سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

روغن لیمو در رفع کدری پوست موثر است



 

 

 

وغن لیمو در رفع کدری پوست موثر است

 

 

درخت لیموترش بومی قاره آسیا است و سرشار از ویتامین هاست. روغن لیمو ترش از پوست این گیاه به دست می آید و به علت رنگ زرد آن و بوی مطبوع معروف به روغن خورشید است. در قرون وسطی از این روغن برای تسکین و کاهش بیماری اسکوربوت (نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین C) و کمبود ویتامین های دیگر روزی یک قاشق غذاخوری به ملوان های نیروی دریایی داده می شد.

 


● خواص روغن لیموترش

 

این روغن به طور طبیعی آرامش بخش است و در نتیجه خستگی مفرط ذهنی، سرگیجه، اضطراب و تنش های عصبی را از بین می برد. علاوه بر آن بوی این روغن به افزایش قدرت آگاهی و تمرکز کمک می کند و با از بین بردن احساسات منفی در ایجاد افکار مثبت تاثیر دارد.


می تواند به بیماران مبتلا به بی خوابی کمک کند.


ویتامین فراوان موجود در آن ایمنی بدن را تقویت کرده و با تحریک گلبول های سفید بدن را در مقابل بیماری ها مقاوم می کند.


در سرعت بخشیدن به گردش خون نقش مهمی دارد.


با بیماری های عفونی مانند تیفوس و مالاریا مقابله می کند و علایم تب، گلودرد و آسم را کاهش می دهد.


روغن لیمو به طور طبیعی خاصیت سم زدایی دارد و در جوان سازی پوست کدر موثر است و جوش ها و اختلالات پوستی دیگر را نیز درمان می کند. برای کاهش فعالیت غدد چربی، مورد استفاده قرار می گیرد و برای جوان تر کردن پوست پیر، کم کردن لکه ها و ترک های بارداری موثر است.


اغلب مردم برای داشتن موهای براق، سالم و محکم و از بین بردن شوره ها از روغن لیمو استفاده می کنند.


در کاهش وزن نیز بسیار موثر است.


ناراحتی های معده مانند قولنج، اسیدیته و سوءهاضمه را برطرف می کند.


ویدیو مرتبط :
ماسک رفع کدری و تیرگی صورت (ویدیو + توضیح)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گیاهی موثر در رفع چین و چروک صورت



 

 

گیاهی موثر در رفع چین و چروک صورت

 

 

اگر میخواهید چین و چروک پوستتان را از بین ببرید ، توصیه می کنیم از این گیاه استفاده کنید .

 

مصرف رازیانه برای سلامت پوست و رفع چین و چروك پوست صورت مفید است و موجب شادابی و طراوت بخشیدن به چهره‌های خسته و گرفته می‌‌شود.

 

رازیانه با خواص فراوان دارویی، التیام بخش بسیاری از بیماری‌‌ها از جمله سرفه و سرماخوردگی است.

 

تمام بخش‌های مختلف این گیاه یعنی دانه، برگ و ریشه آن خوراكی است.این گیاه دارویی، سموم بدن را پاك می‌كند، بیماری‌ التهاب دهان را از بین می‌برد.

 

مصرف رازیانه برای درمان سرماخوردگی و نیز سرفه به خاطر خاصیت خلط‌ آور بودنش مفید است. رازیانه موجب تقویت چشم می‌‌شود، حساسیت‌های چشم را از بین می‌برد و دارای اثرات مهمی بر سلامت پوست است.

 

پاك كننده و ضد عفونی كننده، حفظ خاصیت كشسانی پوست و جوان كردن آن، آرامش بخش، رفع چین و چروك از پوست‌های پیر، شادابی و طراوت بخشیدن به چهره های خسته و گرفته می‌بخشد.

 

مصرف رازیانه باعث افزایش شیرمادر می‌شود. از دیگر خواص رازیانه می‌توان به ضد درد، ضد اسپاسم، ضد باكتری، ضد ویروس، ضد سم، ضد نفخ، هضم كننده، مقوی قلب، ادرار آور، خلط آور و تسكین گرفتگی عضلات اشاره كرد.