سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

روش های ساده برای آب کردن شکم


بزرگی شکم از آن مشکلات رایجی است که زن و مرد نمی‌شناسد؛ زن و مردهای زیادی هستند که بزرگی شکم شان به شدت آزارشان می‌دهد





صبح بخیر:  بزرگی شکم از آن مشکلات رایجی است که زن و مرد نمی‌شناسد؛ زن و مردهای زیادی هستند که بزرگی شکم شان به شدت آزارشان می‌دهد و در هر جا به دنبال راه‌حلی برای خلاصی از این معضل هستند، آنها هنگام خرید لباس باید مواظب باشند لباسی بخرند که این بزرگی را بپوشاند تا احساس ناراحتی کمتری کنند اما همیشه که نمی‌توان با لباس شکم را پوشاند باید فکری اساسی کرد. روش‌های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد تا بتوانید به طور اساسی این شکم آزاردهنده را از بین ببرید اما اصولی هستند که رعایت کردن آنها نه تنها هیچ ضرری ندارند بلکه با اصلاح سبک زندگی شما کاری می‌کنند که دیگر برای شکم بازگشتی نباشد .





با آرامش غذا بخورید

بیشتر افرادی كه شكم دارند دارای مشكلات گوارشی هستند. تخمیر نادرست غذای خورده شده، نوشیدنی‌های گازدار و بلعیدن هوا به معده به همراه غذا همه باعث چاقی می‌شوند البته استرس و فعالیت‌های روزانه نیز در برجسته شدن شكم موثر هستند.

توصیه می‌كنیم زمانی را با آرامش به خوردن غذا اختصاص دهید، تند غذا خوردن آثار منفی بسیاری روی معده شما می‌گذارد؛ یكی از این اثرات، ذخیره شدن چربی در ناحیه‌ شكم است. پشت یك میز نشسته و غذای خود را در آرامش بخورید؛ هر وعده‌ غذایی باید 30 دقیقه به طول انجامد. علاوه‌بر این‌ها خوردن انواع گوشت مثل مرغ، ماهی و گاو می‌تواند انرژی و پروتئین بدن شما را تامین كند بدون این‌كه جذب و ذخیره‌سازی آن در ناحیه‌ شكم شما صورت بگیرد.



با بد نشستن هم شكم می‌آورید

بد نشستن و بد ایستادن هر 2 می‌توانند باعث تضعیف عضلات شكم شده و به مرور به‌طور غیرمستقیم باعث افتادگی شكم شوند. از سوی دیگر، بد ایستادن(افتادگی شانه و تو رفتگی قفسه سینه) باعث بیرون زدن شكم شده و این ناحیه را چاق و بد شكل نشان می‌دهد. اگر صاف و درست بایستید جدا از شرایط بهتری كه برای ستون مهره‌ها ایجاد می‌شود شكم هم صاف‌تر به‌نظر می‌رسد.

توصیه می‌كنیم حتما هنگام راه رفتن عضلات شكم خود را به سمت داخل جمع كنید، این كار باعث می‌شود عضلات شكم منقبض ‌شوند و حالت ورزش‌های شكمی چون دراز و نشست تداعی شده و در نتیجه به مرور زمان شكم‌تان كوچك‌تر می‌شود.



نخوردن تنها كافی نیست

یك تغذیه نامناسب به همراه نداشتن فعالیت‌های جسمی كافی، خود را به شكل چربی‌های اضافه نشان می‌دهد كه این چربی‌ها هم در نخستین مرحله در ناحیه شكم جا خوش می‌كنند. چربی شكم، چربی ذخیره‌ای بدن است بنابراین مقاوم‌ترین چربی در برابر رژیم لاغری و ورزش است و تنها راه درمان چربی شكم، رژیم غذایی اصولی به همراه ورزش است؛ فقط و فقط با این 2 روش در كنار هم است كه چربی از بین می‌رود. حتی ورزش مخصوص شكم به تنهایی و بدون رعایت رژیم غذایی و بدون انجام ورزش‌های هوازی(مثل پیاده‌روی) ممكن است روی چربی شكم اثری نداشته باشد. بهترین راه برای سوزاندن چربی شكم انجام ورزش‌های هوازی است؛ ورزش‌های هوازی مثل پیاد‌ه‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و كوهنوردی مقدار زیادی از چربی‌های بدن را می‌سوزاند.



مواظب شل شدن عضلات باشید

به غیر از چربی شكمی، یكی از بزرگ‌ترین مشكلات این منطقه كه منجر به اختلال در زیبایی می‌شود، از دست رفتن قوام عضلات شكم است كه منجر به جلو آمدگی شدید شكم، حتی با كوچك‌ترین نفخ گوارشی می‌شود. علت شل شدن عضلات این است كه فعالیت‌های روزمره هیچ كدام عضلات شكم را در گیر نمی‌كنند، به‌خصوص در خانم‌ها معمولا عضلات شل‌تر هستند و در جریان بارداری و زایمان این عضلات دچار كشیدگی و حتی بریدگی(در سزارین) می‌شوند، بنابراین قوام این عضلات شدیدا كاهش می‌یابد. پس اگر به‌دنبال خوش فرم شدن شكم هستید، حتما با ورزش‌هایی كه روی عضلات شكم تمركز دارند، عضلات شكم را تقویت كنید.



با چند تمرین شكمی آشنا  شوید

بعد از این‌كه شكم‌تان توسط رژیم غذایی و برنامه ورزشی هوازی آب شدند باید كاری كنید تا عضلات زیر آن‌ها فرم یافته و زیبا ‌شوند. پس برای قوام گرفتن و زیبا كردن عضلات شكم باید هفته‌ای چند بار تمریناتی را انجام دهید از جمله این تمرین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

1. دراز و نشست: روی زمین به پشت دراز بكشید درحالی‌كه دست‌های‌تان پشت سر است، از كمر خم شده و تا حدی بالا بیایید كه آرنج‌تان به زانوهای‌تان كه خم هستند بخورند. این حركت را هر جلسه 3 نوبت و در هر نوبت حداقل 20 بار تكرار كنید.

2. پا دوچرخه: روی زمین دراز بكشید، دست‌ها پشت سر، زانو خم و ساق موازی با سطح زمین باشد. سپس حركاتی شبیه به دوچرخه‌سواری را در هوا با پاها انجام دهید. این حركت را نیز هر جلسه 3 نوبت و هر نوبت 3 دقیقه انجام دهید.

3. بالا آوردن پاها در حالت خوابیده: در حالت خوابیده به پشت پاهای‌تان را به‌صورت مستقیم بالا بیاورید تا حدی كه استخوان نشیمنگاه از زمین بلند شود سپس به آرامی پاها را به موقعیت اول برگردانید. این حركت را نیز هر جلسه 3 نوبت و در هر نوبت حداقل 20 بار تكرار كنید.



آب را فراموش نكنید

شاید خیلی‌ها گمان كنند نوشیدن آب هیچ تاثیری در لاغری یا چاقی آن‌ها ندارد اما باید بدانید نوشیدن زیاد آن نه تنها حجم معده را پر می‌كند و عاری از كالری است همچنین باعث می‌شود سوخت و ساز بدن‌تان در حركت باشد و در نتیجه چربی‌ها كمتر تجمع كنند اما پیشنهاد می‌كنیم نوشابه را كامل از برنامه غذایی‌تان حذف كنید چون مملو از كالری است همچنین نوشابه سطح كورتیزول (هورمون استرس كه به ذخیره شدن چربی در شكم‌تان كمك می‌كند) را بالا می‌برد.



خوردن شیرینی‌‌ها را كاهش دهید

 شیرینی مانند شكلات و كیك سریعا جذب می‌شوند پس به این نكته دقت داشته باشید به‌خصوص شب‌ها و زمانی كه به ساعت خوابیدن نزدیك هستید از خوردن شیرینی بپرهیزید زیرا فعالیتی ندارید و فقط این مواد جذب بدن می‌شوند و به جای این مواد از غلات استفاده كنید كه سرشار از ویتامین و پروتئین هستند.



سوخت و ساز بدن را افزایش دهید

شما می‌توانید سوخت و ساز بدن‌تان را با تمرینات كوتاه و سنگین شكم افزایش دهید. ورزش‌های شكم اگر درست انجام شوند به‌راحتی می‌توانند سوخت و ساز بدن شما را به مقدار زیادی افزایش دهند. این كار باعث می‌شود چربی اضافی در بدن شما مصرف شده و ذخیره نشود تا در شكم خودش را نشان دهد البته غذاهایی كه می‌خوریم هم مهم هستند اما بهتر است تا جایی كه ممكن است غذاهای سالم‌تر بخورید، در عین حال هیچ‌وقت فكر نكنید خوردن یك چیزبرگر حتما به بدن شما چربی اضافه می‌كند چون می‌توانید با ورزش آن را از بین ببرید.


ویدیو مرتبط :
ساده ترین روش برای درست کردن پمپ آب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 روش ساده برای کوچک کردن شکم



 

 

کوچک کردن شکم,بزرگ شدن شکم

روشهای کوچک کردن شکم برای خانمها


 

 

عجیب نیست که شکمتان را نتوانید ببینید؟ در اینجا 10 روش ساده برای مسطح کردن شکمتان ،به شما توصیه شده است.

 

برای مسطح کردن شکمتان از نکات ساده ای که می توانید آنها را در زندگی روزمره تان بگنجانید گرفته تا انجام ورزشهایی در منزل،به شما توصیه شده است.

 

این ده پیشنهاد را دنبال کنید و شکمتان را تخت و مسطح ببینید:

 

1. یک کاسه تمشک بخورید:

 

فیبر موجود در تمشک از یبوست که باعث بزرگ شدن شکمتان مانند یک بالون می شود جلوگیری میکند .

 

2. مقدار زیادی آب بنوشید:

 

آب فقط حجم معده را پر کرده و عاری از کالری است همچنین باعث می شود سوخت و ساز بدنتان در حرکت باشد.

 

3. نوشابه را از قلم بیندازید:

 

مطمئنا نوشابه چاق کننده نیست اما مملو از کالری است.نوشابه همچنین سطح کورتیزول( هورمون استرس که به ذخیره شدن چربی در شکمتان کمک می کند) را بالا می برد.

 

4. صاف بنشینید:

 

قوز کردن به سمت جلو باعث بزرگ به نظر رسیدن شکمتان می شود.برای اینکه لاغر شوید ماهیچه های شکمتان را سفت و محکم کنید،شانه هایتان را به عقب ببرید،بدن خود را به سمت بالا بکشید،و پشتتان را برخلاف صندلی به سمت عقب پایین بیاورید.

 

5. باغبانی کنید:

 

خم شدن،بلند شدن،چرخیدن به شکل دادن کمرتان کمک کرده و در ساعت 350 کالری می سوزانید.

 

6. رانهایتان را تکان دهید:

 

تکان دادن رانها به اندازه باغبانی و درخت کاری کردن کالری می سوزاند.

 

7. روی چمن زمین گلف تمرین کنید:

 

کندن گودالی برای توپهای گلف برای شما مانند یک پیاده روی می ماند.توپ را محکم بزنید و شکمتان را سفت کنید.

 

8. پاهایتان را بلند کنید:

 

عضله های قسمت بالای شکمتان را با بالا آوردن پاهایتان از سطح زمین منقبض کنید.به پشت دراز بکشید و پاهایتان را روی صندلی یا تخت تکیه دهید.آرام بچرخید،سر و شانه هایتان را بالا ببرید و پشتتان را از سطح زمین بالا بگیرید سپس آرام پایین بیاورید.این کار را 10 تا 12 بار 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

 

9. حالا عکس حالت قبلی را انجام دهید:

 

برای کوچک کردن شکمتان از زوایای مختلف،روی زمین به پهلو دراز بکشید و روی بازوهایتان تکیه کنید، پا بزنید(نرمش دوچرخه) و پاها و زانوهایتان را به صورت 90 درجه خم کنید.ماهیچه های شکمتان را منقبض کنید و پشتتان را روی زمین فشار دهید،رانهایتان را تا 2 الی 4 اینچ از سطح زمین بالا ببرید.چند لحظه مکث کنید سپس پاهایتان را پایین بیاورید.این نرمش را 10 الی 12 بار به مدت 2 یا 3 بار در هفته انجام دهید.

 

10. عمل انقباض را قطع کنید:

 

برای اینکه ماهیچه های قمست کمرتان هم کوچک شود به پشت دراز بکشید در حالی که زانوهایتان را خم کرده اید و پایتان روی زمین است.قوزک پای راستتان را روی زانوی چپتان قرار دهید و دستتان را پشت سرتان،و آرنجتان به بیرون می آید.سر و کمرتان را بالا بگیرید،بچرخید و شانه چتان را به سمت زانوی راستتان بیاورید.چند لحظه مکث کنید سپس به آرامی پایین بیاورید.این حرکت را 10 الی 12 بار تکرار کنید سپس با طرف بعدیتان این حرکت را امتحان کنید.این حرکت را 2 الی 3 بار در هفته انجام دهید.

منبع:سیمرغ