سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

روشی برای کاهش افسردگی در کوتاه مدت



 

 

روشی برای کاهش افسردگی در کوتاه مدت

 

محققان در فنلاند می گویند که موسیقی درمانی می تواند برای درمان افسردگی، حداقل در کوتاه مدت ، به کار گرفته شود.

 

در این تکنیک از ارتباط غیرکلامی برای کمک به بیان احساسات بیماران استفاده شد.

 

این مطالعه بر ۷۹ نفر، که نتایج آن در نشریه بریتانیایی "روانپزشکی" منتشر شد، نشان دهنده بهبود بیشتر نسبت به بیمارانی بود که با شیوه های رایج درمان شدند.

 

کارشناسان بریتانیایی گفتند که موسیقی می تواند انسان را طوری از لحاظ ذهنی درگیر کند که کلمات نمی توانند.

 

پزشکان از جمله در نظام بهداشت درمانی بریتانیا از موسیقی درمانی برای کمک به کودکانی که در برقرار کردن ارتباط مشکل دارند استفاده می کنند.

 

تصور می شود که نواختن ساز و خواندن آواز با یک متخصص موسیقی درمانی به کودکان کمک می کند احساساتشان را بیان کنند.

بهبود اولیه

 

در این مطالعه همه بیماران مبتلا به افسردگی به شیوه استاندارد مشاوره و تجویز داروی مناسب درمان شدند. ۳۳ نفر آنها همچنین در ۲۰ جلسه با یک متخصص موسیقی درمانی شرکت کردند که با نواختن بعضی سازها همراه بود.

 

بعد از سه ماه، بیمارانی که تحت موسیقی درمانی قرار گرفتند در شماری از تست ها مانند اضطراب و افسردگی بهبود بیشتری نسبت به سایر بیماران نشان دادند.

 

با این حال بعد از شش ماه هیچ بهبود آماری مشاهده نمی شد.

 

کریستیان گلد استاد دانشگاه ییواسکایلا گفت: "مطالعه ما نشان داد که موسیقی درمانی، وقتی همراه با مراقبت های استاندارد انجام شود، در بهبود افسردگی و اضطراب به افراد کمک می کند."

 

او افزود: "موسیقی درمانی دارای وجوه مشخصی است که به افراد اجازه می دهد خود را بیان کنند و به شکلی غیرکلامی با هم تعامل داشته باشند - حتی در موقعیت هایی که نمی توانند کلمات مناسب را برای بیان تجربه های درونی پیدا کنند."

 

دکتر مایک کرافورد، که در زمینه خدمات بهداشت روانی تخصص دارد، در سرمقاله این نشریه نوشت: "نتایج حاکیست که این شیوه می تواند حال و وضعیت کلی افراد مبتلا به افسردگی را بهبود بخشد."

 

او افزود: "نواختن و آهنگ ساختن یک کار اجتماعی، لذت بخش و معنی دار است. استدلال شده است که این کار افراد را طوری درگیر می کند که شاید کلمات توانایی آن را نداشته باشند."

منبع:سلامتستان


ویدیو مرتبط :
نرخ بهره سرمایه گذاری کوتاه مدت در بانکهای چین کاهش یافت(news.iTahlil.com)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی:نباید انتظار داشت مشکلات در کوتاه مدت حل شود/در تلاشیم قدم به قدم تحریم ها را کاهش دهیم



دیدار روحانی با ایرانیان مقیم قرقیزستان ,سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک

روحانی:نباید انتظار داشت مشکلات در کوتاه مدت حل شود/در تلاشیم قدم به قدم تحریم ها را کاهش دهیم

ریس جمهوری ایران در دیدار با ایرانیان مقیم قرقیزستان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال جاری از آن به عنوان معجزه ملی یاد کرد و گفت: ایرانیان مقیم خارج و مردم داخل در این حماسه بزرگ شریک بوده وبرای ایران عظمت آفریدند.

حجت الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی در این دیدار که شامگاه گذشته در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک برگزار شد ،افزود: بخشی از تهدیدات علیه منافع ملی با حضور اراده وشکوه مردم ایران در این انتخابات زدوده شد و مردم یک رویش و بهار جدید را آفریدند.

وی با اشاره به حضور سران و نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تصریح کرد: در ملاقات های انجام شده بیان داشتند انتخابات ریاست جمهوری ایران موجبات خرسندی ملت های کشور های منطقه و همه دوستداران ایران را فراهم کرد.

دکترروحانی افزود: همه این ها نشان دهنده قدرت ملت ایران است ملتی که در یک روز می تواند حماسه بزرگی بیافریند که دنیا را تحت تاثیر قرار دهد که نه تنها امید را در میان ملت ایران بلکه درملت های دیگر نیز ایجاد کند.


رییس جمهوری کشورمان با بیان آنکه ایران در یک شرایط بحرانی قرار گرفته بود اظهار داشت: همه آنهایی که عظمت ایران را نمی خواستند فکر می کردند که مردم و منافع ملی در سراشیبی خطر قرار گرفته و همه چیز را برای آخرین ضربه به ملت و منافع ایران آماده کرده بودند.

دکتر روحانی سپس انتخابات ریاست جمهوری را معجزه ای ملی دانست، گفت: مردم با حضور خود که ایرانیان مقیم خارج نیز دراین حماسه بزرگ سهیم و شریک بوده اند بخش بزرگی از تهدیدات و مشکلات فراروی کشور را زدودند.


وی افزود: مردم ایران نه تنها کشور را از تهدید قطعی نجات دادند بلکه شرایط را برای یک رویش و بهار جدید فراهم کردند.

رییس جمهوری کشورمان تصریح کرد: تمام سران و نمایندگان کشور های دنیا که برای مراسم تحلیف به ایران سفر کرده بودند اذعان داشتند از انتخابات ملت ما خوشحال هستند چرا که ملت های ما امید یافتند که شرایط منطقه عوض می شود.


وی اضافه کرد: این مسایل نشان از قدرت ملت ایران دارد ملتی که در یک روز می تواند حماسه ای بیافریند که دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

روحانی ادامه داد: انتخابات ۲۴ خرداد ماه نه تنها در بین ملت ما امید را زنده کرد بلکه در بین سایر ملت ها نیز امید را به وجود آورد.


رییس جمهوری کشورمان با بیان اینکه شادی و شور مردم پس از انتخابات نشان داد که اراده و تصمیم آنان در انتخابات تا چه حد برای سرنوشت ملی موثر است، گفت: این حضور و نشاط بار سنگینی را بر دوش این خادم کوچک ایران گذاشته است ضمن اینکه می دانستیم در سخت ترین شرایط این بار را بر دوش گرفته ایم.

وی افزود: پیش از انتخابات و در دوران رقابت انتخابانی مشکلات را می دانستیم و اینکه دولت بسیار بدهکار است و در شرایط تحریم قرار داریم.


روحانی با بیان اینکه دریایی از مشکلات پیش روی ما است ،اظهار داشت:آنهایی که کارهای بزرگی در کشور انجام دادند همه پیمانکاران ،تولیدگران و تلاش گران در صف طلب کاران ایستاده ا ند ودست آنها خالی است ‌، اکنون بار بزرگ این بدهکاری برای دولت باقی مانده است.

رییس جمهوری اسلامی ایران سپس گفت: کشور با مشکلات بسیاری روبرو است اما اراده و امید مردم و اراده دولت برای خدمت بسیار بالاتراز این سختی ها است و خواهد بود ما مشکلات را از پیش پای مردم بر می داریم و از مشکلات عبور می کنیم اما بدیهی است نباید انتظار داشت که همه توقعات و مشکلات را در کوتاه مدت حل و برآورده کرد بلکه باید گام به گام و مرحله به مرحله به پیش رفت.


دکترروحانی افزود:در گام نخست مصوبات زیادی را گذراندیم تا برخی مشکلات را از فرا روی مردم برداریم ضمن اینکه اقدامات میان مدت و بلند مدتی را در پیش داریم و به طور قطع به آن عمل می کنیم.


وی بابیان آنکه راه بسیار سختی را در مقابل داریم اما پایان خوش آن را به عیان می بینیم، گفت: از عمر دولت یازدهم تنها سه هفته گذشته و طبیعی است در کوتاه مدت نباید انتظار حل همه مشکلات را داشت اما تلاش کردیم با تجربه ترین افراد را برای همکاری دعوت کنیم

رییس جمهوری کشورمان افزود:به خوبی می دانستم در چه راهی قدم گذاشته اما امروز باامید به آینده نگاه می کنم اکنون درسخت ترین شرایط تحریم قرارداریم اما در تلاش هستیم با هماهنگی و اراده ملی قدم به قدم تحریم را کاهش دهیم تا روزی که تحریم ها را به عنوان باری که بر دوش مردم قراردارد برداریم .

وی اضافه کرد:همه می دانیم مشکلاتی که در هشت سال به وجود آمده است را نمی توان در طی هشت روز مرتفع کنیم .

روحانی سپس با اشاره به دیدارهایش با سران کشور های سازمان همکاری شانگهای گفت: در همه ملاقات ها مشاهده شد روزنه های امید وجود دارد اما می توانیم مشکلات را از پیش پای برداریم و راه را برای آینده ای بهترهموار سازیم.


وی در ادامه خطاب به ایرانیان مقیم قرقیزستان گفت: ایرانیان هر کجا که رفتند افتخاری برای کشور بودند و شما نیز در این مکان سفیران جمهوری اسلامی ایران هستید.

رییس جمهوری کشورمان با اشاره به مشکلات و مسایل فرا روی ایرانیان مقیم خارج از کشور، اظهارداشت: دولت پیش از این فکر این مشکلات بوده وخواهد بود.


وی افزود: یکی از ناامنی های فرا روی بازرگانان و ایرانیان مقیم خارج تغییرات پی در پی دستورالعمل ها ،‌قوانین ، مقررات و تشریفات دست و پاگیر است.


دکتر روحانی تجدید نظر در ممنوعیت صادرات را از دیگر مصوبات دولت یاد کرد ‌،‌گفت: زمانی که مجوز صادراتی صادر می شود دیگر نباید مجددا ممنوعیتی برای آن محصول و کالا وضع کرد که دولت نیز در این زمینه تدابیری را اندیشیده است ./ایرنا