواند دستگاه ایمنی بدن را تقویت کند. درست است که مثلا وقتی تب دارید احتمالا تمایل چندانی برای این کار احساس نمی‌کنید؛ ولی مطمئن باشید یکی از راه‌های موثر برای آماده نگه‌داشتن بدن در فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا همین رابطه زناشویی است. پس به بهانه تب یا یک سرماخوردگی ساده خود را از این حامی دستگاه ایمنی محروم نکنید.

 

پس از ورزش
رابطه زناشویی پس از یک تمرین ورزشی ملایم بسیار مطلوب‌تر و موثرتر است؛ به‌علاوه این کار سبب بهبود قابل‌توجه عملکرد همسران نیز خواهد شد. محققان طی پژوهشی در همین زمینه دریافته‌اند که پس از 20 دقیقه رکاب‌زدن گردش خون در نواحی تناسلی بانوان حدود 169 درصد افزایش می‌یابد و همین امر سبب بهبود عملکرد جنسی می‌شود. به‌علاوه، بدن شما هنگام انجام تمرینات ورزشی به میزان قابل توجهی تستوسترون ترشح می‌کند. به همین دلیل پس از انجام تمرین ورزشی حتی میل طبیعی شما به رابطه بیشتر نیز خواهد شد.


در پایان یک روز ناخوشایند
اگر می‌خواهید از شر استرس یک روز کاری وحشتناک خلاص شوید، مطمئن باشید رابطه زناشویی راه بسیار سالم و موثری است. این کار بسیار سالم‌تر از فرورفتن در خود، سیگار کشیدن یا غرق‌شدن در برنامه تلویزیونی است. دکتر اوریلی می‌گوید: «پژوهش‌ها نشان می‌دهد رابطه زناشویی و البته کنش‌های عاطفی دیگر، حتی صرفا دست در دست هم قدم زدن، می‌تواند تا چند روز میزان استرس فرد را پایین نگه دارد و حال خوشی را برایش به ارمغان بیاورد.»


پس از تجربه‌ای هیجان‌انگیز و ماجراجویانه
یکی از بهترین زمان‌ها برای مبادرت به رابطه زناشویی درست پس از تجربه‌ای هیجان‌انگیز یا ماجراجویانه است، خواه دیدن یک فیلم هیجان‌انگیز یا ترسناک باشد یا سوارشدن بر تله‌سیژ، بانجی جامپینگ (پرش با طناب)، تونل وحشت و... دکتر اوریلی می‌گوید: «وقتی آدرنالین خون تحت تاثیر این فعالیت‌ها بالا می‌رود، بدن آمادگی بسیار زیادی برای رابطه زناشویی دارد و طبعا در این کار عملکرد بسیار مطلوب‌تری از خود نشان خواهد داد.»


پیش از سخنرانی
 پژوهش‌ها نشان می‌دهد رابطه زناشویی براحتی سبب آرامش اعصاب و کاهش فشار خون و کاهش استرس می‌شود. یافته‌های یکی از این پژوهش‌ها حتی حاکی از این است که رابطه جنسی ممکن است به آدم‌ها کمک کند بر ترس ناشی از حضور در یک جمع بزرگ و سخن گفتن در میان آن جمع غلبه کنند؛ زیرا تا حد ممکن از میزان استرس آنها خواهد کاست.
منبع : jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
زمان های مناسب و نامناسب برای آمیزش جنسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

7 زمان مناسب برای داشتن رابطه ی جنسی



رابطه جنسی, بهترین زمان برای رابطه جنسی, زمان مناسب برای رابطه زناشویی

رابطه ی جنسی باعث آرامش اعصاب، کاهش فشار خون و اضطراب می شود

 

7 زمان مناسب برای داشتن رابطه ی جنسی

براساس آخرین پژوهش ها، مناسب ترین زمان ها برای برقراری رابطه ی جنسی به این ترتیب است:

 

1- رابطه جنسی در صبح
صبح یکی از زمان های مناسب برای داشتن رابطه جنسی است . در واقع در ساعت های آغازی روز، علاوه بر انرژی بیشتر، میزان ترشح هورمون تستسترون (هورمون جنسی مردان) و اکسی توسین (هورمون عاطفی زنان) نیز افزایش می یابد. این سیکل، باعث ترشح بیشتر هورمون اندروفین و شادی می شود. نتیجه ی این روند، صمیمیت و وابستگی بیش از پیش همسران است.توصیه ی مناسبی برای آغاز یک روز خوب به نظر می رسد، این طور نیست؟!

 

رابطه جنسی,فواید رابطه جنسی, زمان مناسب برای رابطه زناشویی

رابطه جنسی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

 

 2- رابطه جنسی هنگام مریضی و کسالت
با آمیزش جنسی در فصل سرما، از بروز سرماخوردگی جلوگیری کنید. رابطه ی جنسی به شکلی باورنکردنی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. موقع مریضی، با وجود آن که نمی توانید رابطه ای پرهیجان داشته باشید، رابطه ی جنسی، مکانیسم دفاعی بدن شما را مقاوم خواهد کرد.

 

3- رابطه جنسی قبل از کنفرانس یا ارائه های حیاتی
یکی از زمان های مناسب برای برقراری رابطه جنسی قبل از کنفرانس یا سخنرانی های مهم و پر استرس است . براساس تحقیقات، رابطه ی جنسی باعث آرامش اعصاب، کاهش فشار خون و اضطراب می شود. براساس آمارهای دقیق، کسانی که پیش از سخنرانی خود، رابطه ی جنسی داشته اند، کمترین میزان اضطراب را تجربه کرده اند.

 

بهترین زمان برای رابطه زناشویی, بهترین زمان برای رابطه جنسی, زمان مناسب برای رابطه زناشویی

رابطه جنسی باعث کاهش استرس و اضطراب می شود

 

 4- رابطه جنسی بعد از بحران های روحی
اگر می خواهید اضطراب و ناراحتی های یک روز سخت کاری را از خود دور کنید، رابطه ی جنسی با همسرتان بیش از هر چیز به کمکتان می آید. مطالعات نشان می دهد که هیجان ناشی از یک رابطه ی جنسی گرم و پرشور، روحیه شما را تقویت می کند و اضطراب و ناراحتی تان را از بین می برد. هم چنین در مواقعی که علّت عصبانیت شما عواملی جز همسرتان است، رابطه جنسی خشن می تواند باعث تخلیه ی انرژی و آرامش تان شود.

 

5- رابطه جنسی در روز چهاردهم سیکل قاعدگی
روز چهاردهم قاعدگی نیز از زمان های مناسب برای رابطه جنسی است. پژوهش های اخیر نشان می دهد که در سیکل ماهانه زنان، حدود دو هفته، دریچه ی مهبل تا ۲۰% بازتر می شود و زوج ها، در این دوره، آمیزش و ارگاسم راحت تری را تجربه می کنند. روز چهاردهم این سیکل، به علّت تخمک گذاری بالا، مناسب ترین زمان برای آمیزش و بارداری است.

 

رابطه جنسی, بهترین زمان برای رابطه جنسی, زمان مناسب برای رابطه زناشویی

هنگام ورزش، افزایش ترشّح هورمون تستسترون باعث افزایش میل جنسی می شود

 

6- رابطه جنسی بعد از ورزش
یکی از بهترین زمان ها برای داشتن رابطه جنسی بعد از ورزش کردن است. هنگام ورزش، ترشّح بیشتر هورمون تستسترون، میل بیشتری برای برقراری رابطه ی جنسی ایجاد می کند. طیّ آزمایش هایی که در دانشگاه تگزاس بر روی عکس العمل زنان دوچرخه سوار انجام گرفت، مشخص شد که پس از ۲۰ دقیقه دوچرخه سواری و تحریک با دارو، جریان خون در ناحیه اندام تناسلی آن ها تا ۱۶۹% افزایش یافته است.

 

7- رابطه جنسی بعد از ترس و هیجان زیاد
یکی دیگر از بهترین زمان ها برای برقراری رابطه ی جنسی، بلافاصله بعد از کارهای پر هیجان و نفس گیر مانند ترن هوایی، پرش بانجی، بندبازی و یا دیدن یک فیلم ترسناک است. براساس مطالعات، با ترشّح هورمون آدرنالین (هورمون هیجان) شهوت و میل جنسی افزایش یافته و بدن، عکس العمل بهتری هنگام رابطه نشان می دهد.

منبع : baghdaroo.com